Ik heb een S4 mini met (nu nog) standaard software, nog niet geroot of zoiets. Ik loop er nu tegenaan dat hij vaak z'n netwerk kwijt is, een probleem wat ik nooit had met mijn oude S1. Wanneer ik ergens door een gebied zonder bereik (Fyra tunnels bijvoorbeeld) ben gekomen, is in de helft van de gevallen de netwerkverbinding weg: hij heeft dan verbinding gemaakt met een andere provider, en schakelt niet vanzelf over naar KPN (ik heb een Simyo abbonement) zodra dat weer beschikbaar is: ik moet zelf naar de providerselectie gaan en KPN aanklikken. Ik heb al 2x gehad dat ik hem niet aan de praat kreeg zonder rebooten:
- vliegtuigmodus aan en uit: geen effect
- handmatig zoeken naar providers: na 3 minuten nog niets te zien (op Rotterdam Centraal)
Vergelijkbare problemen heb ik nooit gehad met mijn S1 met CyanogenMod 10.2.
Als dit probleem op te lossen is door CM erop te zetten doe ik dat graag, ik ben de bloatware van Samsung inmiddels behoorlijk zat. Maar voor ik dat doe moet ik eerst zeker weten dat er niks met mijn telefoon aan de hand is
- vliegtuigmodus aan en uit: geen effect
- handmatig zoeken naar providers: na 3 minuten nog niets te zien (op Rotterdam Centraal)
Vergelijkbare problemen heb ik nooit gehad met mijn S1 met CyanogenMod 10.2.
Als dit probleem op te lossen is door CM erop te zetten doe ik dat graag, ik ben de bloatware van Samsung inmiddels behoorlijk zat. Maar voor ik dat doe moet ik eerst zeker weten dat er niks met mijn telefoon aan de hand is