Toon posts:

sata-600 disk, als externe disk -toch- bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een poosje terug een nieuwe hd gekocht, een wd blue. hij bleek sata-600 te zijn, maar middels een jumper teruggeschakeld te kunnen worden naar sata-300.
nu wil de beoogde gastheer-computer enkel sata-150 accepteren en 'ziet' de hd niet.
de disk is dus niet te gebruiken als interne hd.

mijn vraag:
wanneer ik de disk in een externe hd-case plaats (die via usb aan de computer kan worden aangesloten)m, zal de computer er dan wel mee overweg kunnen?
maakt usb-2 of usb-3 nog iets uit? (ik zou een pci card met usb-3 connectoren kunnen plaatsen).

dank voor jullie info.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:27
Wat is de computer die hem niet ziet? Specifieker, wel moederbord en OS?

Een HDD in een USB case moet gewoon werken als de computer overweg kan met de gebruikte USB chipset. Hoe dat werkt met de HDD, dat moet die chipset maar regelen.

Addicted to silent computing

Verwijderd

SATA/150 is wel heel oud, dat zijn over het algemeen geen 'volwaardige' SATA chips en kunnen bugs hebben die problemen opleveren. Wellicht is een update van het betreffende systeem wel van toepassing.

SATA/300 of SATA/600 zit geen verschil tussen voor een hardeschijf. USB2 en USB3 wel; je gaat dan van 30MB/s (USB2 cap) naar ~100MB/s (cap van de hardeschijf) en dat is een leuke winst. Zorg wel dat je geen PCI kaart neemt maar alleen PCI-express. Als jouw PC dat niet heeft dan is hij echt heel oud en kun je echt veel beter je systeem een keer updaten. Investeren in een 10 jaar oude computer heeft geen zin. Voor 200 euro heb je een modern basissysteem met ondersteuning voor moderne interfaces.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:19:
Voor 200 euro heb je een modern basissysteem met ondersteuning voor moderne interfaces.
wil je daarmee zeggen dat ik voor 200 euro een modern basis-systeem in elkaar kan zetten (mobo, processor, koeler, geheugen, kast/voeding en nog wat opslagmedium)??

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
tja, 225 euro dus voor het budget systeem. En dat is MET ssd.

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:14:

ik heb een poosje terug een nieuwe hd gekocht, een wd blue. hij bleek sata-600 te zijn, maar middels een jumper teruggeschakeld te kunnen worden naar sata-300.

[...]
Waarom met een jumper op SATA-300 zetten? SATA is backwards compatible.
Pagina: 1