Beste mede-tweakers,
Thuis ben ik een TV aan het repareren, en ik kom er niet goed uit. Ik heb een LG Plasma 42PQ1000 televisie, en deze gaat niet meer aan. De LED knippert 7x blauw, en gaat dan op blauw. Na verloop van tijd gaat deze op rood. Het scherm gaat op geen enkel moment in de opstartprocedure aan, en als ik een zaklamp op het scherm zet zie ik ook geen afbeelding. Hier een foto van de PCBs:
De voeding (middelste PCB) geeft netjes 194V/60V als ik de kabel naar de linker PCB (X-sus) loshaal, maar geeft 0V op alle kanalen als ik deze wel aansluit. Als ik de voeding aangesloten laat, meet ik geen kortsluiting op de + van de voeding naar de ground, Als ik de TV op netspanning aansluit, hoor ik een 'trillend' geluid, en dan een soort tik, het lijkt of de voeding dan afslaat. Hier een foto van de PCB: 
Ik heb het volgende gedaan:
PS: eerste topic hier, geef het even aan als ik iets niet goed doe!
Thuis ben ik een TV aan het repareren, en ik kom er niet goed uit. Ik heb een LG Plasma 42PQ1000 televisie, en deze gaat niet meer aan. De LED knippert 7x blauw, en gaat dan op blauw. Na verloop van tijd gaat deze op rood. Het scherm gaat op geen enkel moment in de opstartprocedure aan, en als ik een zaklamp op het scherm zet zie ik ook geen afbeelding. Hier een foto van de PCBs:

Ik heb het volgende gedaan:
- Spanningen meten, zie hierboven. Probleem lijkt in de voeding te liggen? Of sluiting in de X-sus?
- Alle zekeringen doorgemeten, deze zijn goed (ook andere PCBs)
- Solderingen PCB voeding nalopen, groot deel solderingen opnieuw gedaan
- Condensatoren en chips nagelopen, kan visueel niets vinden op voeding en andere boards
- Prijzen onderdelen opgevraagd, maar ik weet nog niet zeker of het de voeding is
- Hoe kom ik erachter welk board stuk is?
- Hoe kom ik erachter welk onderdeel op dit board stuk is?
- Wat is verstandig, en wat is dom, om te doen?
PS: eerste topic hier, geef het even aan als ik iets niet goed doe!
[ Voor 5% gewijzigd door BvDorp op 24-12-2013 15:22 . Reden: zekeringen+kortsluiting toegevoegd ]