Debian, XRDP werkt, maar de muis niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Na wat gezocht te hebben heb ik besloten om via xrdp mijn headless server bereikbaar te maken. Dat vind ik handig voor een aantal taken. Na het inloggen krijg ik netjes mijn desktop maar op het moment dat ik een applicatie open en met mijn muis erover beweeg verandert de cursor in een 'resize' cursor. Ik kan binnen applicaties dus niets aanklikken. Op de desktop zelf (achtergrond) werkt de linker- en rechtermuisknop naar behoren. En ook het 'Start menu' werkt prima. Iemand een idee hoe dit komt?

De muis deed het overigens prima als ik deze rechtstreeks op de server aansloot.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wordt er in je xrdp sessie wel alles netjes gestart wat je nodig hebt voor een volledige Desktop Environment, dus ook een Window Manager? Kan je anders een screenshot maken met wat je ziet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Dit is een voordat ik naar beneden beweeg met mijn muis:
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/cursoraanwezig.jpg

Als ik dan ietsje naar beneden beweeg met de muis, verandert de cursor in een resize cursor:
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/cursorresize.jpg

Hierdoor kan ik geen enkele applicatie gebruiken. Ik kan ze alleen resizen :+

Tijdens het starten van de sessie zie ik snel een overzichtje van wat er gestart wordt. Daar lijkt alles ok.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 18:25

amx

Je kan applicaties ook rechtstreeks op je guest computer exporteren met xhost, hoef je niet de hele desktop environment te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
niet om het een of ander hoor, maar je zit in een applicatie, namelijk Kconsole ;-)
wat als je exit typt, of startx ;-)

ehhh.. noppes