Informatie:
Ik heb sinds een aantal maanden SMF forum.
Afgelopen maand bezocht door 4500 bezoekers met 41000 pagina weergave's, niet veel bijzonders.
Na het uitsturen van de wekelijkse nieuwsbrief stijgt het aantal actieve bezoekers naar boven de 30. De nieuwsbrief wordt aan 1400 leden verstuurd.
Probleem:
Bij meer dan 30 bezoekers stopt mysql en moet deze handmatig weer aangezet worden anders is de site onbereikbaar.
In de grafieken schommelt CPU usage rond de 50%.
Systeem:
VPS met 512MB ram en 20GB disk
Ubuntu systeem met LAMP
Virtualmin en Webmin geïnstalleerd
Postfix mailserver
Database size van SMF: 16,77 MB
Op internet gezocht naar optimalisatie van mysql omdat ik vermoed dat daar iets misgaat, helaas hier niet veel over kunnen vinden behalve het aanpassen van het aantal connecties.
Zou iemand tips kunnen geven?
Ik heb sinds een aantal maanden SMF forum.
Afgelopen maand bezocht door 4500 bezoekers met 41000 pagina weergave's, niet veel bijzonders.
Na het uitsturen van de wekelijkse nieuwsbrief stijgt het aantal actieve bezoekers naar boven de 30. De nieuwsbrief wordt aan 1400 leden verstuurd.
Probleem:
Bij meer dan 30 bezoekers stopt mysql en moet deze handmatig weer aangezet worden anders is de site onbereikbaar.
In de grafieken schommelt CPU usage rond de 50%.
Systeem:
VPS met 512MB ram en 20GB disk
Ubuntu systeem met LAMP
Virtualmin en Webmin geïnstalleerd
Postfix mailserver
Database size van SMF: 16,77 MB
Op internet gezocht naar optimalisatie van mysql omdat ik vermoed dat daar iets misgaat, helaas hier niet veel over kunnen vinden behalve het aanpassen van het aantal connecties.
Zou iemand tips kunnen geven?