Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:05
Op dit moment heb ik een Scythe Mugen 2 rev.B ingebouwd in mijn systeem. Ik wil deze koeler echter gaan vervangen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor koeling het moet worden. Waar ik wel over uit ben, is dat het een kant en klare kit moet zijn (ventilatoren vervangen kan wel). Luchtkoeling of waterkoeling?

Ik heb mij al een beetje ingelezen op Tweakers en andere websites. Op verschillende websites wordt de Noctua NH-D14 aangeraden. Een andere koeler is de Corsair H80i, met andere ventilatoren (bijv. noctua NF-F12)

Prijs van de koeler doet niet echt ter zake. Ik wil graag een koeler die stil is, maar ook de beste koelprestaties levert. :) Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen van een goede koeler!

Edit: De Thermalright Silver Arrow ziet eruit als een goede concurrent voor de Noctua NH-D14, echter kan ik dan nog steeds niet kiezen, water met andere fans of lucht ? :+

[ Voor 10% gewijzigd door -Bas op 24-12-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Waarom wil je je koeler vervangen?

Je mugen 2 is tot op heden nog steeds een van de beste lucht koelers.
Mocht je een betere en stillere koeler willen kan je altijd kijken naar een waterkoelings set zoals de H80i of H100i mocht je de ruimte hebben :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ik vind het leuk om af en toe nieuwe onderdelen te kopen voor mijn pc. Dit geeft mij weer een gevoel dat mijn computer nog niet zo oud is. Ik weet dat de mugen 2 één van de beste koelers is.

Ik zit op dit moment te denken aan een h100i of een h110, grote verschillen tussen deze 2 koelers kon ik niet zo snel vinden. (Behalve de grootte van de H110) In ieder geval bedankt voor het meedenken.

[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 25-12-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

-Bas schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:05:
Ik vind het leuk om af en toe nieuwe onderdelen te kopen voor mijn pc.
Ik ken dat gevoel :)
Ik zit op dit moment te denken aan een h100i of een h110, grote verschillen tussen deze 2 koelers kon ik niet zo snel vinden. (Behalve de grootte van de H110) In ieder geval bedankt voor het meedenken.
De H100i kan je laten werken via Corsair-Link software, de H110 heeft deze optie niet.
Persoonlijk zag ik niet echt de meer waarde van deze software bij mijn oude H80i dus ben overgestapt naar de H110 omdat die in de meeste review's toch net iets beter koelt ten opzichten van de H100i..

Info H100i: http://hexus.net/tech/rev...rsair-hydro-series-h100i/
Info H110: http://hexus.net/tech/rev...orsair-hydro-series-h110/

[ Voor 43% gewijzigd door DON PAPA op 25-12-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Of je gooit alle remmen los en zet er lekker een custom waterkoeling in

Verwijderd

Ik vind het leuk om af en toe nieuwe onderdelen te kopen voor mijn pc. Dit geeft mij weer een gevoel dat mijn computer nog niet zo oud is. Ik weet dat de mugen 2 één van de beste koelers is.
Koop de Scythe Mugen 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Sorry voor de late reactie van mijn kant, hij was weggezakt in mijn forum Post History. Binnenkort ga ik de scythe mugen 2 voor de laatste keer opnieuw mounten om te kijken of dit ook nog wat winst op levert.

@EJSEJS
Leuk dat je het gevoel kent :) De H110 lijkt mij op dit moment ook de beste oplossing. Ik moet alleen nog even gaan uitzoeken of deze in mijn kast past aan de bovenkant. De meerwaarde van de software zie ik persoonlijk ook niet.

@Deodutie
Nog geen ervaring met custom waterkoeling, maar het ziet er voor mij nog te moeilijk uit om er aan te beginnen. Vind het wel de mooiste oplossing in een pc.

@Soundwave55
De Scythe Mugen 2,3 en 4 maken elkaar bijna geen verschil. Als ik een upgrade naar een Mugen 4 doe, ga ik er niet significant op voorruit.
Pagina: 1