Upgraden pc

Pagina: 1
Acties:

• shownoise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-02-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal jaar geleden een computer aangeschaft. Deze was bedoelt voor muziek produceren, gamen en natuurlijk studeren. Ik had deze destijds bij alternate laten assembleren.
Echter is mijn pc nu een beetje aan het verjaren, en wil ik hem upgraden. Dit zijn mij specificaties van de pc op dit moment:

XFX 1GB D5 X HD5670
MS Windows 7 HP 64b ALT OEM NL
Aerocool E85M-700 700W ATX
MS-Tech CA-0300 HORNET SE ATX
Sweex SC015 7.1+Digital PCI
Asus 24x SA LS RW-24B3ST BlR
MSI P55-GD65 + i5 750 + KVR 4GB DDR3
Card USB 4+1 Port Whitebox USB 2.0 PCI
Samsung 500 GB SAT2 HD503HI

Extra informatie:

Game :Ik wil dus next-gen games gaan draaien.
Muziek produceren: Daarvoor gebruik ik Ableton 9 in combinatie met rand apparatuur: Mbox mini, nodige midi keyboards en controllers.
Studeren: Daarvoor gebruik ik programma's zoals autocad en vensim (studeer namelijk technische bedrijfskunde in Delft)

Nu zit ik zelf te denken om een nieuwe videokaart te kopen en werkgeheugen. Raden jullie mij dit aan? Zo ja welke?

Alvast bedankt en hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven. _/-\o_

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is misschien ook slim om een SSD aan te schaffen, dat geeft het gevoel of je een geheel nieuwe computer hebt. 4GB erbij kun je doen, maar ram vormt niet heel snel een bottleneck.

• shownoise
Bedankt voor je reactie.
Maar bedoel je met nieuwe SSD aanschaffen, dat ik me huidige harde schrijf er uit haal en met een verse installatie van Windows begin? Of dat ik me huidige er in laat en dat ik die SSD als tweede hardeschrijf gebruik? ( vergeten te vermelden maar gebruik ook nog externe hardeschrijf van 500 gb voor backups van oa me projecten)

Maar momenteel met game zit ik met sommige spellen op 30 FPS en dat zou ik hoger willen hebben. Heb ook erg vaak last dat hij beetje traag reageert. Maar ook met produceren heb ik vaak last van audiodrops. Ik merk duidelijk dat me computer sommige dingen niet aankan. Wat ik nog wel even moet toevoegen is dat ik me computer een rotzooitje is en denk dat ik ook behoorlijk last heb van Mallware etc.

Maar als ik 4 gb en een nieuwe videokaartnmet 2gb vram haal ben ik dan weer gelukkig?

[ Voor 5% gewijzigd door shownoise op 25-12-2013 15:52 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

vram zegt bijzonder weinig bij een GPU, het gaat voornamelijk om rekenkracht. 4gb ram erbij is wel handig lijkt mij, zeker als je veel audio bewerkt kan 't geheugen nogal vol lopen. een schone Windows-installatie zou je systeem zeker goed doen! de SSD is niet zozeer om het opslaggeheugen te vergroten, maar om de snelheid van 't geheugen te verhogen; je OS start veelt sneller op, programma's die je er op hebt staan ook; en de projecten die niet instant geladen hoeven te worden zet je op de HDD.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• shownoise
Hee bedankt,

Dus als ik het goed begrijp:
- Nieuwe SSD schrijf
- 4 GB werkgeheugen

Dus geen nieuwe videokaart?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zeker wel een nieuwe videokaart als je de next gen spellen deftig wil kunnen spelen ;)
Hoeveel geld zou je er aan willen uitgeven en/of welke prestaties zou je willen halen?
Bv. BF4 op low-medium aan 60 fps op full HD of eerder High-ultra of ?
Pagina: 1