Hallo allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een eigen pc heb samengesteld maar ik vond het weer tijd worden, vandaar dat ik aan de slag ben geweest. Ik heb nu wat onderzoek gedaan en heb het volgend lijstje samengesteld:
Volgens pcpartpicker.com zou het systeem minder dan 400 Watt verbruiken, vandaar dat ik ook geen zware voeding heb genomen. Mijn vraag is of dit een goed systeem is en de gekozen onderdelen goed met elkaar kunnen samenwerken. Ik probeer een evenwicht te vinden in een systeem dat krachtig genoeg is, maar hierbij niet teveel energie verbruikt en lawaai produceert.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen, maar ook Photoshoppen en browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur heb ik al. Ook heb ik een 27" Asus full hd monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten die nodig zijn. Heb nog een Samsung hdd van 2TB voor opslag vandaar dat ik geen extra opslag heb besteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet zo stil en zo zuinig mogelijk zijn.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een eigen pc heb samengesteld maar ik vond het weer tijd worden, vandaar dat ik aan de slag ben geweest. Ik heb nu wat onderzoek gedaan en heb het volgend lijstje samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 193,90 | € 193,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G | € 172,03 | € 172,03 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Titanium Grijs - Window | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,60 | € 26,60 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,70 | € 57,70 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 81,90 | € 81,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 784,08 | |
Volgens pcpartpicker.com zou het systeem minder dan 400 Watt verbruiken, vandaar dat ik ook geen zware voeding heb genomen. Mijn vraag is of dit een goed systeem is en de gekozen onderdelen goed met elkaar kunnen samenwerken. Ik probeer een evenwicht te vinden in een systeem dat krachtig genoeg is, maar hierbij niet teveel energie verbruikt en lawaai produceert.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen, maar ook Photoshoppen en browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur heb ik al. Ook heb ik een 27" Asus full hd monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten die nodig zijn. Heb nog een Samsung hdd van 2TB voor opslag vandaar dat ik geen extra opslag heb besteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet zo stil en zo zuinig mogelijk zijn.