Extra geheugen 256MB -> systeem niet stabiel??

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Heb dus extra gebheugen erbij gehaald en zit nu met een totaal van 512MB intern. 2x128MB 1x256MB.

Heb naar mijn upgrade direct ff een schone installatie gedaan van win98se maar dit verloopt zeer slecht. Het installeren zelf gaat goed maar na de installatie van alle drivers komen de problemen.

Mijn pc loopt nu errug onstabiel. Bij het opstarten krijg ik spontale restarts of een windows protection error. Nu haal ik het nieuwe geheugen eruit (1x256MB) en het systeem draait weer als een tiet. Haal ik mijn oude geheugen (2x128MB) eruit en doe ik het nieuwe geheugen erin (1x256MB) dan draait de comp ook als een tiet.

Iemand enig idee???

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Op welke latenties staat het geheugen ?
Zorg dat het in de bios op 3-3-3 staat.
succes

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
In de bios staan ze op 3-3-3

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Misschien is het geheugen gaar... Probeer eens een merk-reepje. NoName wil nog wel eens gaar zijn.

Laat anders ook even een memtester oid lopen. GoldMemory schijnt wel goed te zijn.

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Kan het niet aan windows zelf liggen dat windows er niet ee om kan gaan?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
nee lijkt me niet
zou voor windows geen probleem moeten zijn

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
windows opnieuw installeren, zou gek zijn maar je weet nooit met windows he

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Al 3 keer gedaan. Op verschillende manieren. Met via4in1, zonder, etc etc etc....

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Stop alleen het nieuwe geheugen erin, en laat eens een nachtje een memorytest lopen. Zie www.simmtester.com of zoek op memtest86 . Je kunt ook eens proberen wat bankjes te wisselen.
Succes.

edit
Deze tips zijn wel cool :)
http://www.simmtester.com/page/news/showpubnews.asp?num=26
tide

Zoef

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Veel kans dat die RAM chips slecht zijn. Gewoon inruilen dan. Toch eerst es met andere RAM testen he :)

Had ik ook. General page faults en protection errors, reboots zonder enige aanleiding...
allemaal fout van kapot RAM.

Er is daar trouwens ook ene (was 2x32MB) in de fik van gevlogen en mobo in zijn dood meegenomen.
Verbrand ram dat stinkt hoor :)

Dat was siemens ram -> 2x rotte chips

Nu DQI 2x128MB =)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb deze week ook nog even 256 erbij gedaan, spontane reboots en vastlopers. ook zelfde gedaan: oude en nieuwe los getest, werkt goed.
ik denk dat me mobo gewoon niet pc100 en pc133 bij elkaar kan hebben

norton utilities zag een error in een bepaald gebied, maar alleen als ik de gehele 512 erin had (?)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Musti, idem dito hier. M'n oude PC100 en nieuwe PC133 apart leverde geen problemen op, in combinatie wel... errug lullig... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49
Bankies wisselen wil nog wel eens helpen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Er wordt altijd aanbevolen om twee (of meer) precies dezelfde geheugenbankies (grootte, merk, kloksnelheid, enz.) in je geheugenslots te zetten.
Ik had ook 128 Mb extra bij mijn oude 128 Mb gezet en daar werd mijn PC alleen maar trager van en ik had van die wazige (Windows) vastlopers. Een reinstall van Windows verhielp de vastlopers voor het grootste deel, maar er zit nog steeds geen snelheid in...toch jammer.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik heb bijna precies hetzelfde probleem. Een weekje of wat terug had ik een reepje van 256mb bij funprice besteld.
In het begin bleek alles goed te gaan, alleen wilde m'n bios em automatisch op 2-2-2 zetten, terwijl het 3-3-3 was. (de rest van m'n mem was wel 2-2-2).
Toen ik het een tijdje erin had zitten merkte ik dat ik ineens veel meer bsod's kreeg, en ook van spontane reboots had ik ook ineens veel last. Eerst dacht ik dat het wel aan WinME zou liggen, dus ik had Win2k maar eens geinstaleerd.
De bsod's zijn nu wel over, maar soms heb ik nogwel eens spontane reboots, en dat is echt vreselijk irritant.

Ik heb 1 reepje 100mhz 222 64mb, 1 reepje 100mhz 222 128mb en nu dus nog een reepje 133mhz 333 256mb erbij gedaan.

het is btw een 100mhz mobo (asus k7m)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zojuist elke module apart getest met DocMemory waar naar werd verwezen op die SimmTester-site...

Dat proggie test onder puur DOS het geheugen op diverse manieren. Beide chips kwamen goed uit de bus. Daarna heb ik ze beide in de PC geplaatst alleen deze keer van bankje omgewisseld. Test gedraaid, en weer alles OK. Windows gestart, gaat nu ook goed... alleen Norton Diagnostics blijft zeuren dat er een error is... raar maar waar...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist Memtest86 geprobeerd, dat leverde twee errors op (bij 140mb en 144mb)...

Windows draait nu echter stabiel... terwijl DocMemory/SimmTester geen fouten aangeeft.

Is er nou een DIMM kapot of niet???

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik heb
128/133
64/100
32/100
en dit loopt goed
lucky me.
binnenkort 32 & 64 eruit en 512 ervoor in deplaats :P

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dammit... Memtest86 keurt de DIMMetjes allebei goed zolang ik ze maar individueel in de PC heb zitten. Als ik ze er allebei in doe, dan krijg ik enkele errors...

Klote, de combi werkt dus niet...

Hurricane, als je een fix hebt laat het ons weten! Ik zou het jammer vinden om m'n 128mb PC100 reepje gedwongen te moeten laten verstoffen... :(

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik breng et reepje gewoon terug. ik heb er gewoon niks aan

ik vraag wel of ik me pc100 mag inruilen voor 133, dan ben ik klaar :o

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik ga mijn 2 x 128 mb verkopen en 1 nieuwe 256 erbij halen, dat zou zeker moeten werken.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Musti, kijk eens op http://service1.symantec.com:8080/SUPPORT/nunt.nsf/e35d98be79cddc2785256951004d59cd/e2f6201e28d10271882567e50071b096?OpenDocument

Norton Diagnostics kan niet omweg met meer dan 256mb geheugen. Dus dat programma moet je echt niet gebruiken om het geheugen te testen...

Het ziet ernaar uit dat mijn PC100 en PC133 reepjes gewoon goed zijn. Memtest86 heeft ze allebei volledig goedgekeurd, zowel individueel als samen. Alleen mijn PC100 reepje bleek op FSB 126mhz toch wat problemen te hebben. Ik moet dus iets minder overklokken of dat reepje maar vervangen...

Pagina: 1