Poe injector voor buiten

Pagina: 1
Acties:

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Ik zoek een POE injector die ik buitenshuis kan gebruiken. De injector hoeft niet waterdicht te zijn, maar wel kunnen opereren in de Nederlandse temperaturen (tot -20).

Het zou helemaal mooi zijn als ik er eentje vind met 2 poorten.

Even om te laten zien wat ik er mee wil:

#ProductPrijsSubtotaal
1ACTi D32€ 265,67€ 265,67
1TP-Link TL-WA7510N€ 47,95€ 47,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,62

Deze camera en accesspoint wil ik er op aansluiten.

Wie weet er een betaalbare POE injector voor mij of heeft een ander goed advies hoe deze aparaten van stroom te voorzien?

petersmit.eu

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dus eigenlijk wil je een PoE switch ?

pricewatch: TP-Link Gigabit desktop switch 8 poorts (4 met PoE)

wat bedoel je met niet waterdicht, als in "hij komt in de schuur" of ... ?

Iperf

• Pete
Hij komt een kast buiten te hangen. De kast is (vooralsnog) niet geisoleerd, maar er kan geen water naar binnen.

De switch had ik ook gezien, maar ook die heeft in de specificaties:

> Gebruikstemperatuur: 0℃~40℃

[ Voor 15% gewijzigd door Pete op 24-12-2013 11:18 ]

petersmit.eu

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:30

ewf

Is het stroomvebruik niet genoeg om hem vorstvrij te houden??

Volgens mij doet zo'n ding het ook prima bij -10 maar als het kastje gewoon goed dicht is gaat het wel goed.

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 12:48
nvm

[ Voor 101% gewijzigd door Getto op 24-12-2013 12:14 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22

timovd

Voorsprong door techniek

Pete schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:18:
Hij komt een kast buiten te hangen. De kast is (vooralsnog) niet geisoleerd, maar er kan geen water naar binnen.

De switch had ik ook gezien, maar ook die heeft in de specificaties:

> Gebruikstemperatuur: 0℃~40℃
Kun je de switch niet ergens binnen plaatsen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Pete
Ze zien er goed uit. Ik kan alleen geen Nederlandse prijzen vinden (vooral niet voor de PD-9002GHO), en bij Amazaon is die laatste meer dan 250$, iets teveel van het goede.
timovd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:27:
[...]

Kun je de switch niet ergens binnen plaatsen?
Dat is het hele probleem :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pete op 24-12-2013 14:01 ]

petersmit.eu

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Die genoemde TPLink heeft geen POE volgens de standaarden (802.3af of at (POE+)), maar gebruikt, zoals veel andere 'budget' modellen, een eigen (passieve) POE standaard, wat niets anders is dan de overgebleven aders gebruiken voor voeding.
Dus 1-2-5-6 voor ethernet, en 2-3 / 7-8 bundelen voor de + en - van de voeding. Bij 100Mbit devices kan dat namelijk prima. Je hebt alleen geen compensatie voor lange kabellengtes en geen 1Gbit. Daarvoor is POE normaal rond de 50V, dan is de stroom veel lager en zijn kabelverliezen minimaal van impact.

Samengevat: Je kan die TPLink dus *niet* aansluiten op een 802.3af POE switch.

Je zal dus 2 injectoren krijgen: 1 voor je AP, en 1 voor je camera.

Die voor je AP is dus passief, dus temperaturen boeien eigenlijk niet. Alleen de adapter moet dan dus binnen het temperatuursbereik blijven. Denk er wel aan dat het 's zomers ook warm kan worden, dus zorg voor ventilatie in de kast, en monteer die bij voorkeur beschut.

Overigens zou mijn voorkeur niet de TPlink zijn maar een Ubiquiti of Mikrotik 5Ghz bridge, bv de Loco5

De specs van de adaptor.. Afhankelijk van het doel zou ik het er persoonlijk wel op durven gokken om 'm iets onder z'n specs kwa temperatuur te laten draaien. Doordat ie aanstaat verwarmt ie toch al iets, en condensvorming is dan toch beperkt door z'n eigen temperatuur.
Laat ik het zo zeggen: De prijs van een extended-temperature range voeding is dermate hoog dat ik liever een adaptertje als spare heb liggen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:26
Pete schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:05:
kunnen opereren in de Nederlandse temperaturen (tot -20).

of heeft een ander goed advies hoe deze aparaten van stroom te voorzien?
grotere kast kopen en daar 230v + (4x) losse upt naartoe loodsen, waar je alle electronica in doet (voedingen, stroomblokje enzo)

hoef je niet moeilijk te doen over poe of passieve poe, stroom moet er zoizo al naartoe, een paar losse utp lijnen kun je meteen meenemen en veel bedrijfszekerder.

Wat wil je trouwens gaan doen met je opstelling? dus met de camera en AP?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Pete
DJSmiley schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:07:
Die genoemde TPLink heeft geen POE volgens de standaarden (802.3af of at (POE+))....

Samengevat: Je kan die TPLink dus *niet* aansluiten op een 802.3af POE switch.
Ok, dat had ik niet opgemerkt! Bedankt.

Ook bedankt voor de tip voor de wireless access points. Enige specifieke reden dat hij beter is dan de TP-Link?

Met een passieve POE adapter is het idd de adapter die ik in de gaten moet houden. Een nieuwe 12 volts outdoor power supply is volgens mij makkelijk en goedkoop te regelen. Nu alleen nog de actieve power injector voor de camera....
shure-fan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:34:
[...]

grotere kast kopen en daar 230v + (4x) losse upt naartoe loodsen, waar je alle electronica in doet (voedingen, stroomblokje enzo)

hoef je niet moeilijk te doen over poe of passieve poe, stroom moet er zoizo al naartoe, een paar losse utp lijnen kun je meteen meenemen en veel bedrijfszekerder.

Wat wil je trouwens gaan doen met je opstelling? dus met de camera en AP?
Utp is geen oplossing. We gaan niet het erf openbreken om utp daar te krijgen. Stroom komt van de andere kant en is wel goed te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Pete op 25-12-2013 22:43 ]

petersmit.eu

Pagina: 1