Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 08:43
Hallo Tweakers!

Ik heb zitten zoeken naar het verschil tussen deze 2 kaarten:

pricewatch: MSI Radeon R9 290X 4GD5
&
pricewatch: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5

Maar ik zie het verschil niet behalve dat het ene MSI is en de ander Sapphire.
Er zal toch verschill in moeten zitten?

Groetjes Legerarmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
Wat denk je zelf? Het zijn REFERENCE kaarten. :+

Dus MSI koopt van AMD, Sapphire doet dat ook, ASUS, Gigabyte, PowerColor, Club3D, XFX. Allemaal proppen ze er fancy sticker op...

En... hoppa, daar is je verschil, een andere sticker. :D

Hooguit wellicht verschil in wat de fabrikant erbij mee levert. Dus adapters, boekjes, DVDtjes, wellicht een voucher voor een spel. Fysiek zit er 0,0 verschil in die kaarten.

[ Voor 26% gewijzigd door Aardwolf op 23-12-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
reference kaarten, dus inderdaad het verschil zit in de sticker.
Doe jezelf een lol en wacht op de twinfr0zer IV edititie van MSI of de DCII van ASUS. Die referencekoeler is echt ruk. Veel te veel lawaai en onder load kan hij de kaart niet eens aan. Dan klokt hij de frequentie terug.
Als je dan nog wat geld wilt besparen kun je beter een R9 290 halen. Bijna dezelfde prestaties en veel goedkoper.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Niet alleen de sticker verschilt bij reference, ook de gebruikte merken (en bijbehorende kwaliteit) VRM's, chokes etc. wat dus bij de meer gerommeerde merken wel beter geregeld is.
Allen uiteraard geproduceerd volgens reference design PCB volgens AMD/Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Die verschillen echt marginaal onderling...
Gewoon de goedkoopste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 08:43
Hm oke bedankt!

Ik heb zelf al de pricewatch: MSI Radeon R9 290X 4GD5. Maar een maat kwam er mee omdat hij hem ook wil aanschaffen =).
Ik merk niet echt iets van de lawaai???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
zet de fan maar eens op 100% ;)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Die koeler is echt een stofzuiger, zolang je geen spellen doet is ie redelijk rustig, maar als je gaat gamen is het echt een bak herrie.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Thomg schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:41:
Die verschillen echt marginaal onderling...
Gewoon de goedkoopste :+
Daarin verschillen wij dan van mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 14:59
Even gauw een offtopic vraagje maar die hier wel bij past, beetje stom om voor zo'n klein vraagje een nieuw topic te openen. ;)

Het is meer even ter bevestiging maar zal je verschil merken tussen bijv. een MSI R9 280x 3gb en een Sapphire E9 280x 3gb Vapor? Verschil is miniem dus lijkt me niet dat je verschil merkt.

Kan iemand dit bevestigen of als het niet zo is het uitleggen?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hapkoek schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:38:
Even gauw een offtopic vraagje maar die hier wel bij past, beetje stom om voor zo'n klein vraagje een nieuw topic te openen. ;)

Het is meer even ter bevestiging maar zal je verschil merken tussen bijv. een MSI R9 280x 3gb en een Sapphire E9 280x 3gb Vapor? Verschil is miniem dus lijkt me niet dat je verschil merkt.

Kan iemand dit bevestigen of als het niet zo is het uitleggen?

Thanks in advance!
Merk je niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
Theoretisch zou op stock die Sapphire sneller moeten zijn ja... iets hogere core en mem clock. Mja, installeer Afterburner of een variant daarvan en klok ze beide even hoog... dan verwacht ik geen keiharde verschillen.

Waar je nog wel naar kunt kijken is de fysieke verschillen, aangezien we het hier niet meer (per se) over reference kaarten hebben bij de 280X. De Sapphire lijkt in dit geval wel beter te zijn afgewerkt naar mijn mening. Backplate altijd goed voor stevigheid en warmte verspreiding van de achterzijde. Twee keer 8 pin... dus doet mij vermoeden meer OC potentieel of stabielere stroomvoorziening. Geen garanties, maar het zou zo maar kunnen.

Ik heb toevallig gisteren de MSI in de handen gehad. Op zich ook wel prima kaartje, maar ik vond dat de koeler in deze zin vrij mager van kwaliteit was, als ik het ff vergelijk met soortgelijke kaart van Asus. Die Sapphire zie ik alleen van de foto, dus daar kan ik zo weinig zinnigs over zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aardwolf op 24-12-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 14:59
Bedankt voor de goeie uitleg! Kan ik weer verder. :)
Misschien kan ik een Sapphire krijgen, maar is niet zeker. Anders wachten tot januari.
Tis dat de Sapphire niet helemaal mooi overeenkomt met mijn kast/kleuren. alles heeft rode accenten en dan vloekt dat blauw een beetje. :$ :P

Maar op de kleur zal ik niet zo gauw een kaart afkeuren. ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

t!n0 schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:37:
Niet alleen de sticker verschilt bij reference, ook de gebruikte merken (en bijbehorende kwaliteit) VRM's, chokes etc. wat dus bij de meer gerommeerde merken wel beter geregeld is.
Reference kaarten worden volledig door amd gemaakt en geshipt naar aibs. daar sticker en doos et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
t!n0 schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:37:
En jij dacht dat elk merk een eigen productie-lijn heeft voor reference kaarten?
Dacht het ff niet, dat is toch totaal niet kostbewust.
Met non-ref zit er uiteraard verschil in.

Afaik zijn de echte cijfers niet bekend, maar meen dat sapphire een groot deel van de pcb's maakt.
Verder zullen er nog wel een aantal meer productie-lijnen lopen, maar echt niet voor elk merk 1.
GPU's zelf komen allemaal van TSMC iig.

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 24-12-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
unfor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:58:
[...]

En jij dacht dat elk merk een eigen productie-lijn heeft voor reference kaarten?
Dacht het ff niet, dat is toch totaal niet kostbewust.
Met non-ref zit er uiteraard verschil in.

Afaik zijn de echte cijfers niet bekend, maar meen dat sapphire een groot deel van de pcb's maakt.
Verder zullen er nog wel een aantal meer productie-lijnen lopen, maar echt niet voor elk merk 1.
GPU's zelf komen allemaal van TSMC iig.
Sterker nog, ik weet ;)
Pagina: 1