Toon posts:

Kras op GTA V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 4 dagen GTA V. Werkt prima.
Maar ik zag net toch weer een kras op de Blu-Ray disk zitten. })
De dikte van de kras is nog geen eens een milimeter. Maar de lengte van de kras is iets van 1,5 cm.
Het spel doet het gelukkig nog wel. Ik doe altijd heel voorzichtig met zulke dingen. Ik haal het voorzichtig uit het hoesje en doe het de PS3 in en als ik klaar ben doe ik het weer heel voorzichtig in het doosje.
De vraag is eigenlijk. Is dit nog te verwijderen met een bepaald middel?

Groeten Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
Ik had een keer gekezen dat dunne krasjes verwijderd kunnen worden met tandpasta! Maar of dat waar is? Dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Dat zal de groeven opvullen ja, maar dan heb je straks tandpasta IN je ps3 zitten, niet doen. Ik denk dat je dit wel met speciaal spul kunt doen, maar of het echt effect heeft is 'n tweede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Een top laag van een disk is meestal van beschermend plastic. Ik zou mij er dus niet druk om maken. Tandpasta is een polijst middel. Hiervan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger! Niet doen dus.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
De top laag van de onderkant ja :p de bovenkant wil je niet beschadigd hebben, dan kun je 'm vrijwel weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet bij de data. Tandpasta moet je zeker niet doen! Dat maakt nog alleen maar meer krassen.
Dus is het niks om druk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 16:35

Saven

Administrator

ik heb dvd's cd's liggen met enorm veel krassen die gewoon lomp gebruikt zijn (of beter gezegd het gebrek aan gebruik en overal maar elke keer neergooien) en die doen het na jaren nog prima. dus zou me geen zorgen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Polijsten met tandpasta is wel degelijk een optie:
https://www.google.nl/sea...r&ei=X1C5UrW2O8KmyAOExoFo

Kheb het trucje zelf ook meerdere malen toegepast: heeft tot nu toe altijd gewerkt!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat word moelijk he? Het is een Blu-Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zolang je geen problemen ondervindt, gewoon lekker zo laten.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das waar ja. Want hij loopt niet vast ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het toch niet doen. Neem het risico niet. Straks zitten er door dat tandpasta nog meer krassen, zou zonde zijn voor dat geld!

@Whizzcat
Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsd052
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 12:27
Ik weet dat je bij de game-mania winkel je cd en dvd's kunt laten maken en heb hier ervaring mee.
Ik heb hier zelf een dvd van apple laten maken waar de server os op stondt. voor de reparatie kon ik de dvd niet meer afspelen aangezien hij niet wou spelen meerdere drives geprobeerd.
na 15 min wachten bij game mania deedt de dvd het weer ze hebben daar een speciaal apperaat voor.
De krassen zaten nog wel op de dvd maar al een heel stuk minder.
Ik kreeg te horen dat indien de dvd nog steeds niet bruikbaar zou zijn ik terug moest komen en ze hem wat langer in de machine zouden stoppen.

http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=111&iid=55

Nu gaat het in jou geval om een blu-ray dus ik weet niet zeker of dit ook lukt maar indien er bij jouw in de buurt geen game mania zit zou ik opbellen naar de dichstbijzeinde vesteging om het te vragen voor dat je een eind gaat reizen en te horen krijgt dat het niet lukt.

Maar dit zou ik wel alleen doen indien je het spel niet meer kan spelen en aangezien je nog wel kan spelen zou ik me er niet teveel zorgen over maken.

Wel raadt ik je aan om goed op te letten op de blu-ray's die je in je plastation doedt wandt het kan dus zijn dat deze je blu-ray's kapot maakt wat dus kan betekenen dat hij niet meer goedt draait of dat er vuil in zit dat je disk beschadigt.
In dat geval zou ik toch maar gaan denken om eerst een schoonmaak cd te gebruiken en als dat het probleem niet verhelpt de optical station te vervangen dit is bij de ps3 vrij makkelijke en niet erg duur.
Er zijn genoeg video's op youtube te vinden en de enigste kennis die je nodig hebt is hoe je een schroevendraaier moet vasthouden
Pagina: 1