Playstation 4 gaming headset | Wireless | Surround

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 21:42
Hallo,

Ik ben op zoek naar een headset die voldoet aan de volgende eisen:

- moet werken met ps4, maar liefst ook op pc en xbone
- moet surround hebben (liefst met meerdere boxen per oor, maar begrijp dat dat niet meer nodig is. Ik heb een oude headset die dit heeft en klikt echt goed).
- moet volledig wireless zijn

Voor al deze punten kan ik natuurlijk de pricewatch gebruiken. Echter het laatste wireless puntje is in mijn optiek steeds niet duidelijk. Dan wordt er geadverteerd met draadloos, maar blijkt er voor voice toch nog een kabel naar de controller nodig te zijn. Ik had mijn oog op de px51 van turtle beach welke compatible is met de ps4, maar ook hier is voor voice een koord nodig.

Weet iemand of mijn wensen uberhaupt mogelijk zijn en zo ja, welke selectie headsets hiervoor in aanmerking komen? Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik heb zelf voor de px4 gekozen. Moet idd een draadje voor de chat naar de controller maar in januari komt er een update dat dit niet meer nodig is. Dan zou het zonder chat draadje werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Ha bukkum, dank. Weet jij toevallig van een lijst oid met alle headsets die volledig draadloos met de ps4 zullen werken na de update? Wellicht een feature voor de pricewatch? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Weet ik zo niet maar ik begreep dat de astro headsets iig gaan werken, sony's eigen pulse en die van turtle beach. Zelf heb ik deze gekozen omdat ik voor 149€ denk ik geen andere surround headset ga vinden die draadloos is. De astro's vind ik echt te duur, dit vond ik mijn max.
Als je kan wachten zou ik anders tot de update wachten in jan. daarna zal snel bekend zijn welke gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
Heb Astro A50 gebruikt op pc en ps3,nu op ps4 werkt super.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:51
pricewatch: Astro A50 Wireless

Beste headset ever, ik heb deze zelf ook en kan hem zeker aanraden!
Nu ook nog is in de aanbieding voor €255,-

• Joppiesaus2
Thanks voor de tip. Deze heeft dus ook wireless voice voor de ps4 begrijp ik?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Ik ben heel erg tevreden met de Turtle Beach PX4.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:57:
Thanks voor de tip. Deze heeft dus ook wireless voice voor de ps4 begrijp ik?
Ja dat heeft hij, voice gaat via USB vanaf de draadloze ontvanger.

• Joppiesaus2
Ok thanks. Ik dacht dat playstation 4 dat nog niet ondersteunde via usb. Kon me daarom voorstellen dat er headsets waren waarbij je een draadloos adaptertje ofzo in de voice ingang van de controller zou doen, die kon ik dus niet vinden. Dan weet ik dat de astro iig volledig draadloos is nu.

Kan je er dan ook vanuit gaan dat alle ps4 ' compatible'. Headsets met usb volledig draadloos zullen zijn als het om voice gaat?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:51
Joppiesaus2 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:47:
Ok thanks. Ik dacht dat playstation 4 dat nog niet ondersteunde via usb. Kon me daarom voorstellen dat er headsets waren waarbij je een draadloos adaptertje ofzo in de voice ingang van de controller zou doen, die kon ik dus niet vinden. Dan weet ik dat de astro iig volledig draadloos is nu.

Kan je er dan ook vanuit gaan dat alle ps4 ' compatible'. Headsets met usb volledig draadloos zullen zijn als het om voice gaat?
Nee, bijvoorbeeld de pricewatch: Sony PlayStation 3 Wireless Stereo Headset 7.1 werkt niet omdat hij nog steeds niet ondersteunend gepatched is.

De luxere merken regelen dat direct met Sony, zodat ze de headset kunnen blijven gebruiken. Vandaar dat bijvoorbeeld de Astro A50 nu perfect werkt. En een week na de launch kleine problemen had.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Ik heb zelf net de Turtle Beach PX4 besteld. De reden is vooral omdat je weinig andere gaat vinden voor die prijs (kan em voor €125 kopen) die Dolby Digital 5.1 ondersteunt. De meeste zijn virtueel surround (zoals de Sony Pulse) of gewoon stereo. Zaterdag krijg ik de headset in huis, zal mijn bevindingen wel even delen hier :)

Wil het overigens gebruiken voor de PS4. Heb al wel een goede koptelefoon die ik kan aansluiten via de 3,5mm jack op de DS4, maarja mis toch wel surround dan. Speel overdag met 5.1 surround via mijn geluidsset, en mis dat wel via de koptelefoon. Bovendien zeker een welcome toevoeging dat het geheeld draadloos is (nog wel een kabeltje voor de chat, maar begin januari zal dit dus gepatched worden door Sony als het goed is)

Ook handig is het feit dat je de PX4 kan aansluiten tussen je apparaat en je receiver. Hij heeft zowel een optical in als out.

Ik heb bijvoorbeeld mijn PS4, X360, AppleTV en Mediaplayer kastje allemaal via HDMI aangesloten op mijn LG TV. Vervolgens gaat er een optische kabel van mijn TV naar mijn Logitech Z5500 set (mijn TV ondersteunt HDMI->Optical passthrough). Op deze manier heb ik DD/DTS 5.1 van al mijn apparaten door mijn TV naar mijn surround set. Door de TV op de PX4 ontvanger aan te sluiten, en de ontvanger weer op de Z5500 kan ik dus de PX4 voor al mijn apparaten gebruiken en on the fly switchen tussen de PX4 en de Z5500. Bovendien hoef ik niet elke keer te kloten in de instellingen tussen optical en hdmi op de PS4 of andere apparaten. Het geluid gaat tegelijk over de PX4 en de Z5500, enkel een kwestie van de een uit en de ander aan zetten dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door ASNNetworks op 27-12-2013 03:53 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Inmiddels heb ik de Turtle Beach PX4 in huis. Geeft mooi geluid, dolby surround 5.1, super handig dat het ook draadloos is en zit comfortabel. Het grootste pluspunt vind ik echt dat hij optical in en out heeft. Zoals hiervoor dus vermeld kan ik al mijn apparaten hierop aansluiten (degene die aanstaat pakt hij) en on the fly switchen tussen headsen en surround sound set. Ideaal! Zeker een overweging waard voor degene die een receiver hebben of een tv met passthrough zoals ik.

Voor €125 vind dit ik meer dan een geslaagde aankoop!

[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 28-12-2013 15:21 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Bij die Turtle Beach moet je ook een kabel laten lopen van de USB poort naar dat kastje?
Vervalt die kabel straks ook met de update? Ik vind kabels die via een voorkant van een apparaat lopen altijd heel erg lelijk.

Is dit ook het geval bij de Astra50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Anoniem: 101094 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:08:
Bij die Turtle Beach moet je ook een kabel laten lopen van de USB poort naar dat kastje?
Vervalt die kabel straks ook met de update? Ik vind kabels die via een voorkant van een apparaat lopen altijd heel erg lelijk.

Is dit ook het geval bij de Astra50?
Ik heb de Turtle Beach PX4 en je hoeft GEEN usb kabel met de PS4 te verbinden. De USB kabel die erbij hoort is enkel bedoeld voor de voeding, dus je kan gewoon een usb adapter gebruiken en in de stopcontact steken (heb ik ook). Het geluid gaat via de optical aansluiting van de PS4 en die zit aan de achterkant. Je hebt een kabeltje nodig (zit erbij) tussen de DS4 controller en de PX4, dit is alleen om te chatten. Vanaf begin januari komt er een patch dat dit ook niet meer nodig is. Dan kan je via bluetooth de PX4 verbinden met de PS4 voor de chat. Dan is het compleet wireless voor zowel audio (is dus nu al) en ook chat (met update begin januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

ASNNetworks schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:45:
[...]

Ik heb de Turtle Beach PX4 en je hoeft GEEN usb kabel met de PS4 te verbinden. De USB kabel die erbij hoort is enkel bedoeld voor de voeding, dus je kan gewoon een usb adapter gebruiken en in de stopcontact steken (heb ik ook). Het geluid gaat via de optical aansluiting van de PS4 en die zit aan de achterkant. Je hebt een kabeltje nodig (zit erbij) tussen de DS4 controller en de PX4, dit is alleen om te chatten. Vanaf begin januari komt er een patch dat dit ook niet meer nodig is. Dan kan je via bluetooth de PX4 verbinden met de PS4 voor de chat. Dan is het compleet wireless voor zowel audio (is dus nu al) en ook chat (met update begin januari)
Helemaal goed! Dat scheelt een bult geld t.o.v. de Astro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Anoniem: 101094 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:01:
[...]

Helemaal goed! Dat scheelt een bult geld t.o.v. de Astro.
Zeker! Ik zou em ook lekker via Amazon UK bestellen. Ben je in totaal 100 pond kwijt = 125 euro. Gratis verzendkosten ;)

Ik heb die van mij bij bol.com besteld (volgende dag in huis, acceptgiro, 30 dagen bedenktijd) zodra die van Amazon binnenkomt gaat die mooi retour naar bol.com })

edit: zie dat ie nu duurder is geworden bij Amazon UK :'(

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 01-01-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
ASNNetworks schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:10:
[...]

Zeker! Ik zou em ook lekker via Amazon UK bestellen. Ben je in totaal 100 pond kwijt = 125 euro. Gratis verzendkosten ;)

Ik heb die van mij bij bol.com besteld (volgende dag in huis, acceptgiro, 30 dagen bedenktijd) zodra die van Amazon binnenkomt gaat die mooi retour naar bol.com })
Ben het er helemaal mee eens top headset. Dat je als je m zo aansluit als jij beschrijft is een goede tip. Ga ik ook doe kan ik ook andere apparaten ermee beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 12:48
ASNNetworks schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:10:
[...]

edit: zie dat ie nu duurder is geworden bij Amazon UK :'(
Ik vind hem bij amazon uk niet meer voor 100 pond...
Heb je een linkje toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Helaas is de prijs verhoogd, zelfde artikel code dus geen andere link jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 12:08
Ik heb de px4 ook een paar dagen nu. Prima headset, zit lekker, goed geluid. Stukken beter dan m'n oude logitech headset.
Inderdaad nu nog een draadje naar de controller voor chat, maar die kan er uit als de ps4 update voor Bluetooth headsets er is.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563480

riotrick schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:53:
Ik heb de px4 ook een paar dagen nu. Prima headset, zit lekker, goed geluid. Stukken beter dan m'n oude logitech headset.
Inderdaad nu nog een draadje naar de controller voor chat, maar die kan er uit als de ps4 update voor Bluetooth headsets er is.
Ik heb een wat oudere astro a40 wireless system uit 2012, heb ik de toekomst ook geen kabel meer nodig of nog wel? Kan hier op internet niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Px4 bij amazon kost momenteel 146 gbp oftewel 180 euro (met koersopslag indien je betaald met cc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
klopt, ik ben dan ook blij dat ik hem nog mee heb kunnen bestellen voor 100 pond (125 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand enig idee of deze set ook op een ps4 werkt?

nl.creative.com/p/headphones-headsets/digital-wireless-gaming-headset-hs-1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Geen ervaring mee, maar volgens mij zal die niet gaan werken. Hij is echt bedoeld voor de PC aangezien er speciale drivers mee komen. Staat ook bij wat de systeem eisen zijn, zelfs OSX wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik heb de px4 headset en heb het volgende probleem, de headset deed het goed maar nu krijg ik elke 10 sec. een piep. Volgens mij probeert de headset Bluetooth verbinding te maken. Ik krijg de piepjes op geen enkele manier weg. Bluetooth uitzetten werkt ook al niet. Waarschijnlijk toch een defect aan Bluetooth adapter in de headset of weet iemand een oplossing die ik over het hoofd zie?

Kan er via google iig niet veel over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Hoe zijn de ervaringen met de PX4 op dit moment? Ik ben van plan eind van deze maand dan toch eindelijk de PS4 aan te schaffen met daarbij natuurlijk wel een headset. Nou zit ik te denken aan de PX4 alleen vraag ik mij af hoe die tot zover werkt met de PS4, ik las namelijk wat probleemjes bij de review over audiodrops tijdens het gamen? En hoe zit het met de voicechat, is hierbij nog steeds een kabel nodig naar de controller toe? Alvast bedankt!
Pagina: 1