Systeem voor draaien (zware) PPT-presentaties en Access

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-04 20:15
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een systeem dat vlotjes onderstaande zaken simultaan kan draaien:
  1. een PowerPoint presentatie met gedetailleerde animaties, overgangen, embedded video en gekoppelde Excel-data
  2. een Access-database waarvan ik eerlijk gezegd nog niet weet hoe zwaar het gaat zijn
  3. muziek
Waarbij het beeld wordt getoond op een scherm via beamer (via VGA) en de audio via audio-out naar een aantal stevige boxen wordt gelust.

Heb alleen geen idee wat ik hier precies voor nodig heb. Wat voor processor? Hoeveel geheugen? Wel of geen dedicated GPU? Wat voor geluidskaart?

De PPT draaide op mijn oude laptop (i5 M520 @ 2.40ghz / 4gb RAM / Geforce GT 330M) soepel genoeg, maar het geluid liet een beetje te wensen over.

Heb ik bijvoorbeeld genoeg aan het budgetsysteem van de november BBG?

Alle feedback is welkom!

Verwijderd

Ik las in een bericht van iemand dat de koeler van de Intel Celeron G1620, die in het BBG systeem zit, nogal snel luidruchtig wordt. Je kunt dan denk ik beter gaan voor de fractie duurdere Pentium G3220: pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed

Voor de rest is 4GB denk ik genoeg en moet je even bij moederborden kijken welke voor jou de juiste uitgangen heeft en natuurlijk waar de eerder genoemde processor op past :). Qua SSD moet je even kijken welke je wilt want er zijn naast de in de BBG genoemde zijn er nog alternatieven.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Hoe bedoel je dat je het doorlust via de audio-out naar een "aantal stevige boxen"? Je hebt er dus geen versterker tussen staan? Want ik denk als de boel harder moet, je met een andere geluidskaart het niet oplost. De onboard geluidskaart is vaak goed genoeg, maar dan moet je wel een versterker gebruiken.

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04 23:27
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:39:
Ik las in een bericht van iemand dat de koeler van de Intel Celeron G1620, die in het BBG systeem zit, nogal snel luidruchtig wordt. Je kunt dan denk ik beter gaan voor de fractie duurdere Pentium G3220: pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed

Voor de rest is 4GB denk ik genoeg en moet je even bij moederborden kijken welke voor jou de juiste uitgangen heeft en natuurlijk waar de eerder genoemde processor op past :). Qua SSD moet je even kijken welke je wilt want er zijn naast de in de BBG genoemde zijn er nog alternatieven.
Heb zelf pc samen gesteld met G1620 m.b.t. geluid moet je in de bios de onderwaarde voor fan speed cpu op 12,5 % zetten en pas laten toenemen boven de 50 graden. (ding wordt toch niet warm met benchmark 42 graden 8)7 )

Ps: Denk dat de G3220 zelfde koeler heeft dus qua geluid moet dit niks uitmaken

[ Voor 4% gewijzigd door MO1234 op 25-12-2013 10:01 ]