ALDI externe USB3.0 3,5" harddisk - garantie info?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hopelijk dat iemand mij kan helpen. Ik bezit zo'n externe ALDI 1TB 3,5" USB3.0 harddisk (is van Chips & More, model "CORE"). Disk zelf is helaas kaduuk (headcrash), ding is nog steeds onder garantie, maar ik heb de info niet meer wat te doen.

Inleveren bij de lokale ALDI kan niet, daar vertelden ze de instruktie te volgen die erbij zat (die ik dus niet meer heb). Opsturen naar de (Duise) fabrikant kan maar de verzendkosten vind ik wat hoog (zo'n € 15).

Heeft iemand mischien zo'n ding (vermoed dat de garantie voorwaarden voor een 1TB gelijk is aan de 2TB of 3TB variant) en daarvan de garantie info (wat te doen bij garantie claims zoals wie te bellen/mailen, waar het naar toe op te sturen enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:16
http://www.cnmemory.de/en/core-35-usb-30

Mogelijk dat je op deze website al e.e.a. kan vinden, mits je een klein beetje duits of engels kan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 23-12-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 21:58

TommieW

Numa numa.

Niet dat succes gegarandeerd is, maar je zou kunnen overwegen om het ding open te maken, en te kijken of je de schijf zelf kan opsturen naar bijvoorbeeld Western Digital, Seagate.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Ja, van de CnMemory site is de algemene en technische info. Heb ook al van hun melding dat ik het terug kon sturen, maar verzendkosten naar Duitsland (€ 15) zijn beetje fors tov die binnen NL

Ik zoek echt hetgeen in de doos zelf zit. Schijnt op te staan waar/wat/wie je moet contacten in Nederland.

Dus hopelijk heeft iemand ook zo'n ding gekocht en de doos nog wel bewaard en kan de info van de garantie kaart hier melden.

[ Voor 22% gewijzigd door Fafor op 23-12-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
TommieW schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:53:
Niet dat succes gegarandeerd is, maar je zou kunnen overwegen om het ding open te maken, en te kijken of je de schijf zelf kan opsturen naar bijvoorbeeld Western Digital, Seagate.
Als laatste redmiddel maar dan ben ik wel alle garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453540

[b][message=41473387,noline]

Inleveren bij de lokale ALDI kan niet, daar vertelden ze de instruktie te volgen die erbij zat (die ik dus niet meer heb). Opsturen naar de (Duise) fabrikant kan maar de verzendkosten vind ik wat hoog (zo'n € 15).

Heeft iemand mischien zo'n ding (vermoed dat de garantie voorwaarden voor een 1TB gelijk is aan de 2TB of 3TB variant) en daarvan de garantie info (wat te doen bij garantie claims zoals wie te bellen/mailen, waar het naar toe op te sturen enz.).
het is maar de vraag of de instructie die erbij zat (en die je kwijt bent) iets anders vertelde dan 'opsturen naar de duitse leverancier'. het is niet gezegd dat er een nederlands claimcircuit is voor die dingen.

ik ga er eerlijk gezegd van uit dat het opsturen naar dld je een nieuwe externe hd zal opleveren, die dan euro 15 heeft gekost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Misschien kun je hier iets mee, deze zat bij mijn CORE 3 TB schijf van ALDI

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img196/6227/kvkp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-04 18:23
Je hebt de schijf bij de Aldi gekocht, dus zij mogen de garantie afhandelen.

De Aldi stelt dat je de schijf niet bij hun kan inleveren. Dat is leuk voor ze, maar jij hebt alleen met de Aldi te maken. Als zij de schijf niet accepteren, dan lijkt me geld terug een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
coller schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:35:
Misschien kun je hier iets mee, deze zat bij mijn CORE 3 TB schijf van ALDI

[afbeelding]
Kijk, hier was ik dus naar op zoek!! :*)

Hartelijk dank, ik ga ze eens bellen. Heb wel nog de aankoopbon, maar niet meer een garantiebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
upje schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 05:47:
Je hebt de schijf bij de Aldi gekocht, dus zij mogen de garantie afhandelen.

De Aldi stelt dat je de schijf niet bij hun kan inleveren. Dat is leuk voor ze, maar jij hebt alleen met de Aldi te maken. Als zij de schijf niet accepteren, dan lijkt me geld terug een goede optie.
Wat ik van de bedrijfsleider begreep klopt dat ook binnen de eerst paar weken. Daarna geldt dus hetgeen in de garantie voorwaarden staat. Maar ik heb daar nu wat info van, dus ik ga die weg eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:03
:X
Ga ervan uit dat er een oem schijf inzit dus dan heb je geen garantie op de schijf zelf via de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Met nogmaals dank aan Coller: aangegeven garantie telefoonnummer gebeld. Is van D.W. Retail Services B.V. (dus niet Grixx Europe BV), Antwoordnummer 10212, 2400 VB Alphen aan den Rijn.

Per email een RMA nummer gekregen en ga ze de disk opsturen (naar Antwoordnr. dus porto vrij, hi).
Ze werken niet t/m 5 januari maar dat is geen probleem. Ben blij dat de molen nu in werking is gezet.

Iedereen dank voor meedenken en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 22:57
Dat weet ik nog niet zo zeker; meestal zijn dit soort externe casings plus disk één geheel en zit er geen garantie op de disk los van de behuizing. Fabrikant van de HDD kan nagaan hoe de disk verkocht is, met welke behuizing. Je moet dus het geheel onder garantie sturen.

Bovendien, garantie loopt via Aldi: daar heb je het product gekocht, dus kunnen zij het regelen. Hebben ze een andere regeling voor dit produkt, dan moeten ze kunnen vertellen wat je moet doen. Echt moe word je tegenwoordig van dat 'aansprakelijkheid-afschuif-gedrag'... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Er zit BTW een seagate hd in, de mijne had ik expres opengemaakt

• Fafor
  • Niet online
In de mijne zit een Hitachi HDS7210DLE630 (hoeft het niet voor open gemaakt, want te zien via Windows Eigenschappen - Hardware).

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 09:36
Fafor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:10:
Wat ik van de bedrijfsleider begreep klopt dat ook binnen de eerst paar weken. Daarna geldt dus hetgeen in de garantie voorwaarden staat.
Dat kan die mooi zeggen in de voorwaarden laten zetten.
De wet denkt hier alleen anders over. De verkoper is verantwoordelijk hier voor, en hij is de aanspreek punt.
Of het ook de snelste methode is, is een tweede. Aangezien dit niet de core business is van ALDI, maar dat is de verkoper zijn probleem.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:36
Rolfie schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:21:
[...]

Dat kan die mooi zeggen in de voorwaarden laten zetten.
De wet denkt hier alleen anders over. De verkoper is verantwoordelijk hier voor, en hij is de aanspreek punt.
Of het ook de snelste methode is, is een tweede. Aangezien dit niet de core business is van ALDI, maar dat is de verkoper zijn probleem.
Dit dus. Klinkt als een gevalletje wel de lusten (omzet, winst), maar niet de lasten (garantieclaim afhandelen).

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat werkt bijna nooit. Als je het serienummer invoert bij de fabrikant, dan krijg je vrolijk de melding dat die schijf aan een OEM is geleverd en dat je daar voor je garantie naar toe moet gaan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Fafor
  • Niet online
Rolfie schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:21:
[...]Dat kan die mooi zeggen in de voorwaarden laten zetten.
Probleem is altijd tussen formeel gelijk hebben en je gelijk daadwerkelijk krijgen. Mee eens dat juridisch het ALDI filiaal waar je het gekocht hebt, de verantwoordelijk is. Maar in de praktijk dus lastiger. Gelukkig is er in dit geval (ook bij de ALDI Medion spullen) een NL servicepunt waar je e.e.a. zonder kosten naar toe kunt sturen.

Overigens zal ik niet snel meer zo'n USB disk bij ALDI halen. Er zijn inmiddels genoeg (web)shops die betere kwaliteit voor een lage(re) prijs bieden.

• Jolke
Fafor schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:06:
[...]

Probleem is altijd tussen formeel gelijk hebben en je gelijk daadwerkelijk krijgen. Mee eens dat juridisch het ALDI filiaal waar je het gekocht hebt, de verantwoordelijk is. Maar in de praktijk dus lastiger. Gelukkig is er in dit geval (ook bij de ALDI Medion spullen) een NL servicepunt waar je e.e.a. zonder kosten naar toe kunt sturen.
Zet de info van het servicepunt hier ook eens neer, zijn vast meer mensen met dit probleem - sooner or later. :+
Overigens zal ik niet snel meer zo'n USB disk bij ALDI halen. Er zijn inmiddels genoeg (web)shops die betere kwaliteit voor een lage(re) prijs bieden.
Ik stond vorige week nog stil bij een mooie aanbieding van een 32GB stick, maar blij dat ik het niet gedaan heb :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 21:02

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort beter in het Shopping Forum thuis.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 11:11

mark-k

AKA markkNL

Gewoon naar de Aldi gaan waar je m gekocht hebt, zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en je hebt de aankoopbon nog dus je kan bewijzen dat hij nog binnen de garantietermijn valt. Ik heb zelf echt nog nooit gedoe gehad met de Aldi, zijn hier altijd heel simpel met garantie/omruilen/geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fafor
  • Niet online
Update: eind goed - al goed. Vandaag pakketje gehad met daarin een nieuwe CORE USB3.0 1TB disk. Keurige service en e.e.a. zoals men beloofd had. Zit ook weer een Hitachi HDS7210DLE630 disk in. Ben weer een gelukkig mens.

Voor diegene die dus een "Aldi" USB3.0 externe harddisk hebben: als je bij je lokale Aldi geen response krijgt kan je kan dus terecht bij D.W. Retail Services B.V., Antwoordnummer 10212, 2400 VB Alphen aan den Rijn, tel.nr.: 0172-636661, dhr. Martin Kapel, email garantie@dwretail.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi zo, dat het regereld is en dank voor de info. Daar hebben meer mensen wat aan, die een goei(e)koop gedaan hebben bij de Aldi.

Ik neem aan dat je disk al uitgebreid getest hebt? :+
Pagina: 1