Mijn ervaring
Ben ooit begonnen ( in een ver verleden) met 386's samen met m'n vader te bouwen.
Mijn laatste zelfbouw game-pc is meer dan 10 jaar geleden.
Dus wel wat ervaring maar sterk verouderd.
Ik heb de afgelopen jaren steeds een kant en klare game-pc gekocht maar het zelf bouwen blijft toch kriebelen.
Daarnaast is de value voor money van een zelfbouw pc veel groter.
Ik wil er dus weer eens aan beginnen en hoe langer ik hier in dit forum aan het gluren ben hoe meer kriebels ik krijg om weer eens zo'n project te starten.
Waarvoor gebruik ik de PC?
Primair - Gaming (BF4, FIFA14, RTS), - Graag op de best mogelijke instellingen.
Secundair - Programeren, internet, filmpje kijken, opslag, video-rendering
Neem ik randapperatuur mee naar het nieuwe systeem?
Hooguit mijn DVD speler (merkloos) en een 1TB HD van WD
Zal ik overklokken?
In eerste instantie niet.
Dat komt omdat mij dat in het verleden nog wel eens (letterlijk) duur te staan is gekomen.
MAAR...Toch kriebelt het ook op dit vlak. Ik wil in mijn game-pc dus wel de optie open houden.
Ook omdat in de afgelopen jaren op dit vlak de mogelijkheden enorm zijn toegenomen en makkelijker zijn geworden.
Wat mag het systeem kosten?
Ik wil rond de 1500 (max 1750) euro uitgeven.
Eisen die ik stel:
- Snel kwalitatief goed game systeem met de mogelijkheden om nog uit te breiden ( tweede videokaart en/of overklokken in de toekomst)
- De onderdelen moeten goed op elkaar afgestemd zijn en goed in de casing passen.
- Ik wil dat de built zo eenvoudig mogelijk is. Dus geen net wel/net niet passende onderdelen.
- Daarnaast, en dat is vrij belangrijk, geef ik liever iets meer uit aan onderdelen waarvan ik zeker weet dat ze aan mijn uiteindelijke eisen voldoen.
- Grootte, energieverbruik zijn minder van belang.
- Het geluidsniveau moet acceptabel zijn.
Vragen die ik verder heb:
- Is de level van ervaring een belemmering om zelf een PC te gaan bouwen ( ik ben er al een tijdje uit )
- Welk OS te gebruiken voor gaming? Windows 7 of 8?
- Ik lees verschillende meningen over BF4 en hyperthreading. Dus I7 of I5?
- En uiteraard voldoet deze setup aan mijn bovenstaande eisen?
- Ik heb met de huidige wenslijst nog wat ruimte in mijn budget. Op welke onderdelen zou je dat besteden?
Als videokaart wil ik graag wachten op de MSI Radeon R9 290(x) Gaming Twin Frozr 4.
Voor prijsindicatie heb ik de MSI R9 290 4GD5 in mijn lijstje opgenomen.
De game-pc zal ergens in januari aangekocht worden.
Hieronder mijn voorlopige wensenlijstje
Ben ooit begonnen ( in een ver verleden) met 386's samen met m'n vader te bouwen.
Mijn laatste zelfbouw game-pc is meer dan 10 jaar geleden.
Dus wel wat ervaring maar sterk verouderd.
Ik heb de afgelopen jaren steeds een kant en klare game-pc gekocht maar het zelf bouwen blijft toch kriebelen.
Daarnaast is de value voor money van een zelfbouw pc veel groter.
Ik wil er dus weer eens aan beginnen en hoe langer ik hier in dit forum aan het gluren ben hoe meer kriebels ik krijg om weer eens zo'n project te starten.
Waarvoor gebruik ik de PC?
Primair - Gaming (BF4, FIFA14, RTS), - Graag op de best mogelijke instellingen.
Secundair - Programeren, internet, filmpje kijken, opslag, video-rendering
Neem ik randapperatuur mee naar het nieuwe systeem?
Hooguit mijn DVD speler (merkloos) en een 1TB HD van WD
Zal ik overklokken?
In eerste instantie niet.
Dat komt omdat mij dat in het verleden nog wel eens (letterlijk) duur te staan is gekomen.
MAAR...Toch kriebelt het ook op dit vlak. Ik wil in mijn game-pc dus wel de optie open houden.
Ook omdat in de afgelopen jaren op dit vlak de mogelijkheden enorm zijn toegenomen en makkelijker zijn geworden.
Wat mag het systeem kosten?
Ik wil rond de 1500 (max 1750) euro uitgeven.
Eisen die ik stel:
- Snel kwalitatief goed game systeem met de mogelijkheden om nog uit te breiden ( tweede videokaart en/of overklokken in de toekomst)
- De onderdelen moeten goed op elkaar afgestemd zijn en goed in de casing passen.
- Ik wil dat de built zo eenvoudig mogelijk is. Dus geen net wel/net niet passende onderdelen.
- Daarnaast, en dat is vrij belangrijk, geef ik liever iets meer uit aan onderdelen waarvan ik zeker weet dat ze aan mijn uiteindelijke eisen voldoen.
- Grootte, energieverbruik zijn minder van belang.
- Het geluidsniveau moet acceptabel zijn.
Vragen die ik verder heb:
- Is de level van ervaring een belemmering om zelf een PC te gaan bouwen ( ik ben er al een tijdje uit )
- Welk OS te gebruiken voor gaming? Windows 7 of 8?
- Ik lees verschillende meningen over BF4 en hyperthreading. Dus I7 of I5?
- En uiteraard voldoet deze setup aan mijn bovenstaande eisen?
- Ik heb met de huidige wenslijst nog wat ruimte in mijn budget. Op welke onderdelen zou je dat besteden?
Als videokaart wil ik graag wachten op de MSI Radeon R9 290(x) Gaming Twin Frozr 4.
Voor prijsindicatie heb ik de MSI R9 290 4GD5 in mijn lijstje opgenomen.
De game-pc zal ergens in januari aangekocht worden.
Hieronder mijn voorlopige wensenlijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI Z87-GD65 Gaming | € 161,99 | € 161,99 |
| 1 | MSI R9 290 4GD5 | € 352,- | € 352,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 48,85 | € 48,85 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,38 | € 94,38 |
| 1 | Asus VG248QE Zwart | € 292,90 | € 292,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) | € 120,50 | € 120,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic G-Serie 750Watt | € 109,99 | € 109,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.618,51 | |
[ Voor 4% gewijzigd door Barturion op 10-01-2014 14:53 . Reden: Wensenlijst aangepast ]