Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
Ik heb net een Tamron 18-270mm Di II VC PZD lens gekocht voor naast mijn kitlens bij mijn 550D.
Nu is dit mijn eerste lens naast mijn kitlens, maar nu valt mij iets merkwaardigs op aan dit objectief wat ik niet terug kan vinden op het internet.

Als ik mijn VS (image stabilisator) aanzet, vervolgens de shutter button half indruk om scherp te stellen en OOK als ik de shutter button weer helemaal los laat, beweegt het beeld door de zoeker van de camera. Alsof de image stabilisator dan aan en weer uit gaat.

Nu weet ik niet of dit normaal is :? , de lens functioneert voorderest hartstikke goed, maar het is een rare gewaarwording.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Anders moet ik hem weer ff terug sturen.

Alvast bedankt voor de reacties.

VIDEOLINK VAN DE GEWAARWORDING: BEELD DOOR DE ZOEKER.
YouTube: (HELP) Tamron 18-270mm VC PZD moving image stabilizer?!?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, dat is normaal. De VC gaat aan op het moment dat je de sluiterknop half indrukt en gaat uit als je 'm weer loslaat. Is dat wat je bedoelt?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
tobiasvs schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:40:
Ja, dat is normaal. De VC gaat aan op het moment dat je de sluiterknop half indrukt en gaat uit als je 'm weer loslaat. Is dat wat je bedoelt?
Bedankt voor je snelle reactie.

Ja, zoals op de video te zien beweegt dus iets in de lens, ofzo, dat er dus voor zorgt dat heel het beeld beweegt (te zien in de video). Is het normaal dat je dat zo duidelijk ziet? Dat heb ik dus niet op die kitlens 18-55mm Canon waar ook een vorm van IS op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Hoe meer je inzoomt, hoe duidelijker het effect ervan wordt. Je canon gaat tot maximum 55mm, je tamron tot 270mm, dus het is erg normaal dat je dat bij de tamron veel beter ziet. De reden dat het zo gebeurt en neit altijd aanstaat is om enerzijds batterijen te sparen en anderzijds om vanuit de meest 'middenpositie' te kunnen beginnen compenseren, zo heeft de vc de meeste bewegingsvrijheid in alle richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
Teun_2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:22:
Hoe meer je inzoomt, hoe duidelijker het effect ervan wordt. Je canon gaat tot maximum 55mm, je tamron tot 270mm, dus het is erg normaal dat je dat bij de tamron veel beter ziet. De reden dat het zo gebeurt en neit altijd aanstaat is om enerzijds batterijen te sparen en anderzijds om vanuit de meest 'middenpositie' te kunnen beginnen compenseren, zo heeft de vc de meeste bewegingsvrijheid in alle richtingen.
Maar is het dan normaal dat het dus elke keer het beeld als het ware ''optilt'' en dan weer ''neerzet''? Zoals te zien in de video? Dat lijkt mij wel heel veel bewegingsruimte, en hoe meer beweging hoe meer kans op slijtage.

[ Voor 8% gewijzigd door HackingDutchman op 23-12-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
ja, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42
Dit is inderdaad normaal voor de tamron lenzen.
Mijn 70-300 doet hetzelfde, dit is gewoon hoe de VC in tamron werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Topicstarter
Mooi, dan hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken :) .

Bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door HackingDutchman op 24-12-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Iets vergelijkbaars treedt ook op bij VC/IS van andere merken, dus niks aan de hand ;) Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Misschien wel interesant om te lezen:
http://www.tamron.eu/?id=171

:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1