Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Wordt er in je xrdp sessie wel alles netjes gestart wat je nodig hebt voor een volledige Desktop Environment, dus ook een Window Manager? Kan je anders een screenshot maken met wat je ziet?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dit is een voordat ik naar beneden beweeg met mijn muis:

Als ik dan ietsje naar beneden beweeg met de muis, verandert de cursor in een resize cursor:

Hierdoor kan ik geen enkele applicatie gebruiken. Ik kan ze alleen resizen
Tijdens het starten van de sessie zie ik snel een overzichtje van wat er gestart wordt. Daar lijkt alles ok.

Als ik dan ietsje naar beneden beweeg met de muis, verandert de cursor in een resize cursor:

Hierdoor kan ik geen enkele applicatie gebruiken. Ik kan ze alleen resizen
Tijdens het starten van de sessie zie ik snel een overzichtje van wat er gestart wordt. Daar lijkt alles ok.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je kan applicaties ook rechtstreeks op je guest computer exporteren met xhost, hoef je niet de hele desktop environment te laden.
niet om het een of ander hoor, maar je zit in een applicatie, namelijk Kconsole ;-)
wat als je exit typt, of startx ;-)
wat als je exit typt, of startx ;-)
ehhh.. noppes