Hallo, ik ben dringend op zoek naar een HDMI (liefst met HDCP) recorder (HDMI/HDMI) om tussen een toestel en een televisie te plaatsen (liefst stand-alone of eventueel met pc-verbinding). Bestaat er iets deftigs in die aard en zoja, heeft er iemand ervaring hiermee of weet wat van kwaliteit is?
Het hele idee van HDCP is juist dat dat niet kan.
Nou zijn die sleutels een aantal jaar geleden volgens mij al gelekt en zijn er inmiddels opensource oplossingen om dit toch te kunnen, maar betwijfel of je er een kant-en-klaar apparaatje voor zult vinden.
Nou zijn die sleutels een aantal jaar geleden volgens mij al gelekt en zijn er inmiddels opensource oplossingen om dit toch te kunnen, maar betwijfel of je er een kant-en-klaar apparaatje voor zult vinden.
En zonder HDCP, kwestie van hardware, wat is er mogelijk?
Volgens mij is HDMI altijd met HDCP? Wat wil je gaan opnemen?
[ Voor 25% gewijzigd door mr.paaJ op 24-12-2013 00:14 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Om bijvoorbeeld de niet-beveiligde output van mijn computer op te nemen, of de servermonitor op te nemen voor latere diagnostiek, zonder hiervoor extra programma's, rekenkracht en schijfruimte van de computer te moeten verlangen. HDMI zonder HDCP, bestaat, maar zal een beveiligde mediastroom (zoals van een Blu-ray-schijfje) weergeven in mindere kwaliteit.
Ik zie bijvoorbeeld producten van Blackmagic, maar heb hier neit echt kennis en ervaring in, dus iemand die hier iets meer over weet?
Ik zie bijvoorbeeld producten van Blackmagic, maar heb hier neit echt kennis en ervaring in, dus iemand die hier iets meer over weet?
[ Voor 16% gewijzigd door devloomax op 30-12-2013 16:13 . Reden: Extra info over productmerk ]
Er bestaan methoden om het DHCP te omzeilen (DVI Parrot of een of andere hdmi splitter waarvan ik de naam even niet kan herinneren). Maar het gaat altijd een dure aangelegenheid worden.
Kijk voor de fun eens hier:
http://originaltrilogy.co...in-Media-etc/topic/15179/
Staan diverse opties tussen die toepasbaar zijn. Onderdelen zijn gemakkelijk via Ebay of andere bronnen te bestellen.
http://originaltrilogy.co...in-Media-etc/topic/15179/
Staan diverse opties tussen die toepasbaar zijn. Onderdelen zijn gemakkelijk via Ebay of andere bronnen te bestellen.
De HDCP hoeft niet omzeild te worden, aangezien het geen beveiligde content betreft.
Dan ga je er van uit dat HDCP ook niet actief is op de HDMI uitgang van je systeem, maar sommige videokaarten schakelen dat toch telkens in, ook al vraag je er niet om en speel je geen beveiligde content af.
Maar indien de output niet beveiligd is dan is zo'n HDMI capture kaart zoals er diverse genoemd worden in die site dus voldoende. De alinea's betreffende HDMI splitters of HDCP strippers kun je dan overslaan in het artikel.
Goedkoopste die ik even snel kon vinden:
http://www.ebay.com/itm/H...Cards&hash=item3f2d573ac1
Maar indien de output niet beveiligd is dan is zo'n HDMI capture kaart zoals er diverse genoemd worden in die site dus voldoende. De alinea's betreffende HDMI splitters of HDCP strippers kun je dan overslaan in het artikel.
Goedkoopste die ik even snel kon vinden:
http://www.ebay.com/itm/H...Cards&hash=item3f2d573ac1
[ Voor 20% gewijzigd door lazybones op 30-12-2013 16:23 ]
Google bracht me hier. Zonder te willen kapen, maar ik ben ook aan het speuren naar een oplossing hiervoor.
Is er iemand die weet of het mogelijk is HDMI op te nemen als ik tussen de HDMI output van de settopbox (Caiway IPTV) en de HDMI ingang op de TV een Hauppauge HD PVR2 plaats? Op de site van Hauppauge wordt bij de HD PVR2 overigens alleen maar gerefereerd aan het opnemen van gameplay, maar ik neem aan dat het ook mogelijk is video te exporteren van de settopbox via de HD PVR2. Kan iemand daar iets over roepen? De exacte technologie achter HDCP is mij niet bekend, maar ik ga er vanuit dat als je met de HD PVR2 Xbox360 gameplay op kan nemen (ook HDCP), er ook geen problemen te verwachten zijn met het opnemen van video die vanaf de settopbox worden afgespeeld. Weet iemand dat?
Oh ja, om vragen te voorkomen; ik wil graag (kinder)filmpjes kunnen exporteren naar een tablet voor in de vakanties ;-)
Is er iemand die weet of het mogelijk is HDMI op te nemen als ik tussen de HDMI output van de settopbox (Caiway IPTV) en de HDMI ingang op de TV een Hauppauge HD PVR2 plaats? Op de site van Hauppauge wordt bij de HD PVR2 overigens alleen maar gerefereerd aan het opnemen van gameplay, maar ik neem aan dat het ook mogelijk is video te exporteren van de settopbox via de HD PVR2. Kan iemand daar iets over roepen? De exacte technologie achter HDCP is mij niet bekend, maar ik ga er vanuit dat als je met de HD PVR2 Xbox360 gameplay op kan nemen (ook HDCP), er ook geen problemen te verwachten zijn met het opnemen van video die vanaf de settopbox worden afgespeeld. Weet iemand dat?
Oh ja, om vragen te voorkomen; ik wil graag (kinder)filmpjes kunnen exporteren naar een tablet voor in de vakanties ;-)
Pagina: 1