Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV slaapkamer - Wie wil meedenken?!

Pagina: 1
Acties:

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34
Beste forumleden,

Wij willen (eindelijk) een TV in de slaapkamer, niet om daar elke avond nu te gaan kijken, maar zo af en toe een filmpje of een programma wat er laat op komt. De tv hoeft ook geen high-end plasma te zijn, maar natuurlijk een mooi plaatje zou mooi zijn.

Apparatuur die ik nu in huis heb, is eigenlijk alles van Apple:
- Mac Server 10.9.1
- Airport Extreme AC versie (2013)
- MacBook Air
- iPhones
- iPad
- ATV3

Software tbv films/series/muziek:
- Plex Media Server
- PlexConnect (plex op ATV3)

Nu zat ik te denken om een 2de Apple TV erbij te kopen, deze middels HDMI aan te sluiten op de TV en middels Airplay TV te gaan kijken (Ziggo app ondersteund airplay) en PlexConnect net als in de woonkamer tbv de films. Echter is beneden alles bedraad, maar boven niet...Dus dat zal via WiFi gaan of een Powerline adapter (maar daar sta ik wat sceptisch tegenover).

Wat denken jullie?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Dat dit topic beter op zijn plaats is in CEA :P

LCD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hokkie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:20:
Beste forumleden,

Wij willen (eindelijk) een TV in de slaapkamer, niet om daar elke avond nu te gaan kijken, maar zo af en toe een filmpje of een programma wat er laat op komt. De tv hoeft ook geen high-end plasma te zijn, maar natuurlijk een mooi plaatje zou mooi zijn.

- Mac Server 10.9.1
- MacBook Air
- iPhones
- iPad
- ATV3

- Plex Media Server

Nu zat ik te denken om een 2de Apple TV erbij te kopen, deze middels HDMI aan te sluiten op de TV en middels Airplay TV te gaan kijken (Ziggo app ondersteund airplay) en PlexConnect net als in de woonkamer tbv de films. Echter is beneden alles bedraad, maar boven niet...Dus dat zal via WiFi gaan of een Powerline adapter (maar daar sta ik wat sceptisch tegenover).

Wat denken jullie?
mja ik was eerst ook draadloos op de slaapkamer maar 1080p gaf gewoon vaak problemen. vorige maand alles bedraad

Iperf

• Hokkie
Dank voor het antwoord! Denk je dat een powerline adapter uitkomst bied? Of is dit nog te buggy? Ethernet op de plek waar de tv komt is kansloos (geen elektrodozen in de buurt)...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Je kan toch eerst proberen via wifi, werkt dat niet kan je later altijd de powerline aanschaffen.

Mijn ATV3 in de keuken (woonkamer is eerste verdieping), werkt perfect. De tv heeft alleen geen Full HD en wordt er op 720 gestreamd. Dit kan je natuurlijk ook instellen als je dat niet erg vind.

[ Voor 50% gewijzigd door barry457 op 24-12-2013 11:08 ]

• Hokkie
Das waar ook ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
Hokkie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:20:
Beste forumleden,

- Mac Server 10.9.1
- MacBook Air
- iPhones
- iPad
- ATV3

- Plex Media Server

Wat denken jullie?
Dus eigenlijk zoek je gewoon een TV met Smart functie die alles heeft zoals Youtube / netflix / sharemedia etc.
En ingebouwde Wifi, waardoor hij gelijk in je netwerk hangt en je dus bij al je content kan die geshared is via je PC / NAS / etc kan.
En 1080P kan ook wireles prima...( ik haal wireless 80mbit )

• Hokkie
Ja, dat was in eerste instantie de bedoeling, maar dan heb ik nog geen "live" tv, tenzij er een smart tv is met Ziggo app, maar daar heb ik geen idee van of dat bestaat.

Zodoende de ATV...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

Croga

The Unreasonable Man

Mijn ervaring is dat noch wireless, noch powerline hier een antwoord gaat geven. Als je eenmaal serieuze 1080p content wilt streamen gaat het simpelweg niet snel/stabiel genoeg zijn.

Ook hier de TV op de slaapkamer via Wifi en via powerline geprobeerd maar uiteindelijk gewoon een kabel naar buiten gelegd, langs de gevel omhoog en onder het dak weer naar binnen. Enige serieuze optie.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
Hokkie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:09:
Ja, dat was in eerste instantie de bedoeling, maar dan heb ik nog geen "live" tv, tenzij er een smart tv is met Ziggo app, maar daar heb ik geen idee van of dat bestaat.

Zodoende de ATV...
Waarom trek je dan niet gewoon een kabel ?.
Samen met een Ci+module van Ziggo ?
Croga schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:10:
Mijn ervaring is dat noch wireless, noch powerline hier een antwoord gaat geven. Als je eenmaal serieuze 1080p content wilt streamen gaat het simpelweg niet snel/stabiel genoeg zijn.

Ook hier de TV op de slaapkamer via Wifi en via powerline geprobeerd maar uiteindelijk gewoon een kabel naar buiten gelegd, langs de gevel omhoog en onder het dak weer naar binnen. Enige serieuze optie.
Wireless van mijn TP-Link 1043ND DD-WRT stream ik gewoon 1080P 10 / 15GB films naar mijn TV toe via mijn NAS.
En daar heb ik echt geen last van stotteren etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Mektheb op 24-12-2013 11:11 ]

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:51
Ziggo heeft een hele goede app voor op de tablet :)

• Hokkie
Kabels trekken is no-go daar, althans niet mooi weg gewerkt. Waar een wil is, is een weg natuurlijk. Echter moet ik de vloer en dergelijke aanpassen en die kosten wegen dan niet op tegen het gemak van wifi. Ik snap dat wifi wel een dingetje is, om deze reden heb ik alles beneden bedraad. Maar dit zal een kwestie van testen zijn...

De Ziggo app werkt beneden prima met airplay, ik denk dat ik die gok ga wagen.

Nu even een mooie tv uitzoeken... Dank voor de antwoorden zover!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie dat je plexconnect gebruikt. Gewoon een atv3 in de slaapkamer neerzetten en ook via plexconnect kijken. Doe ik ook via de wifi (airport extreme) en gaaf prima. Plexconnect op 12mbit.

• Hokkie
FreakNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:46:
Ik zie dat je plexconnect gebruikt. Gewoon een atv3 in de slaapkamer neerzetten en ook via plexconnect kijken. Doe ik ook via de wifi (airport extreme) en gaaf prima. Plexconnect op 12mbit.
Dit is inderdaad de opstelling die ik ga gebruiken. Instelling wist ik nog niet, maar dank daarvoor!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Croga schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:10:
25gb 1080p MKV voor film van 1,5 tot 2 uur gaat prima over wireless hier. Je bent extreem kort door de bocht, het hangt van vele factoren af en zonder de situatie te kennen kun jij er geen 100% sluitende uitspraak over doen. Zelfs als je de situatie kent kun je het nog niet 100% zeker weten tot je het gewoon probeert.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:52
Wat ik in elk geval kan aanraden is om met een draadloos apparaat (telefoon, tablet, laptop) op de kamer via speedtest.net en eventueel de bbnet test (waar je grote bestanden kan downloaden, http://www.bbned.nl/speedtest/) te controleren hoe goed de WiFi verbinding is. Aan de hand van de snelheid die je haalt (bijv. 5Mbit) kan dan weer bepaald worden wat er maximaal mogelijk is.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Mmore schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:07:
Wat ik in elk geval kan aanraden is om met een draadloos apparaat (telefoon, tablet, laptop) op de kamer via speedtest.net en eventueel de bbnet test (waar je grote bestanden kan downloaden, http://www.bbned.nl/speedtest/) te controleren hoe goed de WiFi verbinding is. Aan de hand van de snelheid die je haalt (bijv. 5Mbit) kan dan weer bepaald worden wat er maximaal mogelijk is.
Dan krijg je niet het resultaat wat je moet hebben. Mocht je een zeer snelle en stabiele verbinding hebben binnenshuis, dan zul je uiteindelijk als nog maar de maximale snelheid behalen van de provider en die is in dit verhaal niet interessant. De snelheid binnenshuis is interessant en die snelheid meten met de situatie die hier gaande is, is wat lastiger.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Dat kan met LST server...

Maar als hij via plexconnect gaat kijken is het gewoon simpel trial and error. Die settings lopen van 1mbit t/m 40mbit...

• Hokkie
Ik heb op dit moment een Airport Extreme met AC protocol, dus dat is goed. De ATV heeft een N protocol, dus dat is het maximale wat ik kan halen. Met de iPhone heb ik goed tot zeer goed bereik (althans de meters staan maximaal of -1 streepje).

De verbinding bij Ziggo is 150 mbit, maar in dit geval niet van toepassing natuurlijk.

"trial and error" dat is inderdaad de weg die ik ga bewandelen, desnoods probeer ik een powerline (netwerk via stopcontact) en wellicht dat dit beter gaat (maar daar sta ik wat sceptisch tegenover).

Pagina: 1