Toon posts:

dual core of quad core met geforce 8800 gt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een HP dc 7600 cmt met een Geforce 8800 GT (512 mb en 3 gb interne ram geheugen (DDR 2) en een pentium 4 3,0 ghz processor.

Nu kan ik de nieuwste battefield (4) niet spelen en zelfs MW3 speelt hakkerig, komt dit door de pentium 4 processor? Dat die de bottleneck is van de geforce?

Nu twijfel ik om een dual core of en quad core te kopen. Heeft de quad core dan een meerwaarde met deze videokaart of niet?

graag hoor ik jullie mening?

alvast bedankt

gr martien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:30

kronolith

[EDIT]

Niet lullig bedoeld, maar je kunt beter een compleet nieuwe computer kopen. Zowel je GPU als CPU zijn hopeloos verouderd en het is naar mijns inzien dan ook zonde van je geld om ook maar 1 onderdeel te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door kronolith op 24-12-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
Misschien een vervelend bericht, maar ik heb een Q6600+een GTX560 en 6 Gb geheugen en kan BF4 op low/medium spelen.. trek je conclusies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, waarom zou je nou een vreselijk modern en zwaar spel niet kunnen spelen op een pc met onderdelen van 7,5 jaar oud?

Alles van je systeem is te zwak. Je hebt te weinig geheugen, veels te weinig VRAM, een te zwakke videokaart, een regelrecht waardeloze cpu [was al waardeloos toen ie uitkwam] .

Een nieuwe pc waarmee je die spellen kan spelen op medium/high zal je rond de 600-700 kosten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties,

maar de minimum eisen van BF4 zijn toch een dual core, een geforce 8800 gt en 4 gb ram geheugen (heb zelf 4 ipv 3 ram geheugen).

en ik hoef echt niet op hoogste level te spelen, maar als ik de cpu upgrade dan zou ik toch aan de minimum eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Minimale eisen moet je zien als dat het spel wil starten. Het betekend niet dat het fatsoenlijk speelbaar is. Vaak heb ik ook het idee dat de minimale eisen zo laag zijn omdat er dan meer mensen het spel kopen.

Stop er een snellere CPU in en verwacht geen of weinig resultaat. Met een andere videokaart zal het resultaat hetzelfde zijn. Je zal toch echt eens naar een nieuwe PC moeten wil je kunnen gamen.

Edit: Een moderne i5 CPU is met gamak 10x sneller als wat je nu hebt en zelfs zo'n CPU heeft het zwaar met BF4.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 24-12-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

elke cent die je nog in dat systeem stopt, is weggegooit geld. Je videokaart is ook verschrikkelijk langzaam, als ik de lijstjes goed ken, heeft mijn laptop [gewoon een normaal ding] een snellere videokaart met meer RAM aan boord dan jouw videokaart. Sterker nog, mijn hele laptop is sneller dan jouw desktop.

Kortom: jouw pc is gewoon totaal niet geschikt om moderne games te spelen. Ik denk dat zelfs 1280x1024 nog te hoog gegrepen is voor jouw systeem.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien een aparte vraag maar welke videokaart is beter de 8800 GT of de Radeon 5670 (512 mb gddr 3)?

Die heb ik namelijk ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

De beste optie voor weinig geld lijkt me een tweedehands desktopje van 300-400 euro (zo heb ik het althans gedaan). Da's de beste optie om Battlefield goed speelbaar te krijgen. Als je wat hulp wilt met tweedehands desktops kun je dat misschien beter via de DM vragen, ik ben wel bereid je een eindje op weg te helpen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15
De dual core waar ze het over hebben is een core 2 duo 2.4 Ghz. Dat is nogal een verschil met een Pentium 4 single core.

YouTube: Battlefield 4 Played On Intel P4 at 3ghz - Gaming on Old Hardware

Battlefield op een Pentium 631 met een Radeon 7970.

Zowel op ultrahoge settings en resolutie als op low met lage resolutie zo'n 15 fps.

YouTube: Battlefield 4 - 8800gts

8800GTS 512MB (al 10-20% sneller dan jouw kaart) op een Intel Core i7 3570K geeft over het algemeen 40-60 frames op low, met drops naar 20 fps.

Dus ja, een moderne quad geeft je een stuk meer frames, maar of je met die 8800 wil blijven zitten...

http://www.techspot.com/r...d-4-benchmarks/page6.html

Benchmark met diverse CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-01 20:22
Beste, ik kan bf4 perfect draaien (30-60fps) op High met een Intel E6600 overgeclockt tot 3GHz en een Radeon HD 7950... CPU is van het jaartal 2003 en de GPU van 2012. Kan alle laatste nieuwe spelen heel goed draaien van high tot ultra high.

Met een nieuwe CPU zal ik wel sowieso meer fps halen maar daar heb ik het geld nog niet voor over :)

[ Voor 17% gewijzigd door niruana op 25-12-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Welke resolutie gebruik je? Zet die eens op de laagste mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:15:
bedankt voor jullie reacties,

maar de minimum eisen van BF4 zijn toch een dual core, een geforce 8800 gt en 4 gb ram geheugen (heb zelf 4 ipv 3 ram geheugen).

en ik hoef echt niet op hoogste level te spelen, maar als ik de cpu upgrade dan zou ik toch aan de minimum eisen voldoen?
Maar er zit nogal een verschil tussen de nieuwste dualcore van de 4e generatie cores, of een van de eerste zoals een Athlon X2 3800+.
'dual core' op zich zegt niets, het gaat toch echt om welke dualcore het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Heb er niemand nog over horen noemen (of ik lees er over heen :P ), maar ik schat de kans dat een Core2 (Quad of Duo) werkt op dat bord nihil in.

Meeste borden die Pentium 4 supporten (en waar dus ook een Pentium 4 op zit) kunnen niet overweg met Core 2. Dit heeft te maken met de stroomvoorziening die bij een Pentium 4 vaak anders is dan bij een Core2.

En voordat ik te horen krijg "ja, maar zat borden die beide ondersteunen!" ja klopt ook. Maar dat zijn borden die gemaakt zijn voor Core2 CPU's die Pentium 4 nóg ondersteunen, andersom dus borden die voor Pentium 4 (of Netburst in het algemeen) gemaakt zijn kunnen dat 9/10x niet.

Komt bij dat HP een OEM is, en die hebben meestal extreem gebrekkige support als het om upgraden gaat (nieuwe CPU support word zelden of nooit toegevoegd bij OEM's, daar is eerder het motto; "koop maar een nieuwe").

Komt bij dat een Core2 eigenlijk al niet voldoende meer is om moderne games goed te spelen, en een 8800 al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
niruana schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:12:
CPU is van het jaartal 2003 en de GPU van 2012. Kan alle laatste nieuwe spelen heel goed draaien van high tot ultra high.
Ik neem aan dat je jaartal 2006 à 2007 bedoelt aangezien de E6600 pas in de herfst van 2006 geïntroduceerd werd ;)
http://ark.intel.com/Products/Spec/sl9s8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
En niet te vergeten dat eem 7950 een whopping € 329,- moet kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties weer. Ik heb mijn ` oude` systeem bekeken en deze heeft een dual 2 core van 2,0 Ghz (dus beter dan de miskoop die de HP blijkt te zijn).

Dus ik zou de dual core (2,0 ghz) op het mcoederbord van de HP kunnen zetten (dezelfde socket) en deze overclocken, maar zou je dan de GT 8800 (welke ook te overclocken is) er in zetten of de 5670?

Mocht dit niet werken, dan kan ik toch een hogere dual core (of quad core) er op zetten en eventueel een betere videokaart?

heb helaas de financieen niet om een heel nieuw systeem aan te schaffen, hjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Waarom gebruik je je oude systeem met de 8800 GT niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar zat ik dus ook over te denken, en de cpu en de kaart te overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Je oude systeem gebruiken met de 8800GT en zoveel mogelijk ram overzetten uit die HP.
En dat is het dan. Je kunt inderdaad nog gaan overklokken, maar als ik het hele verhaal zo lees zit daar een standaard intel koeler op, dus kijk wel uit. Ook omdat als ik het verhaal zo lees jij nog niet zo thuis bent in hardware. Je kunt je cpu en gpu ermee slopen. En dan heb je niks meer.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de cpu veranderd op het ` nieuwe systeem` en nu start die niet op en maakt een waarschuwings (piep) geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de dual2core geplaatst op het moederbord van de HP 7600 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
Iva_Bigone schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:26:
[...]

Ik neem aan dat je jaartal 2006 à 2007 bedoelt aangezien de E6600 pas in de herfst van 2006 geïntroduceerd werd ;)
http://ark.intel.com/Products/Spec/sl9s8
woops, indeed, 2006 en niet 2003, mijn case is van 2003 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Dat moederbord ondersteund die cpu waarschijnlijk niet.
Heb even wat lopen snuisteren hier op tweakers:
http://tweakers.net/aanbo...-%28excl-punt-hdd%29.html
Voor 250 euro (misschien is er ook wel te onderhandelen nog) heb je dan een veel sneller systeem, betere voeding en een fantastiche kast die erg lang meekan.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de cpu veranderd op het ` nieuwe systeem` en nu start die niet op en maakt een waarschuwings (piep) geluidj
kennen jullie dit en is die nu kapot of kan ik er nog wat aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Lees de eerste regel boven jou laatste post eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat begrijp ik, maar las hem pas nadat ik hem vervangen had. heb nu dus de oude orginele cpu terug geplaatst. maar nu start hij niet op en maakt een piepend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
de CMOS al een reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij start dus niet meer op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Op je moederbord zitten ergen jumpers die je van positie 1-2 even naar 2-3 moet zetten en dan weer terug.
Wel moet je even de stekker eruithalen voor de zekerheid. Vaak zit dat jumpertje in de buurt van het batterijtje op je moederbord, Waar precies moet je even kijken in het moederbord boekje.

Lukt dat niet dan stekker eruit, batterij uit je moederbord en half uur laten staan. Zou ook moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door arbraxas op 25-12-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je een verkeerde socket in je mobo probeert te drukken is zowel de socket op het mobo kapot alsook de pinnetjes/voetje van de CPU (of ik begrijp je verkeerd). If so, dure leerfout en door naar een nieuw systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een passende socket, alleen waarschijnlijk past de cpu niet bij het mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk omdat die CPU dus gewoon niet ondersteund wordt, en HP moederborden (OEM altijd eigenlijk) erg specifiek zijn in wat ze ondersteunen...

TS, low en low is een verschil, maar ik zal echt zeggen dat je niet kunt upgraden voor BF4...

1. Nieuwe CPU: Dat kan niet op dat bord... nieuw bord = ook nieuw RAM
2. Nieuwe GPU: Je voeding zal dat niet zomaar aankunnen en ze zullen mogelijk OOK niet passen vanwege dezelfde redenen als CPU.

Geen van je onderdelen in wat voor combinatie ook zal BF4 goed kunnen draaien, zelfs niet op low. Systeemeisen zal ik echt met een gram zout nemen. Een Atom is ook dual-core en kan ook 2GB videogeheugen hebben. Het is en blijft een 2,5 watt low-power SOC-je echter... En een Pentium 4 van 3,6GHz doet minder dan een Core i7 op 1100MHz, ongeacht hoeveelheid cores. En voor videokaarten is het net zo, hoeveelheid is doorgaans irrelevant zelfs.

TS: Zoek benchmarks op: hoe draait BF4 op wat voor configuratie, en koop wat je kan betalen. Gebruik desnoods de BBG op tweakers als richtlijn... maar hoe dan ook, je zult een nieuwe PC nodig hebben. Het beestje heeft bijna 8 jaar goed gedraaid, gun hem zijn pensioen op een waardige manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 25-12-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 19:15
Pentium 4 heb ik zelf ook nog staan, maar die staat al 2 jaar te verstoffen. Is gewoon niet meer van deze tijd ben ik bang. Om te gamen voldoet het sowieso niet meer, je doet er goed aan om door te sparen tot je 300 a 400 euro hebt om een geheel nieuw systeem te kopen. Dan kun je een nieuw topic openen en daar advies vragen over wat de beste configuratie voor je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Om mijn eigen post nog even te quoten gaf ik al aan dat de kans dat die Core2 zou gaan werken op die HP nihil was. Ook had ik gewaarschuwd dat een Pentium 4 bord meestal niet de juiste stroom voorziening heeft voor een Core2.
Nemesizz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:18:
Heb er niemand nog over horen noemen (of ik lees er over heen :P ), maar ik schat de kans dat een Core2 (Quad of Duo) werkt op dat bord nihil in.

Meeste borden die Pentium 4 supporten (en waar dus ook een Pentium 4 op zit) kunnen niet overweg met Core 2. Dit heeft te maken met de stroomvoorziening die bij een Pentium 4 vaak anders is dan bij een Core2.

En voordat ik te horen krijg "ja, maar zat borden die beide ondersteunen!" ja klopt ook. Maar dat zijn borden die gemaakt zijn voor Core2 CPU's die Pentium 4 nóg ondersteunen, andersom dus borden die voor Pentium 4 (of Netburst in het algemeen) gemaakt zijn kunnen dat 9/10x niet.

Komt bij dat HP een OEM is, en die hebben meestal extreem gebrekkige support als het om upgraden gaat (nieuwe CPU support word zelden of nooit toegevoegd bij OEM's, daar is eerder het motto; "koop maar een nieuwe").

Komt bij dat een Core2 eigenlijk al niet voldoende meer is om moderne games goed te spelen, en een 8800 al helemaal niet meer.
Met een beetje geluk werkt de boel weer na een CMOS reset (even batterijtje eruit), maar als je pech hebt kun je misschien je CPU en/of moederbord zojuist vernield hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 21:07

Inoble

Denkt Koning te zijn

Net als Windows het heeft 1 gigabyte aan ram nodig om te lopen en dan is alles ook gezegd dus ook met battlefield de minimale specs zijn alleen om het op je computer te kunnen hebben heb nog wel een pc staan dm me maar voor een bod als je geïnteresseerd bent in de pc kan er prima op gamen etc voor 2-300 is die voor jou gtx 650 etc alleen geen hdd maar weet niet of dat een probleem is

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:43:
het is een passende socket, alleen waarschijnlijk past de cpu niet bij het mobo
Waarschijnlijk ondersteunt de chipset jouw processor niet, en een bios update bij een OEM pc zoals HP is vaak moeilijk te verkrijgen, je kunt beter een nieuwe (of 2e hands) pc kopen, want wat je nu doet heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
Teun. schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:40:
[...]

Waarschijnlijk ondersteunt de chipset jouw processor niet, en een bios update bij een OEM pc zoals HP is vaak moeilijk te verkrijgen, je kunt beter een nieuwe (of 2e hands) pc kopen, want wat je nu doet heeft geen zin.
exactly my thought...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. was de kabel naar de videokaart vergeten. Maar hopelijk kan ik de pc van inobuilder overnemen

bedankt voor de reacties

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

niruana schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:12:
Beste, ik kan bf4 perfect draaien (30-60fps) op High met een Intel E6600 overgeclockt tot 3GHz en een Radeon HD 7950... CPU is van het jaartal 2003 en de GPU van 2012. Kan alle laatste nieuwe spelen heel goed draaien van high tot ultra high.

Met een nieuwe CPU zal ik wel sowieso meer fps halen maar daar heb ik het geld nog niet voor over :)
Zou je adviseren om eens op een modern systeem met de zelfde settings het zelfde spel te spelen :D
Denk dat je heel snel je mening gaat aanpassen aan wat speelbaar is en wat genieten is. 8)7

Na rose e cient spin

Pagina: 1