MSI B85M-P33 Window 8.1 GOP melding videokaart 7R 240 passiv

Pagina: 1
Acties:

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Als ik de videokaart XFX R7 240 Passiv installeer en wil W 8.1 installeren krijg ik een GOP melding kaart niet geschikt, de laatste Bios is 4.5 van 9-12-2013.

Omdat ik problemen heb met i3-4330(HD4600) onder W8.1 heb ik videokaart XFX R7 240 gekocht.
Het probleem is dat i3-4330(HD4600) met installeren de schermresolutie niet wordt geinstalleerd(1024x768) standaard, kan niet veranderd worden en gebruikt dan Idle 25Watt, als de laatste driver van Intel installeer kan ik wel het schermresolutie instellen en dan wordt Idle33W-42Watt en begint de CPU te swappen en te pompen, dat kan ik zien via Aida64 en Multi Meter, vraag is het moederbord defect of niet geschikt voor een losse videokaart onder W8.1. onder W7 doet de videokaart perfect met i3-4330 en Idle 25Watt(zonder videokaart). Vraag onder steund de Bios geen aparte videokaarten onder W8.1 of is het moederbord defect.

Verwijderd

Als ik dit zo bekijk zou je voor de GOP melding je UEFI Fast Boot in de UEFI moeten uitzetten:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=370375 of kijken of er een UEFI compatibele firmware voor je videokaart beschikbaar is.
Hier nog een link met uitleg: http://www.eightforums.co...s-operate-under-uefi.html
Vind je verhaal verder een beetje onsamenhangend.
Mocht het niet helpen, kun je neerzetten welke onderdelen je hebt en welke monitor?

• brommer1
  • Niet online
Heb het euvel gevonden, de Bios van MSIB85M-P33 ondersteund geen W8.1. heb de videokaart terug gestuurd en om geruild voor Asrock B85M W8.1 Ready.

In de Bios van MSI kan je zeer weinig instellen, alleen maar W8.1 aan/uit de rest gaat automatisch, je kan daarna alleen maar fastboot uitschakelen.

De drivers van Intel werken ook niet goed onder MSI, bij installeren van W8.1 word de schermresolutie niet geinstalleerd, dat gebeurd pas als je driver van IntelHD4600 installleerd, dan begint de CPU te swappen.

Om de testen heb de driver voor W8.1 die ook geschikt is voor W7 geinstalleerd in W7(15.33.8.64.3345-10.18.10.3345), daar begon de CPU ook swappen en pompen.

Verwijderd

Mooi dat je het opgelost hebt. Toch denk ik dat je een instelling in windows 8 - uefi secure boot uit had kunnen zetten en dat je daarna in de uefi van je msi bord had gekund. Dat je dan geen fast boot / secure boot hebt is duidelijk maar je kan volgens mij wel windows 8.1 draaien. Er is een Nederlandse review van dat bord bij de buren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 01:25 ]

• brommer1
  • Niet online
Na veel Google heb ik ontdekt wat ik verkeerd heb gedaan in de Bios, de instelling Windows 8/8.1 op disabel laten en niet op enabel zetten, wat ik wel gedaan had, en de boot instelling handmatig op UEFI zetten, de schermresolutie wordt ook geinstalleerd, de GOP melding krijg ik ook niet meer als ik de nieuwe videokaart installeert, alleen biljft W8.1 driver voor Intel HD4600 problemen geven swappen en pompen, met de nieuwe videokaart 7R 240 geen problemen en Idle ca4W zuiniger.

[ Voor 78% gewijzigd door brommer1 op 25-12-2013 17:49 ]