2 maanden oude medion akoya laadt ineens niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hootsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Goedenavond allen!

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe Medion Akoya P6638 aangeschaft. Vandaag had ik hem bij mn ouders aanstaan om gezellig een kerstfimpje te kijken, toen ik bemerkte dat hij niet oplaadde (terwijl hij wel aan de stroom hing).

Het oranje indicatielampje wat zou moeten branden tijdens het opladen knippert nu. Wat ik nog wel zag -voordat de batterij helemaal leeg was- in Windows, was dat Windows heel sporadisch aan gaf dat de laptop op netspanning zat (1x per 5 seconden ongeveer heel kort)

Hij laadt nu helemaal niet meer op, de batterij is helemaal leeg en hij start dus ook niet meer op. Het oranje indicatielampje blijft knipperen als ik hem aansluit op netspanning. Overigens start de laptop op netspanning (zonder accu) ook niet op. Ik heb wat zitten googelen uiteraard, en heb al het 1 en ander geprobeerd :

Ik heb de accu eruit gehaald en gecheckt of er geen stof oid tussen zat.
Ik heb met de accu eruit de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt gehouden.
Ik kan helaas geen andere adapters proberen, want die heb ik niet in huis hier.

Aangezien het kerst is, en ik voorlopig geen helpdesk kan bereiken, hoop ik dat er hier misschien iemand is die me nog wat tips kan geven wat ik kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49
Als je een multimeter hebt zou je de spanning die de adapter geeft even kunnen meten: dat geeft een aanwijzing omtrent de goede werking; geeft de adapter niet de gespecificeerde spanning dan is de adapter waarschijnlijk defect. Om nog zekerder te zijn kun je de adapter even licht belasten b.v. met een geschikt lampje, helemaal dan moet de adapter de gespecificeerde spanning geven.

Blijkt uit het voorgaande dat de adapter defect is dan garantie claimen gezien de vrijwel nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hootsen
Bedankt voor je reactie!

Ik heb hier helaas geen multimeter in huis dus dat kan ik niet testen. Na het nodige google-werk neigde ik zelf ook al wel naar de conclusie dat het probleem in de adapter zou zitten. Immers start de laptop ook niet op zonder accu op netstroom, dus aan de accu ligt het dan niet lijkt me. Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat het een mobo-issue zou zijn (die suggestie kwam ik hier en daar ook tegen). Totdat de accu volledig leeg was startte de laptop ook nog gewoon op. Dus dan blijft er nog maar 1 optie over inderdaad, de adapter. Ik zag net op de site van Medion dat ze op feestdagen ook bereikbaar zijn, dus morgen maar maar even bellen dan!

In ieder geval bedankt!

• Hootsen
Update :

Gebeld met de Medion shop. Die meneer was van mening dat ik maar even mn hele laptop op moest sturen omdat mn moederbord misschien wel de boosdoener was. Gelukkig heb ik hem er nog van kunnen overtuigen dat het handiger was om eerst maar eens een andere adapter op te sturen.