Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:59
Hallo allemaal,

Laatst zijn wij overgestapt naar het HD tijdperk door onze oude beeldbuis te vervangen door een 50" Full HD panasonic plasma scherm. Hier zouden wij graag op den duur ook blu-rays op af willen gaan spelen. Omdat ik niet zo thuis ben in de AV wereld heb ik geen idee waar ik op moet letten. We gebruiken de ingebouwde audio van de TV en we zouden graag ook in 3D willen kijken. Zelf had ik de volgende opties bedacht:

- Een doorsnee Blu-ray speler uit de pricewatch
- Een blu-ray speler kopen voor de PC, dan blu-ray rippen (of torrenten) en op USB stick kopieren welke ik op de TV aansluit
- Een PS4 (zodat we ook gelijk een beetje kunnen gamen etc.)

Wat zou de beste optie zijn? Is er misschien een betere optie? En verschillen blu-ray spelers nogal van elkaar of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:26
Voor puur kijken kun je iedere '13 in een dozijn' speler kopen, let wel op de 3D functie.

Met een bd-speler/brander in de pc heb je inderdaad mogelijkheden, bedenk wel dat je de fraaie menu's etc. van bd niet meer hebt als je ript.

PS4 schijnt nog niet geheel geschikt te zijn voor veel meer dan gamen, zoals de PS3 wel direct was; hou de ontwikkelingen op firmware gebied in de gaten of dit ooit anders wordt.

Als je serieus bd wilt spelen kijk dan b.v. eens naar een Oppo speler, die zijn gemaakt om alles even wat beter te doen, b.v. snelheid van het inlezen van de disk, hetgeen nogal eens traag wil zijn bij 'gewone' spelers. Ook te krijgen in een regio-vrije uitvoering. Moois heeft natuurlijk een prijs.

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:28:
En verschillen blu-ray spelers nogal van elkaar of maakt dat niet uit?
Ja, daar zit best een verschil in.

Maar is het in jouw geval niet beter om een home cinema 3d bluray set te kopen? Dus met een 2.1 of 5.1 set boxen erbij? Dat zal het geluid (aangezien je geen audiobar hebt) aanzienlijk verbeteren en met ARC gaan ze beiden tegelijk aan / uit en te bedienen met 1 remote.

Zelf heb ik een home cinema 3d bluray set, maar 99% van de blurays stream ik met een mediaspelertje vanaf mijn synology nassen, dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor je.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 19:18 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je de doorsnee blu ray-speler aanraden. Via de pc rippen is ook niet alles en de PS4 is nog niet een echte multimedia speler.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:28
Kleine tip; pak een Blu-Ray speler van Panasonic; dan kun je dezelfde afstandsbediening gebruiken.
Goede speler van Panasonic; pricewatch: Panasonic DMP-BDT230
Eventueel de 330 als je 4k upscaling (Moet je dus wel een 4k tv hebben) en dual HDMI output interessant vind. pricewatch: Panasonic DMP-BDT330

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een ps3 is ook nog altijd een optie. Kan je ook prima leuke spellen - kleine spelletjes op doen. Ik zou trouwens nooit een complete home cinema set aanbevelen. Voor dat geld liever een versterker, een ps3/blu-ray speler en budget kwaliteit speakers, zuiltjes of boekenkastplank speakers. Een aanrader daarvoor zijn de Boston Acoustics A 25 4x + bijbehorende center bijvoorbeeld.

Ok dit kan wat duurder uitvallen, Lees kan, maar dit hangt ook af van je budget. Maar zon systeem zal veel beter tot zn recht komen met 5.1(0)films en gamen of 2.1 (0) muziek luisteren (.0 als je geen subwoofer neemt)

[ Voor 22% gewijzigd door ToFast op 27-12-2013 01:04 ]

Pagina: 1