Mijn PC bestaat uit:
Core i3 / 4GB RAM / 120GB SSD
Videokaart: passief gekoelde XFX HD5450 512MB
Setup:
TV (LG PG6000) via HDMI
Monitor (Dell 2407Wfp) via DVI
vga uitgang wordt niet gebruikt.
Software:
Win 7 ult x64 uk
ATI drivers via ati-site, laatste versie (meerdere geprobeerd)
MPC via CCCP, ook in diverse versies.
Het onderstaande problem bestaat al minstens een half jaar; in deze tijd is Windows al minstens 1x opnieuw geïnstalleerd, steeds met de nieuwste ATI drivers.
Probleem: Bij het afspelen van afleveringen en films (720p materiaal) met MPC op de TV zal in een aflevering van ~40 minuten het beeld 1 of 2 keer een halve seconde op zwart gaan.
Soms gebeurt het niet, soms gebeurt het na 5 minuten, soms na 30.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ander moederbord/CPU/RAM - Vorige Mot was een P7P55Pro met een i5-2500 - beetje overkill voor de woonkamer dus vervangen door een simpel mot met een i3 (geen onboard video).
- herinstallatie windows.
- windows heeft ook een tijd vanaf een HDD gedraaid (750GB Samsung)
De videokaart is niet vervangen, tot gisteren. Toen was ik het beu en heb ik een oude kaart gepakt die ik toch nog had liggen: eVGA GTX260.
Oftewel: eerst ATI drivers verwijderd, toen kaart gewisseld en NVidia drivers geïnstalleerd.
Het probleem is tot nu toe niet meer opgedoken.
Probleem opgelost zou je zeggen. mwah. Ik vind een 260 wel wat overkill voor het afspelen van een 720p video. (al was het maar vanwege de stroomrekening aan het einde van het jaar).
Mijn vragen:
- Is dit een ATI (driver) probleem?
- Is die 5450 te 'slap'?
- Heeft MPC misschien een issue met ATI/5450?
Iemand een idee?
Core i3 / 4GB RAM / 120GB SSD
Videokaart: passief gekoelde XFX HD5450 512MB
Setup:
TV (LG PG6000) via HDMI
Monitor (Dell 2407Wfp) via DVI
vga uitgang wordt niet gebruikt.
Software:
Win 7 ult x64 uk
ATI drivers via ati-site, laatste versie (meerdere geprobeerd)
MPC via CCCP, ook in diverse versies.
Het onderstaande problem bestaat al minstens een half jaar; in deze tijd is Windows al minstens 1x opnieuw geïnstalleerd, steeds met de nieuwste ATI drivers.
Probleem: Bij het afspelen van afleveringen en films (720p materiaal) met MPC op de TV zal in een aflevering van ~40 minuten het beeld 1 of 2 keer een halve seconde op zwart gaan.
Soms gebeurt het niet, soms gebeurt het na 5 minuten, soms na 30.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ander moederbord/CPU/RAM - Vorige Mot was een P7P55Pro met een i5-2500 - beetje overkill voor de woonkamer dus vervangen door een simpel mot met een i3 (geen onboard video).
- herinstallatie windows.
- windows heeft ook een tijd vanaf een HDD gedraaid (750GB Samsung)
De videokaart is niet vervangen, tot gisteren. Toen was ik het beu en heb ik een oude kaart gepakt die ik toch nog had liggen: eVGA GTX260.
Oftewel: eerst ATI drivers verwijderd, toen kaart gewisseld en NVidia drivers geïnstalleerd.
Het probleem is tot nu toe niet meer opgedoken.
Probleem opgelost zou je zeggen. mwah. Ik vind een 260 wel wat overkill voor het afspelen van een 720p video. (al was het maar vanwege de stroomrekening aan het einde van het jaar).
Mijn vragen:
- Is dit een ATI (driver) probleem?
- Is die 5450 te 'slap'?
- Heeft MPC misschien een issue met ATI/5450?
Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door twcm op 24-12-2013 03:42 . Reden: spelling ]
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.