Woofer beschadigd, te herstellen/gevolgen?

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 09:01

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Katten zijn heel leuk, maar soms....

resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/961980_10151926329338541_886806433_n.jpg?oh=6a9fc33566a41b0eba9249b341bc3f50&oe=52BC3A99

Zoals je kunt zien mist er een stuk bij de woofer, je ziet het metaal nu zitten. Waar dat stuk is gebleven: geen idee (misschien is het zelfs al veel eerder gebeurd, trof vandaag het voorpaneel eraf (speaker stond op zijn kant, kat lag erboven op en wilde er afspringen..)

Hamvraag hoeveel verschil gaat dit maken (heel dichtbij hoor ik verschil, bas klinkt minder dof), verder dan een meter valt het weg omdat er nog een Reference 71MKII staat icm met twee Delta60

Is reparatie te doen en loonend? het zijn oude speakers, en niet bepaald highend. heb er nog 2 van staan, die in mijn nieuwe woning de 7.0 setup gaat aanvullen. dus zou deze op een minder belangrijke plaats kunnen zetten...

Alvast bedankt!

www.triathlete.nl

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
De dustcap ligt eraf. Als je deze nog hebt, erop plakken(lijmen). In het ergste geval kan er nu stof tussen je spoel en magneet komen, wat voor krakend geluid kan gaan zorgen (vandaar ook dustcap).

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
hmm, zal eens onder de banken gaan kijken :) heb de beschermkappen nu ingespoten met Deo, had dat met mijn nieuwe Delta's ook gedaan, en ze komen er niet aan. (deze Reference's staan nu zo dat ze er niet op kunnen klikken, tegen het plafond aan)

Thanks, ik ga even zoeken

www.triathlete.nl

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mocht je de dust cap niet kunnen vinden, dan kan je ook een losse kopen bij een bedrijf dat speakers repareert.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, dat is "eurowerk" en een kwartiertje huisvlijt:

http://www.speakerrepairshop.nl

Wise enough to play the fool

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:54
Allicht een rare vraag, alleen weet je zeker dat de dustcaps er eerst wel op zaten ?. Lijkt me gek dat een kat alleen dat deel beschadigd en de rest heel laat. Je foam rand moet op ten duur ook vervangen worden, ligt aan de leeftijd uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-12-2013 16:11 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Helemaal zeker weten doe ik het niet, heb deze speakers 13jr geleden als showroommodel gekocht met hoge korting, eentje had een beschadigde cable-connector, aangezien ik de panelen er altijd voor heb gehouden weet ik niet of bij deze de dustcap al ontbrak. anderzijds, bij de tweeter zit ook een kleine beschadig op de dustcap (lijkt kattennagel)

@Teacher,
bedankt voor de link! ga hem denk ik nodig hebben ;)

www.triathlete.nl

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Hoe zou de kat de tweeter en de dustcap kunnen beschadigen als de kappen er nog voor hebben gezeten al die tijd? Je zou dan iig de dustcap terug gevonden moeten hebben tussen het voorpaneel en de luidspreker.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10-2025

kingfriko

100 % BULLY

haha , handige kat inderdaad :) kap na de daad weer netjes teruggezet ?

kingfriko

Pagina: 1