Hoewel ik het gevoelsmatig zeker met je eens ben, ik bedoel hoeveel scheelt een paar tientjes(?) nou op het risico van te weinig stroom en alle consequenties van dien. Is het strikt genomen niet noodzakelijk om voor standaard 770 in SLI een sterkere voeding te nemen. Een enkele 770 heeft
een TDP van 230W en icm een
i7 4960X @ 4.2Ghz gebruikt een geheel systeem met 770 in SLI slechts
529W tijdens een furmark run. Met de 700W versie kom je vrij goed weg denk ik. (ervan uitgaande dat jouw processor gelijk of minder verbruikt dan de 6-core 4960 OC)
Een heel systeem met een paar 780's in SLI
(TDP 250W per stuk)
gebruikt 642W icm dezelfde processor en dezelfde test. Hoewel de Coolermaster V700 op zijn
12v lijn max 696W kan leveren is dit natuurlijk wel een beetje krap. Hier zou ik wel zeggen ga veilig zitten en neem de 850W versie.
Is dat wel zo? zo denderend vind ik het ze niet doen op 4k in de eerder gegeven reviews. en gezien jij op 3 monitoren wilt spelen wat nog zwaarder is dan 4k zal de performance toch nog iets lager uitvallen? Welke reviews heb jij gechecked om tot die conclusie te komen? ik ben wel benieuwd
Overigens, je hebt schijnbaar budget voor 2x 780, = +/- €960 toch? De eerste
AMD 290's met custom coolers van Sapphire komen er aan. Voor pak 'm beet €400p/s. Dan zou je nog 160 over hebben voor een nieuwe voeding (die heb je dan zeker nodig). Het lijkt me interressant omdat een enkele 290 ong 10% beter presteert dan een enkele 780. Maar je zou even uit moeten zoeken of het prijs verschil (+/- €400) tussen twee 770's en 2x290 plus voeding het performance verschil je waard is, of ondersteund je mobo wel SLI maar geen CF? (en of het wel handig is om blower stijl graka's in SLI/CF te plaatsen is ook nog een leuk vraagstuk)
[
Voor 32% gewijzigd door
analogworm op 25-12-2013 13:59
]