Laptop afsluiten = herstarten

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedenavond allen tezamen,

Ik heb al geruime tijd een hekelpuntje bij mijn laptop en wel het volgende, op het moment dat ik mijn laptop aflsuit, dan start deze na een seconde of 2 á 3 automatisch weer op. Nu ben ik op zich geen complete amateur wanneer het op computers aankomt, en zodoende heb ik ook al een aantal dingen geprobeerd, maar helaas, tot dusverre bied geen van de geprobeerde oplossingen soelaas.

Het betreft een Acer Aspire 8930, waar ik vandaag Windows 7 Home premium 64 bit op heb ge her-installeerd (voor deze her-installatie deed hij het ook al). De laptop is helemaal bijgewerkt met alle laatste updates.

De laptop heeft geen accu, en werkt dus alleen op netstroom, ik heb net een nieuwe adapter gekocht dus daar kan het probleem ook niet liggen. Verder heb ik de bios geflashed naar de laatst beschik bare versie, en vervolgens wakeup on lan uitgeschakeld. Tevens heb ik bij deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen de "De computer automatisch opnieuw opstarten" optie uitgevinkt.

Helaas bied dit alles geen uitkomst want de laptop blijft hetzelfde doen.

Op het moment dat ik de adapter aansluit start de laptop overigens niet uit zichzelf op :9

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:03
Google zegt hier relatief veel op....

Ongevraagd ontwaken uit de slaapstand

Ontwaakt de computer ongevraagd uit de slaapstand? Het apparaat of proces dat dit aanstuurt (meestal de muis of de netwerkadapter) kan worden achterhaald met het commando POWERCFG -DEVICEQUERY WAKE_ARMED (open hiervoor de Opdrachtprompt via het startmenu, Alle programma's, Bureau-accessoires). Vervolgens kan bij het energiebeheer van de veroorzaker worden vastgelegd dat deze de computer niet meer uit de slaapstand mag halen (configuratiescherm, onderdeel Apparaatbeheer, klik met rechts op het betreffende item, Eigenschappen, tabblad Energiebeheer, vink uit optie Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen). Schakel bij voorkeur tevens de opties Wake on Ring en Wake on Lan uit bij de power management-opties in het BIOS/UEFI.

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb het geprobeerd, met het bovenstaande commando kwam mijn modem als resultaat terug, deze heb ik vervolgens met bovenstaande methode uitgeschakeld en nog steeds doet hij het.

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:03
en één van je USB instellingen kunnen de laptop ook niet wakker maken?
Als je er een muis in je USB poort stopt en je beweegt de muis, of als je op je tobo slaat, komt die dan tot leven?