Lagg/buffering tijdens streamen via Plex

Pagina: 1
Acties:

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11 22:34
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Plex -> nas server. Ik heb hier een nas server van synology staan met type nummer DS713+. Het is een enorm mooi servertje alleen loop ik tegen een probleem aan, dit probleem is dat hij laad tijdens de film (waardoor de film dus 1 tot 5 sec stil staat en dit gebeurt dus paar keer binnen een minuut).

Ik heb als volgende mijn verbinding:
Modem -> Router -> bedraad
-> TV
-> PC Woonkamer
-> Bluray Woonkamer
-> Splitter Slaapkamer
Splitter
-> PC Slaapkamer
-> NasServer
-> PS3
-> Philips Hue
WIFI
-> 2 Ipads
-> 2 Iphones
-> Printer
-> Laptop
-> Wiiu

Ik heb de volgende Router asus rt-n66u en een (goedkopere) splitter waarvan ik het merk niet zo weet. Verder heb ik een UTP kabel die met gemak 100gb/s aan kan (de duurdere ik geloof versie 6 weet het niet zo zeker want het is ander half jaar geleden dat ik het allemaal heb aangeschaft). Toen ik dit allemaal aan geschaft had, had ik er rekening mee gehouden dat ik wou gaan streamen (lokaal).

Volgens de reviews van de producten was deze TOEN als beste verkozen voor het budget (ik geloof dat ik in totaal rond de 200/250 euro kwijt was).

Nu wou ik dus via mijn ipad met Plex naar een serie kijken. En toen gebeurde het probleem wat ik hierboven heb beschreven.

Nu vraag ik mij af waar kan dit probleem aan liggen?

groeten

Verwijderd

Jouw Synology moet de serie transcoderen. Plex raad aan hiervoor minstens een desktop processor aan. Jouw Atom processor in de Synology is hiervoor helaas te licht. Controleer het maar eens als je probeert iets te bekijken wat de cpu load is op de Synology.

• Jboy1991
Tijdens het kijken van een film schiet de cpu indd een filnk stuk om hooog (90%). Maar waarom zou er een app gemaakt worden terwijl de nas het niet aan zou kunnen. Aangezien wat ik begrepen heb is dat een ontwikkelaar voor elk synology een eigen app moet schrijven.

Ik las ook ergens op internet dat je de processor kan upgraden (verlies je waarschijnlijk wel je garantie) Maar hoe dit moet geen idee...

Inmiddels gevonden hoe
http://weblog.aklmedia.nl...gy-ds713-from-the-inside/

Maar zal dit helpen om plex wel goed werkend te krijgen of zal dit geen snars uitmaken ?

[ Voor 35% gewijzigd door Jboy1991 op 25-12-2013 11:47 ]

Verwijderd

Omdat het wel werkt voor lower content zoals 480p en in sommige gevallen gaat 720p ook nog wel met jouw Atom processor. Voor het echte 1080p werk heb je toch een veel zwaardere processor nodig.
Extra geheugen zal volgens mij weinig uitmaken.

Wat ook kan werken is wanneer je kijkt op een device welke de codec van de film wel aankan, dan hoeft de Plex server het niet te transcoderen. iPad's en iPhone's kunnen alleen MP4 aan, geen MKV e.d
Als dat goed werkt is het een optie om b.v. je bestanden om te zetten naar MP4 welke de Apples'aankunnen zodat Plex niet meer hoeft te transcoderen.
.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 13:48 ]

• Jboy1991
Ah, ik begrijp het nu denk ik beter.

Via mijn bluray speler en laptop moet alles goed afgespeeld kunnen worden. Dit omdat mijn bluray speler (en laptop) zelf de boel kan omzetten als dat nodig is.

De ipad kan dit niet waardoor de nas dit moet doen. Dit kost natuurlijk CPU en veroorzaakt haperingen tijdens het kijken. Met andere woorden, geen HD streaming naar mijn ipad doen haha

Want heb het nog eens getest ik heb tot nu toe geen hapering gehad op mijn bluray of laptop, (ik had het wel op mijn laptop omdat ik via de webplayer afspeelde, wist niet dat er een programma voor was)

-> vraag op bewerkt bericht hierboven
maar als ik een full hd bestand omzet naar mp4 dan verliest dat zijn hd toch? Dus dan ben ik weer de dupe dat ik de film in slechter kwaliteit op mijn bluray kan zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Jboy1991 op 25-12-2013 13:50 ]

Verwijderd

Volgens mij moet dat niet veel uitmaken, probeer het eens met handbrake (gratis).

• Jboy1991
Hmm dat haperen kan dat ook door mijn switch/splitter komen.
Ik heb een bluray speler (nieuwere en betere dan in de woonkamer) staan en hier staat ook mijn nas server

dus de verbinding gaat als volgt
Nasserver -> switch -> router -> switch -> bluray

In de woonkamer
Nasserver -> Switch -> router -> bluray

Nu draai ik op het zelfde moment de zelfde film op beide blurays (een openhaard).

In mijn slaapkamer laad die constant en in de woonkamer speelt hij moeiteloos af.

Ik gebruik als ik het goed heb de
TP-Link TL-SG1005D gigabit switch

Edit:
Zie net dat ik nog een poort vrij heb op mijn router. Is het dan niet beter dat ik de nas aansluit op de router?

[ Voor 9% gewijzigd door Jboy1991 op 25-12-2013 14:42 ]

Pagina: 1