Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe ultrabook gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo tweakers,
Mijn vader is opzoek naar een nieuwe ultrabook. Hij gebruikt hem niet zwaar, gewoon voor internet, Word en Excel. Zijn eisen zijn: licht, goed toetsenbord, mooi scherm, goede accuduur, mooi design, snel in gebruik en een SSD. Prijs maakt niet uit, zolang het onder de 1700,- is. Wij zijn gisteren naar de Mediamarkt geweest, en zagen daar de Sony Vaio Pro die hij echt te fragiel vond, dus dat wordt hem niet. We zagen ook een paar Samsung ultrabooks, die vond hij erg mooi, maar hoe zit het met de accuduur met die? Maar eigenlijk vond hij de MacBook Pro met retina scherm 13'' het mooist, maar hij zit dan met het probleem dat hij 1) niet op onze printer werkt en 2) al zijn harde schijfen geformatteerd zijn voor Windows, en ik was er niet zeker van of je hem kon formatteren voor mac, zonder dat de bestanden weggaan (heeft hier iemand een antwoord op?) Hij wil eigenlijk het liefst een Mac, omdat hij tot nu toe altijd gezeik heeft gehad met Windows, maar mijn moeder en ik nog nooit met Macs. maar zit met de twee bovenstaande problemen.
Dit zijn de kandidaten:

pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB
pricewatch: Samsung ATIV Book NP940X3G-K01NL
pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4006H

Wat is volgens jullie de beste koop, en waarom? Hebben jullie ook nog andere ideën waar naar wij zullen kunnen kijken?
Bedankt alvast :)
Arthur

[ Voor 6% gewijzigd door peakrever op 23-12-2013 22:22 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als alternatief moet je zeker ook eventjes kijken naar de Sony Fit 13A. Convertible op hetzelfde prijsniveau als de Vaio Pro, alleen dan iets zwaarder vanwege dat het veel hardere materiaal gebruikt. (Aluinium zoals de macbook pro). De flipmechanisme werkt echt geniaal en de accuduur is ook erg goed. Althans voor zover ik hem heb kunnen testen is dit zeker een aanrader.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Even voor de volledigheid:

- Welke printer is 't?
- Onder OSX kan je eventueel ook gewoon NTFS geformatteerde schijven uitlezen (en dus ook de data die er nu op staat gewoon gebruiken), al dan niet met een extra programmaatje van 20 MB. Supersimpel, doe het nu zelf ook wel eens met mijn Macbook Air.

Wat zijn de eisen voor de batterijduur verder? Want de Samsungs zullen ook best een flinke batterijduur hebben maar met een MBPr zit je toch al gauw tegen 7 - 9 uur aan te kijken wat lang niet elke laptop zal halen (alhoewel de Sony Vaio Pro 13 bijvoorbeeld 14-18 kan halen met de batterij die je eronder vast klikt en zal hij alsnog lichter zijn dan de MBPr).

• peakrever
De printer is een Samsung CLX3305FW laserprinter. Dus inprincipe zou hij gewoon al zijn bestanden van z'n HD af kunnen halen en op een andere zetten?
Hij kwam net ook met een Dell aanzetten, een XPS 13. Is dit wat?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
http://www.samsung.com/us...rs/product/CLX-3305FW/XAC
Zijn gewoon osx drivers te downloaden, Op zich hoeft dat meestal zelfs niet. Als het een netwerk printer is vind osx hem meestal vanzelf en installeert die de drivers ook automatisch wanneer je hem toevoegt.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Arthur-M. schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:50:
De printer is een Samsung CLX3305FW laserprinter. Dus inprincipe zou hij gewoon al zijn bestanden van z'n HD af kunnen halen en op een andere zetten?
Hij kwam net ook met een Dell aanzetten, een XPS 13. Is dit wat?
XPS 13 is ook een mooie laptop, weer een heel andere klasse. Vorige generatie was OK, ook al werd er gezegd dat het scherm wat tegenviel. Deze generatie zal nagenoeg hetzelfde zijn qua reviews, aangezien er niet heel veel veranderd is behalve Ivy -> Haswell.

Zoals de persoon boven me zegt kan je verder die printer gewoon gebruiken onder OSX.
Het gebruiken van bestanden op die HDD"s moet gewoon lukken zonder dat er data verloren gaat. Opnieuw formatteren moet je dan natuurlijk niet doen ;)

Eventueel zou je ook de gegevens over kunnen zetten naar een HDD met ExFAT, dan werkt het op zowel Windows, OS X én Linux.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Waarom kies je niet voor de Sony Vaio uit de beste koop van December. Zit onder alle laptops qua prijzen ;).

• peakrever
Termi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:06:
Waarom kies je niet voor de Sony Vaio uit de beste koop van December. Zit onder alle laptops qua prijzen ;).
Omdat wij in de Mediamarkt waren op zondag, en ik en mijn vader hem echt te fragiel vonden. Hij zei zelfs "dit kan je toch niet meer serieus nemen". Dus die wil hij gewoon niet hebben.

De printdrivers zijn trouwens opgelost, er zijn nu ook scandrivers voor Mac.

Hoe zit het trouwens met de levertijden van de XPS 13, want wij vinden het een mooi apparaat, alleen hij moet zijn laptop voor 1 januari hebben, zou hij dan aangekomen zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door peakrever op 24-12-2013 14:10 ]

• peakrever
Hij heeft vandaag een MacBook Pro Retina 15" met i7, 16GB ram en 256GB ssd gekocht. Bedankt voor al jullie hulp trouwens.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53

Nutral

gamer/hardware freak

licht gebruik internet/word/excel en dan heb je een retina 15inch met 16gb ram en ssd? Wel een beetje zonde van het geld dan.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Altijd mooi om zo'n opmerking achteraf te maken. })

• peakrever
Nutral schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:25:
licht gebruik internet/word/excel en dan heb je een retina 15inch met 16gb ram en ssd? Wel een beetje zonde van het geld dan.
Dus? Dat maakt hem echt niks uit, hij wil gewoon een goede betrouwbare machine waar hij lang mee kan doen, dan betaalt hij daar maar extra voor.

[ Voor 44% gewijzigd door peakrever op 28-12-2013 21:04 ]

Pagina: 1