Beste mensen,
Bij het maken van een form waarmee mensen dingen kunnen inzenden, loop ik helaas tegen het volgende aan:
Op een text-input heb ik de volgende CSS toegepast:
In Chrome (en ook in IE 10) ziet dit eruit zoals ik wil dat het eruit ziet, wat inhoudt dat de tekstboxen niet breder zijn dan de div eromheen en de tekst door de padding altijd 10px van de linker en rechter rand verwijderd is.
Nou is het in Firefox echter zo dat de padding ervoor zorgt dat de tekstboxen 20px te breed worden, wat niet zo hoort te zijn vanwege 'box-sizing: border-box'.
Ik heb al veel rondgezocht op internet, maar heb nog steeds geen oplossing hiervoor gevonden. Ik heb al geprobeerd 'width: 100%' aan te passen naar 'max-width: 550px', maar dan neemt hij geen breedte aan (de tekstbox is niet 550px breed).
Screenshot van hoe het eruit ziet (thumbnails zijn klikbaar):

Chrome

Firefox
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!
Bij het maken van een form waarmee mensen dingen kunnen inzenden, loop ik helaas tegen het volgende aan:
Op een text-input heb ik de volgende CSS toegepast:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #submit form input[type=text], #submit form input[type=email], #submit form textarea { padding: 10px 10px; margin: 8px 0; width: 100%; font-family: roboto, sans-serif; font-size: .8em; border-radius: 7px; border: solid 3px #83af9b; box-sizing: border-box; transition: border-color .3s; display: block; } |
In Chrome (en ook in IE 10) ziet dit eruit zoals ik wil dat het eruit ziet, wat inhoudt dat de tekstboxen niet breder zijn dan de div eromheen en de tekst door de padding altijd 10px van de linker en rechter rand verwijderd is.
Nou is het in Firefox echter zo dat de padding ervoor zorgt dat de tekstboxen 20px te breed worden, wat niet zo hoort te zijn vanwege 'box-sizing: border-box'.
Ik heb al veel rondgezocht op internet, maar heb nog steeds geen oplossing hiervoor gevonden. Ik heb al geprobeerd 'width: 100%' aan te passen naar 'max-width: 550px', maar dan neemt hij geen breedte aan (de tekstbox is niet 550px breed).
Screenshot van hoe het eruit ziet (thumbnails zijn klikbaar):

Chrome

Firefox
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!