Mobo Asus P5K Deluxe defect na bitcoin mining?

Pagina: 1
Acties:

• niruana
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-01-2025
Beste allen, een paar weken geleden viel hier rond 3u snachts de elektriciteit in heel het huis uit. Geen flauw idee wat de oorzaak was maar sochtend's merkte ik dat mijn PC niet meer aan ging en legde ik al snel de link van de stroompannen met mijn pc... Hij was immers snachts aan het bitcoinminen met de GPU.

Eerst dacht ik dat de voeding stuk was omdat niets meer aan ging op mijn pc, zelfs na alle componenten er te hebben uitgehaald. Nieuwe voeding gekocht, aangesloten maar doet nog niets buiten dat het LED lampje op het mobo brande en dat ook de ventilatoren werkte voor 1sec en vervolgens weer uit vielen. Ik dacht; "laps dat wordt een volledig nieuwe pc, mobo, mem, cpu".

Wat zitten lezen op het tweakers forum voor nieuwe aankoop opties maar dacht ik ga toch nog eens proberen of ik hem echt niet aan de praat krijg. Nieuwe voeding nog eens aangesloten op het kale mobo en plots werkte hij... kreeg een geluidsignaal uit mobo omdat er wrs geen mem, gpu in stak.
Vervolgens alles stap voor stap aangesloten zonder problemen. PC werkte perfect met de nieuwe voeding, kon gamen met bf4, assassins creed, bestanden kopieren, films zien, muziek, internetten, ... precies geen vuiltje aan de lucht.

Ik laat de pc aan staan en begeef me naar de keuken om de kerstmaaltijd voor te bereiden. Ondertussen draaide de PC al voor +-5uur. Ik keer na het lekker eten en alle pakjes (4uur) naar mijn pc en merk ik dat hij uit staat (+ook vreemd geurtje) en ik hem absoluut niet meer aan krijg, geen mobo geluid, geen ventilatoren die rond draaien, niets. Alleen het LED lampje op het mobo zelf kreeg ik aan. Ik heb alles los gekoppeld van het mobo buiten de voeding en hij is precies zo dood als een pier. Enige teken van leven is LED op mobo en externe HD die via USB op mobo werkt...

Enige suggesties? Mobo stuk? GPU die kortsluiting heeft veroorzaakt? Geheugen stuk? :|
Ik heb al vele pc's gehad maar nog nooit iets zoals dit... leek dood te zijn, plots werkt die alsof er niets aan de hand was en dan plots toch weer sterven...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste idee is dat het moederbord zelf de geest aan het geven is. De P5K reeks heeft wel wat last van spontaan ineens uitvallen met de door jouw omschreven symptomen.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Heb je nog garantie op je bord?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Die vreemde geur zal waarschijnlijk een doorgebrand componentje zijn op je mobo. Kijk eens heel goed of je nergens een verbrand onderdeeltje hebt of een condenstator met een bolle kop. Maar ik vrees dat die spanningsuitval je electronica een dusdanige knal heeft gegeven dat ie dood is gegaan

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou me weinig verbazen als de VRMs doorgefikt zijn. Asusborden uit die tijd hadden vaak inferieure onderdelen op sommige series zitten. Ging heel lang goed, tot ze een keer goed belast werden, of de voeding wat ouder werd en wat minder nette spanning gaf. Dan begaven die dingen het vaak vrij vlot.

• niruana
De Tagan TG480 voeding (die ik vervangen heb door een Seasonic G-650) is echt wel dood want hij geeft een ander mobo ook helemaal niets. Zou de voeding dan de oorzaak geweest zijn van de spanningsuitval in heel het huis en heeft deze dan ook het mobo stuk gedaan?

@schlumpie: Mijn mobo heeft geen garantie meer, geloof dat het mobo van 2007 is...

@arbraxas & Admiral Freebee: Het ASUS P5K mobo had dacht ik "High-quality Conductive Polymer Capacitors" en was een high-end mobo (202euro)? Neemt niet weg dat er inderdaad condensator ofzo stuk is.

*edit; Heb onder een heatsink van mijn mobo een verbrand component gevonden!! Nu vraag ik mij af of dit zo al was voordat ik het 5uur heb kunnen draaien/gamen/benchmark of er na... https://drive.google.com/...Vmc2t2UXhBZ2s&usp=sharing Check de laatste foto's voor verbrand component.

Anyway, ga sowieso nieuw mobo, cpu, mem moeten bestellen, suggesties? :) Zou ik mss wachten tot CES om eentje te bestellen? Het best-buy mainstreamgamesysteem moederbord (MSI Z87-G41 PC Mate) van november vind ik trouwens maar een beetje, bleh... Moet sowieso optical audio hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door niruana op 25-12-2013 16:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Goh, de VRM uitgefikt, precies wat ik al dacht.
Dat ze High quality Conductive Polymer Capacitors hadden is een mooi marketingverhaaltje dat iedere fabrikant ophangt, dat gaat om de condensatoren op het bord. Een paar jaar daarvoor had je gigantisch veel last van klappende en lekkende elco's. Solidcaps hebben daar geen last van, dus zeker toen werd je door iedereen ermee doodgegooid.

Dat neemt niet weg dat Asus vaker dan eens mindere onderdelen gebruikte voor andere componenten. Doorgefikte VRMs zoals hier te zien heb ik vaker gezien bij Asussen uit dat tijdperk. Dan maakt het niet uit hoe high-end dat mobo is, als er rotzooicomponenten op worden gebruikt dan heb je er alsnog last van. Maar 6 jaar is niet slecht voor zo'n ding, ik heb er genog nog veel eerder zien sterven.

• niruana
Hoe kan ik voorkomen dat mijn volgende mobo aankoop geen rotzooicomponenten heeft?
Geloof dat ik die P5K jaren geleden heb samengesteld aan de hand van een tweakers best-buy guide...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een beetje moeilijk in te schatten aangezien de meeste reviews niet ingaan op de kwaliteit van de individuele componenten en de hoge uitval meestal pas jaren na de verkoop duidelijk wordt.

Ik had toentertijd ook een Asus P5K bord waarvan ik dacht dat het een goede koop was. Tot hij na 2,5 jaar ineens niets meer gaf dan het groene standby LEDje...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is inderdaad wat lastig inschatten. Er zijn maar weinig reviewers die echt naar alle componenten kijken. Ik ga zelf meestal af op mijn ervaringen bij vorige borden, en dat betekent dat ik zelf niet snel meer een Asus zal kopen, simpelweg omdat de problemen die ik met die borden gezien heb, ik nog niet met andere bordjes heb meegemaakt.

• arbraxas
Mja duidelijk de VRM`s. Persoonlijk ga ik voor MSI. Met asus borden heb ik toch wat negatieve ervaringen.
MSI altijd stabiel en blijkbaar goede kwaliteit. Mijn server zit nog een P35 bordje in van 7 jaar oud. Die heeft nog nooit geweigerd. En is toch al een jaar of 7 oud. Maar goed ook dat kan mazzel zijn natuurlijk.
In elk geval hou ik het bij MSI totdat het tegendeel bewezen word.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• niruana
Dan heb ik precies nogal geluk gehad met mijn P5K die ik 6jaar overgeclockt aan de praat heb kunnen houden... Ik heb altijd ASUS gehad en mijn ervaring is er positief mee, dit is het eerste mobo dat volledig de geest geeft. Mijn volgende zal wrs wel een MSI of Gigabyte worden.

@TERW_DAN: ik kijk uit naar uw "Thunderbirds are Go." case mod :)

Worden er tijdens CES trouwens veel moederborden gelanceerd/aangekondigd of zeggen jullie dat het niet de moeite is om te wachten op de nieuwe? Want ik ook merk is dat die 'high-end/mid-range' mobo's er nogal kinderachtig uitzien... Die MSI Z87M bvb productreview: MSI Z87M Gaming review door TERW_DAN
Waarom moet die daar zo een belachelijke draak op hebben staan enz? Voor al die blingbling wil ik niet betalen, heb liever dat ze er oer degelijke componenten inbouwen... 1 Januari komt er zeker nieuwe best-buy guide he?

• niruana
Het ziet er naar uit dat die nieuwe MSI mobo's met "military grade components" ook weer maar marketing praat is... http://www.tomshardware.c...d-motherboards,25134.html
bmwman91 , November 20, 2013 11:25 AM
"Military Class" lol

Saying "tested to MIL-STD-810G" means very little. MIL-STD-810G is a giant document that establishes test PROCEDURE, and suggested test limits for many cases. You could use ESTI 300-019-2-3/-7, IEC 60068-XX or ISO procedures and still hit the same level of quality / robustness and in fact, the limits for many tests are nearly identical across these documents (free-fall drops, temp & humidity, thermal shock, etc). MIL-STD-810G is freely available online, and the document title is "DEPARTMENT OF DEFENSE TEST METHOD STANDARD - ENVIRONMENTAL ENGINEERING CONSIDERATIONS AND LABORATORY TESTS".

A big appeal of MIL-STD-810G is that it is FREE, whereas you have to pay for the ETSI, IEC and ISO specs. I've dealt with a lot of this on a daily basis at work for the better part of a decade, so take it from me that saying "MIL-STD-810G compliant" is mainly a marketing tactic, and if anything it means that MSI saved ~$1000 by not having to buy ETSI / IEC documents lol.

• arbraxas
Dat p35 moederbordje is van voor dat military grade geneuzel hoor. Daar staar ik me ook niet blind op. Want als je standaard pc onderdelen echt military grade worden, dan zijn ze voor de gewone sterveling niet meer te betalen. Ik kijk gewoon naar mijn eigen ervaringen en dan heb ik veel betere met MSI als met ASUS.

En waarom er zulke afbeeldingen op staan? Omdat het de GAMING versie is. Dus doen felle kleurencombo`s met stoere logos en veel knipperende ledjes het goed. Voegt het iets toe? Dat is volledig persoonlijk.
Wil je dat niet dan heb je ook nog de MSI Z87-G55, volgens mij identiek qua functies maar ander stijl afwerking. Asrock heeft ook nog wel wat interressante borden.

[ Voor 37% gewijzigd door arbraxas op 26-12-2013 20:29 ]

• niruana
ik dacht dat ASROCK van ASUS was? ASROCK maakte vroeger dacht ik budget mobo's maar lees dat dit wat veranderd is?

[ Voor 88% gewijzigd door niruana op 26-12-2013 22:29 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is ook moeilijk om louter op het merk te kiezen. Iedereen zal zijn eigen keuze moeten maken gebaseerd op gefundeerde argumenten en een stukje buikgevoel.

Zo heb ik al een Asus bord gehad dat snel stuk ging (de P5K). Daarna een MSI bord dat het nu nog altijd doet. Daarna nog een Gigabyte bord dat na een paar maanden stuk ging (corrupt BIOS en een backup BIOS dat daarna faalde). Nu steekt er weer een Asus bord in dat het al jaren zonder problemen doet...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

niruana schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:53:
Het ziet er naar uit dat die nieuwe MSI mobo's met "military grade components" ook weer maar marketing praat is... http://www.tomshardware.c...d-motherboards,25134.html

[...]
Ja, uiteraard is dat marketing, net als dat Ultra Durable van Gigabyte leuk klinkt voor de marketing en de andere merken ook wel iets soortgelijks hebben. Sinds het fiasco van klappende elco's waar heel veel mensen last van kregen zijn fabrikanten de nadruk gaan leggen op hoe goed de componenten zijn. En dat moet dan natuurlijk een mooi naampje krijgen zodat ze dat leuk kunnen marketen.
niruana schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:31:
Dan heb ik precies nogal geluk gehad met mijn P5K die ik 6jaar overgeclockt aan de praat heb kunnen houden... Ik heb altijd ASUS gehad en mijn ervaring is er positief mee, dit is het eerste mobo dat volledig de geest geeft. Mijn volgende zal wrs wel een MSI of Gigabyte worden.

@TERW_DAN: ik kijk uit naar uw "Thunderbirds are Go." case mod :)

Worden er tijdens CES trouwens veel moederborden gelanceerd/aangekondigd of zeggen jullie dat het niet de moeite is om te wachten op de nieuwe? Want ik ook merk is dat die 'high-end/mid-range' mobo's er nogal kinderachtig uitzien... Die MSI Z87M bvb productreview: MSI Z87M Gaming review door TERW_DAN
Waarom moet die daar zo een belachelijke draak op hebben staan enz? Voor al die blingbling wil ik niet betalen, heb liever dat ze er oer degelijke componenten inbouwen... 1 Januari komt er zeker nieuwe best-buy guide he?
Dat doen ze nu eenmaal met de GAMINGseries, je kunt ook een normaal MSI bord pakken, dan heb je vrijwel dezelfde onderdelen (waarschijnlijk alleen geen killerNIC). En die zien er wat minder schreeuwerig uit.

• niruana
Ik twijfel tussen deze 3 moederborden, moet er mee kunnen overclocken, optical audio, en hij moet verschillende jaren mee gaan. PSU, koeling, GPU heb ik al. Moet alleen mobo, cpu en mem kiezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 193,90€ 193,90
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 111,10€ 111,10
1Gigabyte GA-Z87X-UD3H€ 141,90€ 141,90
1MSI Z87-G55€ 112,75€ 112,75
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro Series H60€ 65,-€ 65,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,51€ 64,51
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,16

• niruana
Het DDR2 geheugen, Kingston KHX8500D2K2/2G + KHX8500D2K2/4G (totaal 6gb) heb ik hier nog liggen van het verbrand mobo en is mss niet zo een groot verschil met de Crucial Ballistix DDR3? http://www.valueram.com/datasheets/khx8500d2k2_2g.pdf

Beetje zonden om het in de kast te laten? Ik kan het mss wel nog in mijn server steken maar dan liggen er nog altijd mem sticks in de kast te rotten.

*edit: nvm zie dat DD2 niet in een DDR3 slot past ...

Afbeeldingslocatie: http://www.build-gaming-computer-guide.com/image-files/ddr3-vs-ddr2-ram.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door niruana op 27-12-2013 16:07 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47

InFamous

excommunicado

Je zegt het zelf al DDR2 en DDR3? Gaat niet werken, DDR3 moederbord DDR3 geheugen, is niet backwards compatible.

@auto666 Hoezo alweer? haha 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door InFamous op 27-12-2013 16:26 ]

Formerly known as Ragdoll

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 03:11

auto660

1991 240 GL Brick

Je kan geen DDR2 in een DDR3 bord doen. Dat is hetzelfde als een agp videokaart in je pci-e slot doen, oude hardware kan niet altijd meer met nieuwe hardware werken. Zelf zou ik voor een van de Gigabyte moederborden gaan, want MSI heeft nogal wat vrm problemen. Zie hier voor ook:
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database
Al gaat het daar over amd, bij intel krijg je precies dezelfde kwaliteit. Alleen merk je het bij Intel minder omdat die minder verbruiken.

2GB latjes van DDR2 brengen in de regel nog wel €15 per stuk op. Ze zijn best wel gewild dus die kun je dan misschien ook nog wel verkopen.

EDIT:
En daar gaat ragdoll-csr weer, net voordat ik wilde posten |:(

( :P )

EDIT2: En de TS zelf ook..

[ Voor 8% gewijzigd door auto660 op 27-12-2013 16:10 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• niruana
haha ja snelle jongens, schiet er nog de GA-Z87X-UD3H en GA-Z87-D3HP over...

Is echt wel verschrikkelijk moeilijk om een goed mobo te vinden omdat er zoveel keuze is... Lees ook op diverse fora dat MSI niet aan te raden is en dat je beter Gigabyte neemt...
http://us.hardware.info/r...26x-z87-4x-h87-and-3x-b85

• arbraxas
Waar lees jij terug dat MSI afgeraden word? Dit is de conclusie van Hardware.info:
The MSI Z87M Gaming made an excellent impression. When you compare it to the Gigabyte G1.Sniper M5 en ASUS Maximus VI Gene, you see the ASUS board is more expensive than the other two. The Gigabyte G1.Sniper M5 features a true Creative audio chip and the ASUS Maximus VI Gene has an onboard WLAN adapter. Other than that the specs are basically the same.

The MSI board is slightly slower in a few benchmarks, but the difference is negligible and the energy consumption and sound quality of the board are excellent.

In short, it's a good board for a good price.
Maar Gigabyte zal ook geen slechte keus zijn.

• niruana
een gebruiker op hardware.info zei dit;
Gigabyte use more copper than other manufacturers. This is probably the reason that Gigabyte MBs are more reliable especially compared with MSI. Stick with asus, asrock and gigabyte MBs. Most others are problematic. MSI is famous for this as well as compatibility issues with memory and GPUs.
gebruiker op tomshardware http://www.tomshardware.c...abyte-asrock-motherboards topic is wel van 2011...;
i'll list some bad things first. i hope others point out good bits of each brand.
asus has problems lately. boards turning up warped, nitpicking with ram, double reboot/ reboot at bios, higher power consumption etc.
asrock used to be asus' subsidiary. they split off and are selling motherboards. they usually aim at budget segment. they also have warping issues.
i just read an article about some gigabyte x79 motherboards exploding components. gigabyte offered a bios fix that disables overclocking, lol.
msi has always been the one on the cheap. cuts corners and stuff.
biostar is also cheapo mobo brand, a bit better than ecs, but in the same rank nonetheless.
asrock, msi both suffer from the cheapass stigma. they're so cheap that people sometimes turn away....
okau, some good stuff now.
afaik, asus boards usually use less vcore to oc intel cpus. they also use better quality components. they make the cpu use its clockspeed more aggressively, as if the cpu is running faster at stock. asus' board was used for amd fx 8150's world record breaking overclock, multiple times.
asrock afaik, offers the cheapest motherboard on the market with pcie 3 capability - asrock extreme3 gen3. some say their mobos are good overclockers (but might use more vcore to reach the same oc). their xfast usb deserves a mention.
gigabyte mobos are usually stable, overclocks cpu well, offers good cfx/sli cheaper than asus. more features at prices lower than asus.
recently, msi, biostar have been coming up with good boards according to the reviewers, they also price theirs aggressively. they're highly competitve in the entry level market.
even after all these are said... people will stand by the motherboards they've had success with. the preferences are still individual.
Pfft maakt het er allemaal niet gemakkelijker op :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De keuze tussen Gigabyte en MSI is een lastige. Een aantal jaren geleden zou ik blind zijn gegaan voor Gigabyte, omdat MSI destijds vrij veel issues had met hun biossen, en daarvoor vaak met klappende elco's. Maar dan hebben we het inmiddels over 10 jaar geleden ofzo. Tegenwoordig zou ik net zo lief een MSI in m'n systeem schroeven als een Gigabyte. Het ligt er maar net aan welke de beste featureset heeft en welke het betaalbaarst is.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
niruana schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:46:
een gebruiker op hardware.info zei.....

gebruiker op tomshardware zei......;

Pfft maakt het er allemaal niet gemakkelijker op :)
Het probleem met internet is, dat je alles, en dan ook werkelijk alles kan vinden. (zoekt en gij zult vinden).

Als ik dus 1000 positieve berichten over gigabyte wil vinden, is dat zo gebeurd.
Wil ik echter 1000 negatieve berichten vinden, is dat ook zo gebeurd.

• arbraxas
Over dat verhaaltje van de record oc.
Tja, die Asus extreme whatever zullen best goed zijn, mag ook wel voor ongeveer 350 euro natuurlijk.
Beetje flauw om dergelijke dure borden te gaan vergelijken met een MSI van 130 euro. Vergelijk hem dan met een MSI Z87 XPOWER.
http://nl.hardware.info/r...iew-msis-ultieme-z87-bord
Waar als conclusie dan uitkomt dan hij teveel features heeft 8)7 Echt de meest belachelijke conclusie die ik ooit gelezen heb.

Als je een golf gaat reviewen en je conclusie is dat hij qua pk`s en wegligging toch wat minder is als een Ferrari getuned voor het circuit vind iedereen dat natuurlijk ook een open deur.

MSI Z87-G55 4x PCI-e 2.0 x1, 3x PCI-e 3.0 x16
Gigabyte GA-Z87-D3HP 2x PCI, 2x PCI-e 2.0 x1, 2x PCI-e 3.0 x16
Gigabyte GA-Z87X-UD3H PCI, 3x PCI-e 2.0 x1, 3x PCI-e 3.0 x16

Voornaamste verschil is dus dat Gigabyte nog pci sloten heeft. Gebruik je dat niet meer zou ik voor de MSI gaan, meeste pci-e sloten en het goedkoopst.

[ Voor 46% gewijzigd door arbraxas op 27-12-2013 18:48 ]

• niruana
arbraxas schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:30:
Tja, die Asus extreme whatever zullen best goed zijn, mag ook wel voor ongeveer 350 euro natuurlijk.
Beetje flauw om dergelijke dure borden te gaan vergelijken met een MSI van 130 euro. Vergelijk hem dan met een MSI Z87 XPOWER.
http://nl.hardware.info/r...iew-msis-ultieme-z87-bord
Waar als conclusie dan uitkomt dan hij teveel features heeft 8)7 Echt de meest belachelijke conclusie die ik ooit gelezen heb.

Als je een golf gaat reviewen en je conclusie is dat hij qua pk`s en wegligging toch wat minder is als een Ferrari getuned voor het circuit vind iedereen dat natuurlijk ook een open deur.
Volkomen mee eens, bij mij gaat het over de volgende 3

Gigabyte GA-Z87-D3HP
Gigabyte GA-Z87X-UD3H
MSI Z87-G55

UD3H is de duurste en lijkt me het interessantst maar een gebruiker post dit http://www.newegg.com/Pro...iew.aspx?reviewid=3871421;
So...the board wouldn't recognize the video card on 2 of every 5 boots. I started leaving it on, figuring a BIOS update would be out soon. Then USB ports stopped working. RMA 1. Second board never would recognize my Gigabyte GTX 670, finally got it to recognize an 560 TI but then Ethernet port died. RMA2 they asked me to also send the video card. Got two new items back, the video works fine in my other 2 systems but can't get the mobo to boot to anything other than onboard. They are refunding my purchase (RMA 3) for the mobo
Other Thoughts:

I give them 2 eggs because the techs worked their but off to help me troubleshoot, and try many things way outside the normal tech box. Plus they paid shipping on last two RMAs and gave me money back in the end. I would still buy Gigabyte but not this model. In fact I helped my friend build a lower end system with a cheaper Gigabyte board and it works like a champ and even runs my 670 in it.
Van de andere mobo's heb ik nog niets negatief gevonden, waarschijnlijk omdat ze allemaal nogal relatief nieuw zijn?

• arbraxas
Je was net te vroeg, had me post aangepast
En vergeet niet, mensen die slechte ervaringen hebben posten dat veel sneller als mensen die tevreden zijn.
Dus "al" die slechte posts moet je soms ook met een korrel zout nemen. Bij elke fabrikant heb je kans op maandagochtend exemplaren.
Deze man had echt pech blijkbaar, maar pas als je echt structureel problemen ziet terugkomen moet je gaan oppassen.
Even voor perspectief:
I've got the UD3H, it's a fantastic board. Super easy overclock of a 4670K to 4.4Ghz on 212 evo. I've got a h100i on the way to push it even further.

It also handles my crossfired 7950s perfectly.

[ Voor 114% gewijzigd door arbraxas op 27-12-2013 19:00 ]

Pagina: 1