Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool om kopies te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-11 09:31
Hallo Tweakers,

Ik zoek een programma dat in staat is om de kopies van afbeeldingen uit een map te verwijderen. Met bijna 14.000 bestanden is het namelijk nogal moeilijk dit zelf te doen. Het gaat om allemaal foto's, foto's met dezelfde afbeelding beginnen met dezelfde tekens in hun naam, en alle hebben andere tekens. Nu heb ik echter niet al die duplicaten nodig. Is er een tool die automatisch alle kopies van die bestanden kan verwijderen.

Dit is wat ik bedoel:
http://www.imgdumper.nl/u...52baebc3ede1b-Knipsel.PNG

Alvast bedankt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Wat je dus eigenlijk nodig hebt, is een programma dat duplicates vindt op basis van uitgerekende hash waardes van de bestanden; de bestandsnaam is irrelevant.

Eerste hits op Google leverden mij Doubles en PeaZip op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had hier ooit een tooltje voor dat simpelweg duplicate filefinder heette. En die kon prima scannen en vervolgens een overzichtje geven van data die dubbel was.

• Jolke
Duplicate Filefinder is niet gratis, de tools die ik aangeef staan beiden op sourceforge.

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-11 09:31
Bedankt, het is toch Duplicate File Finder geworden, de gratis versie kon wat ik nodig had. Bedankt allebei.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er zijn ook tools die niet alleen identieke bestanden kunnen vinden, maar ook de image content zelf kunnen vergelijken. Ik zal eens zoeken of ik de naam nog kan vinden.
http://www.prismaticsoftw...detector/dupdetector.html

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 25-12-2013 21:38 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

DupDetector jaren gebruikt, dat voldeed prima tot ik Visipics tegenkwam. De interface is wel wat ongebruiksvriendelijker, maar de resultaten zijn beter.
Overigens wil je niet vergelijken op bestandsnaam, want ik zie op je plaatje al dat er 2 verschillende BaliRiceFields zijn ;)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
http://www.bigbangenterprises.de/en/doublekiller/

Met de pro versie kun je ook nog voor je bestaande data een/of meerdere backup info maken(even de naam kwijt). Dus bijv voor 10 mappen(of harde schij) heb je voor elke map 1 aparte file, dus 10 files.
Met dubbele zoeken kun je dus de 10 files ook bij het zoeken betrekken, dan kun je op je nieuwe files zoeken of je deze al hebt, en direct verwijderen.
Zelf heb ik dit gebruikt door op de files een crc/hash te maken en dan video files te vergelijken(ik weet dat dit voor bijna 100% werkt), maar op naam en grootte, kun je ook zoeken.
Werkt ook onder linux.

• Jolke
Altijd goed, nog meer tips voor dit soort programma's. Ga DoubleKiller ook proberen... met name de muziek folder bevat weer aardig wat dubbele files.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zolang er een programma is dat dit ook kan doen met de bestandsinhoud en crc/hash/checksum en daarbij ook nog eens intelligent genoeg is om uitsnedes of bewerkte foto's te herkennen, ben ik ook zeer geïnteresseerd. Als dit programma ook zelf nog eens die foto's kan verwijderen (liefst met aanvinken van welke je wil bewaren) dan zou het ideaal zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1