• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 19:10
Ik ben op zoek naar een tv van een diagonaal van ongeveer 50". Nou is hier het aanbod natuurlijk gigantisch in. Echter willen wij er een met een dubbele tuner, zodat het kastje van Ziggo de deur uit kan.

Zo'n dubbele tuner houd in dat we tv kunnen kijken terwijl we een andere zender opnemen. Nu heb ik gegoogled maar vind alleen maar de High-End modellen van Samsung, Sony en Panasonic die dit aanbieden. Echter zijn deze flink boven ons budget (2k +).

Mijn budget is 1000 euro, en we zijn niet merk gebonden, alleen merken als "OK" sla ik graag af ;)

Heeft iemand advies welke tv hier aan voldoet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een dubbele tuner heeft ook alleen maar zin als je in de TV ook een HDD voor opname inbouwt. Dat maakt het extra prijzig en is ook een van de reden dat je het alleen maar bij high end TV's ziet.

Verwacht overigens niet teveel bij een opnamemogelijkheid van TV's. De meeste smart TV's hebben het (single tuner uiteraard) en het opnemen gaat ok, maar het afspelen wil nog wel eens haperen.

Bovendien, als je huidige ziggo kastje op kan nemen, waarom dat ding dan niet gewoon inzetten als videorecorder. Kun je alsnog wel een Ci module in je TV zetten voor alleen het kijken.

Bedenk je ook: met een smart TV met ingebouwde uitzending gemist etc zul je ook niet zoveel meer opnemen. Die laatste vraag moet je jezelf ook stellen: hoeveel ga ik opnemen, en is het dat waard?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
Probleem is alleen dat de CI+-module kan maar één zender tegelijk aan kan en aangezien Ziggo vrijwel alle zenders versleutelt heb je er in de praktijk niets aan die twee tuners. Enige uitzondering zijn een aantal Panasonic-modellen met niet alleen twee tuners maar ook twee sleuven voor modules.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hcQd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:07:
Probleem is alleen dat de CI+-module kan maar één zender tegelijk aan kan en aangezien Ziggo vrijwel alle zenders versleutelt heb je er in de praktijk niets aan die twee tuners. Enige uitzondering zijn een aantal Panasonic-modellen met niet alleen twee tuners maar ook twee sleuven voor modules.
Dat is vreemd; HDD-recorders kunnen wel met één smartcard twee tuners bedienen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
asmi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:33:
[...]

Dat is vreemd; HDD-recorders kunnen wel met één smartcard twee tuners bedienen.
En die voor de hand liggende redenatie zorgt dan weer voor teleurstellingen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hcQd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:07:
Mja, zelfs al zou dan die Panasonic binnen het budget vallen, dan nog geldt:
2x CI+ module a 40 EUR stuk, 1x CI+ kaart a 20 EUR, maakt samen 100 EUR. Moet er nog een extra USB HDD bij van zeg 70 euro, ben je alles bij elkaar nog 170 EUR kwijt bovenop de toch al niet goedkope TV.
Beter een goedkopere TV en een HDD recorder zeg ik dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 19:10
We hebben besloten om voor een goedkopere tv te gaan. De prijzen voor tvs met deze functie zijn nog te hoog! Bedankt voor de input:)
Pagina: 1