Batterij eerste gebruik rMBP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Ik ga morgenochtend om mijn nieuwe rMBP 13", nu moet ik morgen op 2 plaatsen zijn. Kan ik deze al direct gebruiken of moet deze eerst volledig opladen of een bepaalde cyclus doorlopen? Kan ik dit onderbreken om naar die 2 plaatsen te gaan?

Kan het kwaad als ik mijn nieuw toestel thuis 4u oplaadt, onderweg 2u en dan nog es 3u?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Geen idee of het kwaad kan, maar meestal wordt het wel aangeraden om de eerste keer aan één stuk door op te laden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Als je 'm helemaal oplaad voordat je weggaat, dan kan je toch wel de hele dag met die lading doen? Ik heb vandaag mijn rMBP 13 ontvangen en merk wel dat de accu nog een beetje op gang moet komen, maar dat kan ook komen door het enthousiaste gebruik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Hoe lang duurt het tegen dat de batterij de eerste maal volledig is opgeladen?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Je kan het op verschillende manieren doen:

1) 4 Uur moet voldoende zijn voor een volledige laadcyclus, dus je kan éénmaal laden en dan gewoon aan de slag.

2) Je kan de laptop gewoon opladend gebruiken en aan de slag gaan waar je aan de slag moet zijn. Nadat je weer thuis bent laat je de laptop éénmaal helemaal leeglopen (tot 1% ongeveer) en gooit hem dan weer aan de lader. Niet HELEMAAL leeg, maar zo goed als. Daarna in één keer volledig laten volladen, waarna de batterij gecalibreerd zou moeten zijn.