windows 7 alleen op hd, hd crasht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
goede kerstavond allemaal!

kerstdag begon voor mij perfect. mijn pc start niet op. wanneer die dan wel opstart, krijg ik 2 beveiligingswaarschuwingen. mijn virusscanner en Windows defender zijn niet opgestart. als ik dan vervolgens Firefox wil starten, lijkt ie niets te doen, world of tanks niet, teamspeak niet... na een tijdje krijg ik legio time out meldingen. pc wederom opnieuw opgestart. en warempel, alles werkt. weliswaar pas na een half uur ofzo. overigens draaien de virusscanner en Windows defender nog altijd niet. aantal spelletjes gespeeld en na een paar uur full stop. spel afgesloten, teamspeak draait gewoon door ook al zie ik alleen een blauw scherm. na een paar minuten taakbeheer gestart om te kijken of de processors misschien overbelast zijn. ik krijg een zwart scherm, teamspeak werkt nog altijd. en dan fullstop nr 2.

pc geforceerd uitgeschakeld en dat was het. bij het opstarten krijg ik herstel opties. die maakt ie alleen niet af. verder dan dat doet de pc niets. ik heb de hd van mijn vrouw geleend, pc heeft exact dezelfde configuratie, en dan doet de pc het prima.

hd dus gecrasht?

nu heb ik bij aanschaf van mijn pc een (voorgeinstalleerde)
licentie van windows 7 gekocht.

tips hoe ik dit (zelf) en makkelijk kan oplossen?

en nee,ik moet op de bank als ik die van mijn vrouw jat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:30
Begin eens met kijken in het bios of je harddisk nog okay is: in het bios kun je waarschijnlijk een s.m.a.r.t. status erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
hmmm in mijn woordenboek is makkelijk anders, maar ik ga zo even kijken. thanks. wat zou ik moeten zien? en bios was met f10 ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
ok, dit is op z'n minst raar.

ik kom zojuist van het kerstdiner terug achter mijn pc, blijkbaar stond ie nog aan, want ik heb een Windows inlogscherm. de pc isingelogd, zelfs mijn virusscanner draait en de melding van de niet legitieme Windows versie is weg.... zelf herstel voltooid, of kerstwonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Smart van de hd uitlezen met hdtune of andere programma. Misschien veel slechte sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
nu loopt ie weer vast, lijkt wel. eens kijken, hd tune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
HD Tune Pro trial versie:

C5 Current Pending Sector: current 100, worst 100, threshold 0, data 59 status warning
C7 Interface CRC Error Count: current 83, worst 83, threshold 0, data 9130 status attention

alle andere onderdelen staat er status ok.

Voor C7 staat er commentaal bij: This maybe caused by a damaged cable
Voor C5 the drive has unstable sectors.

Wat is de volgende stap?

Kabel van mijn vrouw haar computer met de mijne verwisselen en kijken of zij de problemen krijgt en bij mij de problemen over zijn? De brede is voor power, de smalle voor data, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Ik zou in ieder geval eens kijken of je de product key van Windows boven water kunt krijgen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Die staat op mijn pc.. heb ook een DVD oid nodig he?! Die kan ik wellicht maken vanaf de pc van mij vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat voor merk PC is het? Soms kun je recovery media aanmaken vanaf een herstelpartitie o.i.d. Bij sommige leveranciers kun je de installatie media opvragen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Nieuwe disk kopen, deze er in hangen, Een GParted CD aanmaken, daar mee booten en dan met CloneZilla een kopie trekken naar je nieuwe disk.

Daarna de oude disk er uit, nieuwe op aansluiting van de oude plaatsen, daarna Windows Starten en eventueel een chkdsk /f /scan

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
zelf (tweakers eigenlijk) samengesteld, geen merk, hdd is een Samsung, van informatique. wat is een gparted cd? en mag dat ook een dvd zijn?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mag ook een USB zijn. http://gparted.org/

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Cronester
thanks!

ik heb net wat geks gedaan.. kabeltje van dvd speler gewisseld met die van mijn hd. mijn pc heeft nog nooit zo snel opgestart. maar het vast lopen van individuele programma's blijft. een willekeurig programma doet gewoon op een willekeurig moment (tijdelijk) niets meer, lijkt het. world of tanks, windows verkenner of bijvoorbeeld Firefox. na een halfuurtje zeg maar. Dit programma reageert niet, en de betreffende window wordt dan gesluierd. een vriend van me roept dat het aan mijn grafische kaart ligt. maar voor de verkenner en Firefox (die google.nl laadt) lijkt me de een beetje vreemd.

blijft het een hd probleem, of hebben we misschien nog een tweede probleem?

• Cronester
ik neem aan dat ik met gparted een bootdisc kan maken? ik zag dat niet bij de features staan nl.

• technorabilia
Om te voorkomen dat je onnodig een nieuwe hd gaat kopen zou ik eerst een verse installatie van Windows of ander OS proberen...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Cronester
heb vandaag de harddisk van mijn vrouw langdurig in mijn pc gehad, werkt als een zonnetje, veel sneller dan de mijne en het is dezelfde...

overigens, zie ik een nieuwe hd als iets positiefs, nu heb ik een goed excuus.

kan ik niet gewoon de hd van haar kopiëren ipv mijn oude?
Pagina: 1