Netwerkprinter hp3050a op iPad

Pagina: 1
Acties:

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11 20:51
Hallo,

Voor een klant ben ik bezig met zijn netwerk opnieuw te installeren. Alleen stuit ik nu op een probleempje..

De WiFi printer wilde niet meer printen op e iPad. Als je zoekt op de iPad zegt hij af en toe dat hij de printer vind, maar dat hij offline is. Ik kan er dan ook niet mee printen. De klant zegt dat hij het met zijn oude router, netgear 54mbs wel altijd zonder problemen heeft gedaan. Hij geeft aan nooit gewerkt te hebben via de app van hp maar altijd via de standaard optie in de iPad.

Ik krijg het niet voor elkaar bij hem, is er iemand die kant meedenken in een oplossing hier voor?
Word er lichtelijk gefrustreerd van!

Alvast bedankt!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat heb je zelf al gevonden op internet als je hp3050a + ipad in google rammelt?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 13:54
Domme vraag, maar heeft één van beide toevallig een static IP?

• MatthijsTange
Hallo,

Ik heb een heleboel gevonden over iPad printen, maar niks over dit type... Ik mag mezelf denk ik wel onder de categorie schrijven die eerst zichzelf ter pletter zoekt en dan vraagt.

Over die static op zou ik eens moeten kijken, zou dit invloed kunnen hebben?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Printer even harde reset geven en settings weer opnieuw instellen?

• MatthijsTange
al gedaan.. alle eprint instellingen naar standaard en weer opnieuw aangemeld bij hp.
Wifi opnieuw ingesteld met nieuwe router.. Ipad er natuurlijk ook op.

Het vreemde aan het verhaal is dat de Ipad hem wel herkend en ook ziet, alleen direct zegt dat hij offline is terwijl hij aanstaat.

• MatthijsTange
Rtcworld bedankt voor de tip.. Heb geprobeerd om beide een static ip te geven, beide hadden ze namelijk een dynamic. Ik vermoed dat ze elkaar daardoor mis liepen.

Het werkt nu helemaal goed!

Topic kan dicht..

• MatthijsTange
Het kan weer open... Hij belde dat hij weer niet kon printen.
Zou dit kunnen liggen aan het type router? Hij heeft nu een TP-LINK 150Mbps Wireless N Router

hiervoor had hij een NetgearWGR614v5.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Printer firmware update misschien?
Of zitten er misschien meerdere routers (of modem/router) in het netwerk?

• MatthijsTange
Firmware zou nog kunnen... Maar hij heeft het met de oude altijd gedaan dus vermoed toch dat het de router is die het niet lekker ondersteund.

De router is ook al geupdate.

Er zitten geen meerdere routers op het netwerk.

Verwijderd

Gebruik de Netgear dan puur als router, en de TP-Link als een access point. Kijk of dat helpt.
Pagina: 1