Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke apparatuur nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een philips smart tv gekocht met de veronderstelling dat ik daarop via een usb stick films kon kijken. Ik heb zondag een dvd overgezet naar een usb-stick. Ik krijg wel beeld, maar ik krijg geen ondertiteling. Ben gisteren bij de Mediamarkt geweest om mijn ongenoegen hierover te uiten. Het klopte dat de TV geen ondertiteling aan kan. Daarop heb ik aangegeven dat dit niet vooraf verteld was. Hierop was het antwoord dat zij niet alles konden vertellen wat het apparaat niet kon. Ik had me zelf beter moeten inlezen. Tja waarom ga je dan nog naar een winkel?

Maar goed ik ben nu aan het kijken hoe ik dit kan oplossen. Ik heb de volgende apparaten cq functies nodig:
- decoder
- films afspelen via usb in VOB / VTS formaat
- mp afspelen
- 2 boxen die beter geluid geven dan die van de tv
- radiostations via de kabel/decoder beluisteren

Ik wil het liefst zo min mogelijk apparatuur aanschaffen. Wie kan me vertellen wat ik moet aanschaffen?

Alvast bedankt!!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk even in de handleiding van je eigen TV, maar de 8008 ondersteunt .sub, .srt en meer. Philips ondersteunt ook al zeker sinds de xxx6 serie .srt ondertiteling. Misschien heb je het 'verkeerd' op schijf gezet. Het mooie van de winkel is natuurlijk dat je het gewoon even kunt komen testen als je weet dat dit een belangrijke functie voor je is ;)

Optimaal voor wat je zoekt zijn drie apparaten: decoder (of CI module maar dan loopt de digitale radio ontvangst via de TV), mediaspeler (speelt 'alles' af) en receiver+speakers. Het geluidsdeel kan een cinemaset zijn als je het goedkoop/klein wil houden maar kwaliteit zit in losse onderdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 24-12-2013 10:09 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Dank je reactie. Als ik wist dat de ondertitels een probleem zouden opleveren dan had ik daar natuurlijk heen gekeken, maar als een verkoper zegt dat je daar gewoon films op kunt afspelen dan ga je er van uit dat dit incl. ondertitels is. De tv is een 32PFL6007H/12 en daar zit geen ondersteuning op. Verder ondersteunt de internetprovider geen DVB-C ontvanger. Het moet dus een externe decoder worden. Ik had hoopt dat er decoders zouden zijn die tevens als mediaplayer te gebruiken waren.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De "smart"-functies zijn zwaar over-rated. Daar ben je dus vrij snel achter gekomen. Je kan beter met een losse mediaspeler werken want die speelt gewoon alles af. Een mediaspeler die tevens decoder is... misschien de Horizon-box van UPC maar daar lees ik dermate veel slechte dingen van dat ik me daar nog niet aan gewaagd heb. Ik zou het gescheiden houden.

Boodschappenlijstje:
- decoder van je tv-provider;
- mediaspeler;
- receiver (instapmodelletje);
- speakers.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:26:
...maar als een verkoper zegt dat je daar gewoon films op kunt afspelen dan ga je er van uit dat dit incl. ondertitels is...
De tv doet dus precies wat de verkoper gezegd heeft...
S1NN3D schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:35:
...misschien de Horizon-box van UPC maar daar lees ik dermate veel slechte dingen van dat ik me daar nog niet aan gewaagd heb...
Hier in huis hebben we nu sinds 3 a 4 maanden Horizon, en ik moet zeggen dat dat erg prima werkt. Kan zijn dat we geluk hebben, maar eigenlijk 0 klachten. Hoe de mediaspeler functionaliteit is weet ik niet, gebruik NAS i.c.m. mediaspeler.

Een mediaspeler zou ik ook de TS willen aanraden, gewoon omdat je dan zeker weet dat alle formaten afgespeeld kunnen worden. Daarnaast voor geluid een simpel setje van Boston Acoustics (A25) met een basic receiver ben je denk ik voor 400,- klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Als ik nu een dvd speler met usb ingang koop dan heb ik het probleem van de mediaplayer al opgelost. Ik heb al meerdere dvd spelers bekeken maar nergens zie ik dat deze het VOB bestanden kunnen afspelen. Is er misschien een andere formaatnaam voor VOB bestanden?

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:27:
... Als ik nu een dvd speler met usb ingang koop dan heb ik het probleem van de mediaplayer al opgelost. ...
Een dvd-speler (met of zonder usb) is GEEN mediaspeler.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

S1NN3D schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:57:
[...]

Een dvd-speler (met of zonder usb) is GEEN mediaspeler.
Kan er geen media staan op een DVD of USB dan? :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sinner schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:59:
[...]

nee., Dvd en usb zijn wel allebij een medium

Als een dvd speler een usb stekker heeft kun je er meestal voor de leuk mischien divx enzo mee spelen, maar geen serieuze formaten

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 27-12-2013 22:03 ]

Iperf

• Sinner

Sinner

fish schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:00:
[...]

nee.

Dvd en usb zijn wel allebij een medium
Als ik even simpel nadenk..

Een mediaspeler is een software of een elektronisch apparaat dat in staat is om multimediabestanden af te spelen.
De term multimedia wordt op verschillende manieren gebruikt. In deze context zijn media geluid
(bijvoorbeeld muziek in een mp3- of MIDI-bestandsformaat), stilstaand (bijvoorbeeld foto's) en
bewegend (bijvoorbeeld animaties of video) beeld, andere informatie (bijvoorbeeld tekst), alsook
invoermedia als toetsenbord, aanraakscherm, joystick, MIDI-klavier enz. De term multimedia wordt ook
vaak gebruikt als verzamelnaam voor visuele en auditieve opslag, weergave en transmissie van informatie,
zoals foto, film, bandopname, televisie, internet, e.d.

Als ik een film, mp3's of foto's (media/multimedia dus) op een DVD of USB zet en dit in
een DVD-player gooi, wat maakt dat dan de DVD-player? Een media-player, lijkt me toch?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee een medium player. het medium is de dvd

je kan dus niet een medium op een medium zetten
wel bestanden

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 27-12-2013 22:17 ]

Iperf

• Sinner

Sinner

fish schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:14:
nee een medium player. het medium is de dvd
..of USB, ..of geheugenkaartjes.

Daarnaast heb ik op zolder zo'n goedkoop DVD-spelertje van de Aldi welke zo'n beetje elk formaat afspeelt.
De DVD-spelers van de afgelopen paar jaar zijn echt niet meer die simpel uitgevoede dingen van vroeger..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan is het een media speler

maar ... je vraagt
en dat is dus nog steeds nee

je speelt met een multimediaspeler meerdere media af
dvd is een medium
sd kaart is een medium
etc..

maar je zet geen usb stick op een dvd. ook geen dvd op een usb stik
iets wat je met de bestanden wel kan doen
Gegevensdrager is een algemene naam voor een opslagmedium, een fysiek voorwerp waarop gegevens zijn opgeslagen of kunnen worden opgeslagen.
zo klaar met mierenneuken .. :P

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 27-12-2013 22:26 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VOB / VTS afspelen kan bijna geen enkel apparaat direct, met uitzondering van een DVD of BR speler. MKV's met al dan niet ingebouwde subs vanaf USB kan dan wel weer bijna iedere TV ;)

Maar om op je lijstje antwoord te geven wat je verder nog nodig hebt:
Een HD decoder met recorder
Een blurayspeler
Een receiver
Twee luidsprekers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Eagle schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:30:
VOB / VTS afspelen kan bijna geen enkel apparaat direct, met uitzondering van een DVD of BR speler. MKV's met al dan niet ingebouwde subs vanaf USB kan dan wel weer bijna iedere TV ;)

Maar om op je lijstje antwoord te geven wat je verder nog nodig hebt:
Een HD decoder met recorder
Een blurayspeler
Een receiver
Twee luidsprekers.
hhehe grappig mijn ouwe phillips speelt wel vob's, en divx geloof ik ook nog maar probeer er geen mkvtje heen te gooien :P die gooit die net zo hard terug. het beste kijk de ts gewoon in de handleidingen van de tv's dat is iets wat de tv producenten over het algemeen angstvallig vrij gedetaileerd in de manual zetten om discussies te voorkomen

ik vraag me btw ook af ts, heb je ondertitels geprobeert via de menu;s tijdens het spelen van de dvd t kiezen

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 27-12-2013 22:41 ]

Iperf

• S1NN3D
  • Niet online
Zo... een hele discussie hier ontstaan over wat nu een mediaspeler is. Volgens mij bedoeld de gemiddelde Tweaker hier toch wel hetzelfde mee. Het spul dat hier voorbij komt.
Pagina: 1