Aanschaf 16GB RAM

Pagina: 1
Acties:

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-02 04:42
Beste lezer,

Ik heb sinds 2 maanden mijn PC en bij het bouwen was ik er heilig van overtuigt dat 8GB Ram genoeg zou zijn 8)7 , echter loopt het bij mijn pc gebruik toch vaak vol! Kort door de bocht: Ik wil graag upgraden naar 16GB Ram.

Aangezien ik de Curcial ballistix tactical 2x4GB heb die redelijk populair is ben ik van plan die te verkopen en dan weer voor dual channel te gaan. Omdat ik erg tevreden ben over deze ram heb ik eerst maar gekeken naar dezelfde, het probleem is: Low profile of niet? De prijs doet t m niet alleen ik ben me niet bewust van de voor en nadelen van beide. Momenteel heb ik er geloof ik low profile RAM in, high profile moet geen problemen geven qua ruimte alleen wordt er dan misschien wel lucht tegenaan geblazen van de koeler.

Ik ben dus op zoek naar betaalbare 16GB RAM ( Budget <130 euro)

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 123,04€ 123,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 115,60€ 115,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,64

Alvast bedankt voor suggesties en reacties en prettige feestdagen!

ps Ik heb ook op mijn Gigabyte GA-Z87-HD3 2 grijze en 2 zwarte memory slots, zijn die nog verschillend? Ik heb al wat rond gegoogled maar kan het niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door suikerberg op 24-12-2013 22:36 ]

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
hoi!

Waarom zet je er niet gewoon een setje van 2x4 bij van het zelfde geheugen wat je al hebt? Dit is vast goedkoper en werkt prima. Die gekleurde memory slots geven aan in welke paar je de modules moet plaatsen. De 2 blauwe horen bij elkaar en de 2 zwarte, dit is vooral belangrijk als je maar 2 modules hebt en je wil gebruik maken van dual channel.

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Wat voor programmas gebruik je dan zoal?
Win7 heeft naar mijn weten een functie ingebouwd die altijd probeert om vrije beschikbare ram op te vullen met dingen waarvan win7 verwacht dat je ze nodig kan hebben/gaat gebruiken. Dus als het ziet: 4GB vrij, dan gaat het die vrolijk volgooien.
Wat ik probeer te zeggen: ben je met specifieke - ram intensieve - toepassingen bezig?
Anders rechtvaardigt het m.i. de upgrade niet... sterker nog: je zult de 16gb wss ook zien vollopen.

Bron: Google.
Bijv. http://www.tomshardware.co.uk/forum/2185-63-windows-idle

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben je met dingen als VM's, foto of videobewerking bezig ?

Wat ik ook doe ik krijg 8GB niet vol. Hoogste wat ik kan halen is 6.5GB bij BF4 spelen met op de achtergrond een 10-tal programma's open.

• suikerberg
RzrBck schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:45:
Wat voor programmas gebruik je dan zoal?
Win7 heeft naar mijn weten een functie ingebouwd die altijd probeert om vrije beschikbare ram op te vullen met dingen waarvan win7 verwacht dat je ze nodig kan hebben/gaat gebruiken. Dus als het ziet: 4GB vrij, dan gaat het die vrolijk volgooien.
Wat ik probeer te zeggen: ben je met specifieke - ram intensieve - toepassingen bezig?
Anders rechtvaardigt het m.i. de upgrade niet... sterker nog: je zult de 16gb wss ook zien vollopen.

Bron: Google.
Bijv. http://www.tomshardware.co.uk/forum/2185-63-windows-idle
Ik gebruik geen ram intensieve programmas zoals photoshop, wat ik gewoon heb ik heel erg veel programmas tegelijk. Denk aan: Game spelen, Skype draaien, Muziek draaien, 10001 chrome tabs, word/excel documenten openen, email clients, eclipse en flash develop. Ook virtuele machines draaien: Linux en Windows XP staat op het programma.

[ Voor 3% gewijzigd door suikerberg op 24-12-2013 22:53 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoeveel VM's ga je draaien dan? Want ook dat kan nog prima met 8GB. Meerdere VM's tegelijk hebben veel meer profijt van een SSD als storage. Afhankelijk van de hoeveelheid VM's en geheugen die je er aan toewijst kan 16GB nog wel interessant blijken...

https://discord.com/invite/tweakers

• suikerberg
redfoxert schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:56:
Hoeveel VM's ga je draaien dan? Want ook dat kan nog prima met 8GB. Meerdere VM's tegelijk hebben veel meer profijt van een SSD als storage. Afhankelijk van de hoeveelheid VM's en geheugen die je er aan toewijst kan 16GB nog wel interessant blijken...
Ik had ook in het achterhoofd dat RAM niet erg veel kost, is het echt zo nutteloos? Ik heb namelijk de kostprijs meegenomen in mijn bedenkingen maar uit deze thread maak ik op dat het niet veel zal uithalen?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Dat doe ik ook.

De enige keer dat ik tegen mijn 8gb limiet was gelopen was toen ik een vm 4 van de 8 gb had toegewezen terwijl ik 3 ide's open had staan, eem berg tabs in Chrome en aan het gamen was. Maar dat is ook wel een hele extreme situatie.

Maar ik zou ook gewoon nog een 8gb setje erbij kopen. Waarom niet?

• suikerberg
Als ik nog 2x4gb koop moet ik mijn cpu koeler eraf halen om de ram sticks eronder te doen, zag daar nogal tegenop ^^

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
maarten0009 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:00:
Als ik nog 2x4gb koop moet ik mijn cpu koeler eraf halen om de ram sticks eronder te doen, zag daar nogal tegenop ^^
Moet de hele koeler er af, of alleen de fan ? Is nogal een verschil. Meestal is de fan er af genoeg namelijk.

• suikerberg
PilatuS schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:02:
[...]

Moet de hele koeler er af, of alleen de fan ? Is nogal een verschil. Meestal is de fan er af genoeg namelijk.
de fan, daar had ik niet aan gedacht ^^
Pagina: 1