Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Reallybroken
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-11-2014
Beste tweakers,

Mijn huidige systeem is 1,5 jaar oud en begint mankementen te vertonen. Het grootste probleem is mijn
PSU (cooler master silent pro m2). Deze vertoont als sinds de aankoop een high pitch geluid (soort van coil whine) als deze uitstaat, maar na 1,5 jaar doet hij dit continu.

Nu wil ik ook een nieuwe GPU kopen. Ik heb zelf de R9 270x/280x in gedacht. Maar nu is mijn vraag, hoeveel watt moet mijn voeding zijn, en welk merk raden jullie mij aan.

Ik zat zelf aan deze te denken, maar lees hier gemengde meningen over:

http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-600w.html

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:51

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
OCZ zou ik ver van weg blijven ga liever voor een Seasonic voeding. Zonder overige specificaties van je systeem kunnen we weinig zeggen over het wattage wat je nodig zou hebben.

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-04 13:31
Het ligt er maar net aan wat de verdere onderdelen van jouw pc zijn, met name de CPU. Het maakt namelijk nogal wat uit of dit bijvoorbeeld een AMD FX-9590 is of een Intel Pentium G3420.

Maar zoals gezegd, de OCZ Modxstream voedingen zien er leuk uit, maar zijn niet de meest kwalitatief hoogstaande. Seasonic is een van de beste merken wat betreft voedingen. Voor een R9 280X setup, ook al gooi je er een overclockte CPU en een zooi HDD's tegenaan, is een goede 400-500W voeding al meer dan voldoende. Seasonic heeft hier een redelijk aantal goede opties. De S-series zijn niet-modulair, de M12 en G-series zijn dat wel. Afhankelijk van je CPU en overige onderdelen zijn deze voedingen ruim voldoende, of zelfs overkill.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Reallybroken
Ik werk namelijk bij een bepaalde keten, en krijg daar personeelskorting, daarom corsair of OCZ, maar als jullie mij deze afraden blijf ik daar ver van uit de buurt.

Mijn systeem:

I5 3570
8gb ram corsair
SSD samsung 120gb
1x sata HDD 500GB
en een asus P8H77-V MB

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-04 13:31
Bij keuze uit OCZ of Corsair, dan zou ik altijd voor Corsair kiezen. Corsair's highend reeks (o.a. de AX-serie) is zeer goed, de lowend (CX-serie) is redelijk te noemen. Daarnaast heeft Corsair net een nieuwe 80+ Gold CS serie uitgebracht, welke vrij goed schijnt te zijn volgens jonnyguru. Als je die voeding met een leuke korting kunt krijgen en dan b.v. rond de prijs van een Seasonic S12/M12ii uitkomt, heb je een heel goede deal.

Met jouw systeem en een R9 280X moet de 450W versie voldoende zijn, maar wil je wat meer speelruimte of mocht je ooit een zwaardere GPU of een 2e GPU willen dan kan je beter een zwaardere nemen. Hierbij is 550W meer dan voldoende voor elke single GPU op de markt, de 650W versie is qua power en connectors meer dan voldoende voor een dual R9 280X setup. Voor een dual R9 270X setup zal de 550W variant voldoen. Dit gebaseerd op onder andere deze review van Anandtech.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Reallybroken
Hmm de prijzen van de SC serie liggen wel ontzettend hoog. Dan denk ik dat ik voor de CX600M ga, of raden jullie mij toch aan die 20 euro te investeren in die SC serie. Want wat zou ik dan aan winst boeken (performance wise)

ps. De prijzen van Seasonic komen overeen met de SX versies, dus eigenlijk moet ik het dan maar bij de concurrent kopen haha

Reallybroken wijzigde deze reactie 25-12-2013 22:20 (22%)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
CXM serie van Corsair gebruikt slechte kwaliteits condensators, die kun je beter mijden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True