Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Hallo,

Ik vroeg me af of er op dit forum ook mensen zijn die weten hoe ik mijn nieuwe philips 55PFL8008K het beste kan instellen. Welke opties voor "beeld verbetering" aan en uit en wellicht best practise kleur instellingen.

Alvast bedankt!

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-04 20:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Meestal is de Cinema-stand een goede start voor kleurweergave.
Natural Motion zo laag mogelijk of uit om bewegingsartifacts te voorkomen.
Scherpte omlaag om het kunstmatige té scherpe beeld af te zwakken en meer detail te krijgen.

Het heeft geen zin om de precieze kleuraanpassingen over te nemen omdat dat per exemplaar verschilt en net zo goed de boel erger kan maken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 11:03

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb ook een tijdje liggen kloten, ben nog niet overtuigd maar dat is per zender/uitzending verschillend.

Ik heb alle verbeteraars uit staan op ISF dag, en de backlight op 40 gezet.

kijk eens bij deze link, ik heb dezelfde settings overgenomen alleen ik heb ISF day gebruikt ipv ISF night.

http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1769388/

[ Voor 35% gewijzigd door Frank1973 op 24-12-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb eergisteren ook de 55PFL8008 aangeschaft.
Maar iedereen roept altijd over het uitschakelen van de beeldverbeteraars. Lijkt wel of iedereen dat alleen bij een Philips doet. Sony en Samsung hebben toch ook de motionflow verbeteraars en dergelijke?
Ik zet deze alleen uit bij gaming om de inputlag wat te verlagen. Verder bij films kijken zet ik de natural motion gewoon op medium of hoog, vind dat het beeld dan veel vloeiender kijkt.

Wat vinden jullie dan een voordeel van de natural motion uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

koffieboontje schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:58:
Ik heb eergisteren ook de 55PFL8008 aangeschaft.
Maar iedereen roept altijd over het uitschakelen van de beeldverbeteraars. Lijkt wel of iedereen dat alleen bij een Philips doet. Sony en Samsung hebben toch ook de motionflow verbeteraars en dergelijke?
Bij sony en samsung word het ook gedaan.
Ik denk dat alles in zijn perspectief gezien moet worden jij bent de baas over je eigen tv en wat jij vind wat mooier is telt.
Kom vaak genoeg bij mensen waar tv's staan waar alles op on staat en waar ikzelf vind dat het vermoeiend voor de ogen is of te flets of etc, etc.
Ieder kijkt met zijn eigen ogen en niemand is perfect.
Als jij vind dat het beeld voor jou goed is niets aan doen en anders hem zo afstellen zodat jezelf het beeld goed vind.
Ga gewoon eens een middagje aan de gang met de instellingen en probeer alles een beetje uit (wel een stukje goed beeldmateriaal aansluiten) zodat je jou instellingen goed kunt uitkiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Read op 25-12-2013 11:26 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.