Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik fotografeer al wat jaren met mijn Canon EF 70-200L F2.8 IS USM en die werkt normaal perfect. Sinds een week heb ik een vreemd probleem. Het beeld schokt af en toe wat. Het lijkt er op of de stabilizer even naar rechts schiet en komt dan weer terug. Je hoort dan ook een zachte klok in de lens. In het beeldscherm staat er dan ook heel kory F0.0. Dit blijft die dan doen. Als ik even de ontspanknop loslaat en weer indruk, dan is het meestal goed.

De foto's uit de camera zijn prima. Niks mee aan de hand, maar het is wel irritant. De overige lenzen (non-IS) werken allemaal prima. Ik zit op dit moment in de Filipijnen, dus even een andere body proberen lukt niet. Contacten heb ik met een zachte doek even schoongemaakt (waren niet vuil of roestig), maar dat maakt niets uit.

Zojuist had ik de camera aan de computer gehangen (om foto's over te zetten vanuit Lightroom). Toen was het begon de lens ook te "schokken". Als ik de IS uitgeschakelde was het helemaal feest. Elke seconde schokte de lens wel twee keer. Toen de camera weer losgekoppeld was, weer het oude programma.

Weet iemand wat er mis is? Er zit een 40D body achter die er altijd prima mee heeft gewerkt.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Speling tussen lens en body, waardoor je Lens af en toe geen stroom/verbinding heeft en de IS uit klapt. Dat zou mijn eerste gok zijn. Zeker gezien je F/0.0

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:12
Met Nomad. Was ook het eerste waar ik aan dacht.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy