Geen beeld via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Wilde net dus via een HDMI kabel beeld krijgen op mijn monitor maar tevergeefs.
Bij het aansluiten van een DVI/VGA kabel naar het beeldscherm (geeft ook een geluidje) lukt het wel!

Via HDMI krijg ik en geen klank en geen beeld...

Catalyst Control Center opnieuw geinstalleerd maar ik krijg maar geen beeld via HDMI of geluid (kabel is ook getest via laptop > monitor en dat werkt wel)

Videokaart is een AMD XFX R9 280X DD

Wat kan het probleem zijn? Via catalyst control center kan ik ook niks vinden over HDMI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat er niet veel meer mogelijkheden overblijven dan een defecte output op je videokaart, of een monitor die om een of andere reden niet compatible is met wat de HDMI van je videokaart. Test het eens met een andere monitor zodat je het in elk geval kunt uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:55

Esumontere

Floep, banaan.

Heeft je monitor 2 ingangen? Je kunt eens proberen om je monitor zowel via HDMI als via DVI aan te sluiten, en dan met de knopjes te cyclen tussen de inputs op je monitor. Wellicht staat je monitor niet op auto-detect maar op DVI ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:19:
Ik denk dat er niet veel meer mogelijkheden overblijven dan een defecte output op je videokaart, of een monitor die om een of andere reden niet compatible is met wat de HDMI van je videokaart. Test het eens met een andere monitor zodat je het in elk geval kunt uitsluiten.
Monitor is al uitgesloten omdat geen geluidje hoor van mijn speakers (hetzelfde geluidje als dat je een usb erin stopt)

dat heb ik dus alleen bij de DVI/VGA

Denk dat ik hem maar na de kerst ga omruilen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe is de monitor dan uitgesloten? Juist daarom zou het wel aan de monitor kunnen liggen, als er geen fatsoenlijke HDMIhandshake is, kan het goed zijn dat er helemaal geen nieuwe hardware gedetecteerd wordt (wat dus dat geluidje geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Er zit waarschijnlijk een knop op je monitor waarmee je kunt kiezen in welke input hij kijkt. Als je niet de juiste input pakt, detecteert de GPU niet dat je een monitor erin prikt én detecteert je pc niet dat hij een monitor krijgt (en dus krijg je geen geluidje). Druk eens op die knop en selecteer de goede input.

Tenslotte snap ik eigenlijk niet waarom je zo nodig via HDMI wil aansluiten? Als je een DVI-kabel hebt heb je exact dezelfde kwaliteit...

[ Voor 18% gewijzigd door Esumontere op 24-12-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Over wat voor een monitor hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
input heb ik zelf gekozen voor HDMI op mijn beeldscherm maar na 1 minuut op HDMI signal search gaat hij weer auto switchen omdat hij simpelweg geen input kan detecteren van mijn videokaart.

Anders zou ik het ook niet weten waarom hij het wel op mijn laptop doet via HDMI?

het gaat om een Samsung Syncmaster P2770FH

Via de PS3 die ik een maand geleden heb verkocht deed hij het ook prima op HDMI

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 24-12-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Hmz, klinkt als een vreemde issue. Ik zou niet weten hoe je dit oplost. Echter, ik zou ook niet weten waarom je niet gewoon een DVI kabel pakt, als dat wel werkt. Er is namelijk geen verschil tussen die 2 aansluitingen, behalve dat er geluid meegestuurd kan worden via HDMI maar dat ondersteunt je monitor toch niet :)

Verder heeft mijn HD7970 (=280X) nog wel ns irritante issues met HDMI, driver-gerelateerd, omdat hij screensizing toepast die anders is dan mijn monitor. Om 1 of andere reden staat 'ie default op 10% kleiner dan de grootte van het scherm (10% underscan). Dit moet je in CCC ergens aanpassen. Het kan zijn dat je monitor dit niet ondersteunt en daarom problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Esumontere schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:51:
Hmz, klinkt als een vreemde issue. Ik zou niet weten hoe je dit oplost. Echter, ik zou ook niet weten waarom je niet gewoon een DVI kabel pakt, als dat wel werkt. Er is namelijk geen verschil tussen die 2 aansluitingen, behalve dat er geluid meegestuurd kan worden via HDMI maar dat ondersteunt je monitor toch niet :)

Verder heeft mijn HD7970 (=280X) nog wel ns irritante issues met HDMI, waarschijnlijk driver-gerelateerd, omdat hij screensizing toepast die anders is dan mijn monitor. Om 1 of andere reden staat 'ie default op 10% kleiner dan de grootte van het scherm (10% underscan). Dit moet je in CCC ergens aanpassen. Het kan zijn dat je monitor dit niet ondersteunt en daarom problemen geeft.
Issue met underscaling heb ik ook gehad met mijn oude 4870! Maar inderdaad ook zelf opgelost via CCC

Nou.. als ik kan uitsluiten dat het een defect op mijn videokaart is, kan ik hem over anderhalf jaar ongeveer omruilen voor een andere/nieuwere videokaart (omdat hij dan wss toch niet meer wordt verkocht) van dezelfde prijsklasse :)

Maybe een R9 3/4/5xx serie?

Alternate is wel een van de duurste wat betreft hardware maar als het om garantie gaat vind ik het wel prima als ik over anderhalf jaar een gloednieuwe krijg :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Wellicht overbodig maar even om alles uit te sluiten: mijn broer had ook zo iets met een Samsung TV/Monitor. Daar moest de HDMI source van AV naar PC Mode gezet worden. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anoniem: 307266 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:57:
Wellicht overbodig maar even om alles uit te sluiten: mijn broer had ook zo iets met een Samsung TV/Monitor. Daar moest de HDMI source van AV naar PC Mode gezet worden. Heb je dat al gedaan?
Zie het zo 1, 2, 3 niet tussen staan op het menu van mijn beeldscherm...

handleiding is ook zoek :+ (beeldscherm heb ik namelijk al meer dan 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het werkt maar hier http://downloadcenter.sam...296/BN59-00841M-01Eng.pdf op pagina 29 van 45.
Quote: " PC/AV Mode
Set to PC when connected to a PC.
Set to AV when connected to an AV device. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anoniem: 307266 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:05:
Ik weet niet of het werkt maar hier http://downloadcenter.sam...296/BN59-00841M-01Eng.pdf op pagina 29 van 45.
Quote: " PC/AV Mode
Set to PC when connected to a PC.
Set to AV when connected to an AV device. "
Helaas is bij mij de PC/AV mode grijsgekleurd (kan niet geselecteerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moet je de input signal eerst van auto op manual zetten. Ik weet het niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anoniem: 307266 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:09:
Misschien moet je de input signal eerst van auto op manual zetten. Ik weet het niet precies meer.
Ook al gedaan :+

Ben blij/bang dat het wss toch een defect is van me videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Probeer het eerst eens met een andere monitor, voordat je voorbarige conclusies gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Esumontere schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:12:
Probeer het eerst eens met een andere monitor, voordat je voorbarige conclusies gaat trekken.
Ik probeer het even van mijn computer naar mijn laptop scherm (heb geen andere beeldscherm op het moment) via Maxivista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier wat gevonden: http://www.aoclarkejr.com...an-and-underscan-options/
Quote : " I managed to resolve the issue myself! I was a combination of both the Catalyst scaling option (under-/over-scan) in conjunction with my LCD’s own settings:

MENU > SETUP & RESET > *scroll all the way down * > PC/AV MODE > *change option* > PC (was on AV which was the issue)

After that change on the LCD the scaling option under Catalyst fixed the rest when adjusted to 0%"

Edit: Dus eigenlijk het verhaal van TERW_DAN en Esumontere samen in dit geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 24-12-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Knamix schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:15:
[...]

Ik probeer het even van mijn computer naar mijn laptop scherm (heb geen andere beeldscherm op het moment) via Maxivista
Volgens mij kan dat niet, heeft een laptop over het algemeen alleen een HDMI-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anoniem: 307266 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:15:
Hier wat gevonden: http://www.aoclarkejr.com...an-and-underscan-options/
Quote : " I managed to resolve the issue myself! I was a combination of both the Catalyst scaling option (under-/over-scan) in conjunction with my LCD’s own settings:

MENU > SETUP & RESET > *scroll all the way down * > PC/AV MODE > *change option* > PC (was on AV which was the issue)

After that change on the LCD the scaling option under Catalyst fixed the rest when adjusted to 0%"

Edit: Dus eigenlijk het verhaal van TERW_DAN en Esumontere samen in dit geval.
Probleem is dat ik gewoonweg geen beeld krijg.

dus kan ook niet bij de scaling options + PC/AV is grijsgekleurd wat ik dus niet kan aantikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Esumontere schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:19:
[...]

Volgens mij kan dat niet, heeft een laptop over het algemeen alleen een HDMI-out.
Lukt inderdaad niet :(

Wordt toch wel moeilijk zo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een sterk vermoeden dat het aan je monitor ligt, omdat er meer mensen zijn met dit probleem in de AV mode van die Syncmasters (google is your friend). Probeer 'ns een factory reset van je beeldscherm, gevolgd door de instelling van PC/AV mode naar PC mode en probeer het dan opnieuw.

EDIT: Waarschijnlijk kan je de PC/AV mode alleen aanpassen als hij zoekt naar een HDMI-input, gezien die modes alleen beschikbaar zijn als je iets via HDMI aansluit. Probeer dus maar 'ns je monitor in te stellen op HDMI search en het dan via het menu te aan te passen.

[ Voor 32% gewijzigd door Esumontere op 24-12-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Esumontere schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:23:
Ik heb een sterk vermoeden dat het aan je monitor ligt, omdat er meer mensen zijn met dit probleem in de AV mode van die Syncmasters (google is your friend). Probeer 'ns een factory reset van je beeldscherm, gevolgd door de instelling van PC/AV mode naar PC mode en probeer het dan opnieuw.

EDIT: Waarschijnlijk kan je de PC/AV mode alleen aanpassen als hij zoekt naar een HDMI-input, gezien die modes alleen beschikbaar zijn als je iets via HDMI aansluit. Probeer dus maar 'ns je monitor in te stellen op HDMI search en het dan via het menu te aan te passen.
Na een reset is de optie PC/AV nog steeds grijsgekleurd.

In de handleiding van mijn beeldscherm zie ik ook niks bijzonders...

Alleen dat de optie PC/AV niet gekozen kan worden via een analoge aansluiting, maar dat heb ik dus niet :?

Kan alleen maar auto source kiezen "Auto/Manual" maar niet specifiek HDMI o.i.d.

HDMI kabel erin geprikt maar als ik source op HDMI zet kan ik niet in het menu komen :F

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 24-12-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je toevallig nog een extra monitor met dvi? (Om met die te kijken of in het Catalyst control center de hdmi aansluiting van de Samsung monitor op enabled staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anoniem: 307266 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:36:
Heb je toevallig nog een extra monitor met dvi? (Om met die te kijken of in het Catalyst control center de hdmi aansluiting van de Samsung monitor op enabled staat)
Nee, heb geen extra monitor...

Nu zie ik via Catalyst control center wel bij Algemene beeldschermtaken > beeldscherm detecteren, 2 beeldschermen!

Op een beeldscherm staat er een 1 boven en dat is dus het scherm wat ik nu gebruik.
Als ik met mijn muis eroverheen ga zie ik staan: CRT, analoog, één
Als ik met mijn muis over de andere ga zie ik staan: DFP, HDMI, uitgeschakeld

kan verder niks doen (ook niks selecteren o.i.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 24-12-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou het zo maar eens kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Het is gelukt allemaal!

Kon bij "beeldscherm omwisselen" veranderd worden en nu geeft hij dus beeld via HDMI!

Iedereen bedankt en kan op slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:*) _/-\o_ blij dat het gelukt is.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 24-12-2013 01:44 ]

Pagina: 1