Hulp nodig met installeren van Elementary os

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
-opgelost-!

Hallo tweakers,

Ik ben bezig met elementary os te installeren, maar het is allemaal een rommeltje geworden, het boot niet, repair boot disk wat gebruikt, harde schijf gewist. Het werkt allemaal half of niet.

Ik wil nu eigenlijk zorgen dat ik een cleane install krijg, en ik netjes m'n ssd in de bios te zien krijg, en dat ik de boel kan booten.

Zouden jullie mij de juiste richting kunnen opwijzen?

Ik denk dat ik mijn ssd ook niet de juiste partitie heeft. Hij laat de ssd niet zien in de bios (staat wel ubuntu tussen de boot devices). Als ik de pc opstart en dan F11 druk om een bootdevice menu te krijgen, zie ik m'n sdd er wel gewoon tussen staan.

Het verstandigste lijkt me om alles te wissen en dan vanaf de compleet lege ssd de boel te installeren.
Ik heb liever geen dualboot trouwens.

Specs mocht dat handig zijn:
Mobo= FM2 a75 pro 4m
Crucial m4 128gb ssd
Western digital 1tb hdd voor losse opslag. (zonder os dus)
8gb ram
Amd a10 5800K

Alvast bedankt voor het meedenken.

-Edit-

Ik overweeg trouwens ook om xubuntu te installeren. Dat lijkt me misschien geschikter voor mij. Heb gewoon prima pc dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Nazlive op 25-12-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Ik ben nu bezig met Xubuntu te installeren, heb 't idee dat het beter gaat werken. Ik laat straks weten of het gelukt is. Ook heb ik mijn moederbord gereset. Ik laat straks even weten of het gelukt is.

Ik ben eruit gekomen. De bootpartities e.d. waren niet goed. Via xubuntu installatie disk kreeg ik de partities wel goed. Dit moet volgensmij met een standaard installatie waarmee je de volledige schijf wist ook gewoon kunnen, want dan zou hij de mappen ook aan maken. Blijkbaar ging dat met elementary os niet goed. Xubuntu installeerde overigens ook niet, maar dat lag denk ik aan de installatie image.

Overigens elementary geprobeerd, maar vond ik niet helemaal lekker op mijn amd pc, en ik vond het iets te dicht getimmerd voor mijzelf. Linux mint vind ik qua omgeving weer niks, Dus nu weer terug bij de ´gewone' Ubuntu

[ Voor 61% gewijzigd door Nazlive op 25-12-2013 23:34 ]