Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben sinds 2 weken een probleem met het opstarten van de pc.
Deze pc heb ik zelf 1 jaar geleden gebouwd. En voor een paar maand geleden is er een nieuwe SSD ingekomen.
Normaal als je de pc aanzet dan start hij gewoon goed op: aanzetten -> bios-> laden Windows logo ->bureaublad.
En normaal (sinds de nieuwe SSD) laad hij het Windows logo niet helemaal af en springt hij dan direct naar het bureaublad.
De laatste paar weken krijgen ze na het laden van het Windows logo een mat zwart scherm(alsof hij uitstaat dit duurt 5 tot soms wel 60 seconden) dan komt eerst nog eens het blauwe scherm van Windows laden en daarna pas het bureaublad.
En ongeveer 1 op de 5 maal is het scherm zwart(uit vooral bij de langere laad tijd) en dan licht het scherm in eens zwart op (de back light) voordat hij doorstart naar het blauwe laad scherm en dan het bureaublad.
Ongeveer 1 op de 10 maal start de pc helemaal niet door en blijft in het zwarte scherm na het logo hangen.
Verder werkt alles prima als de pc eenmaal is opgestart, geen crashes of merkbaar langere laadtijden etc.
Dit zijn de gegevens van de pc:
Moederbord: Asrock 970 extreme 3
Processor: FX4170 4x4.2ghz (Koeler Scythe Mugen 2)
Geheugen: Corsair Vengance 1600, cl9, 2x4GB (8gb)
SSD: Samsung EVO 840 120GB (hier staat alleen Windows 7 op)
HDD: Western Digital bleu 1TB
Videokaart: MSI gt440 1GB
Voeding: Corsair builder cx430 v2
DVD: Samsung
Pc kast: Coolermaster silencio 550
OS Windows 7 64bit
Iemand een idee waar dit door kan door komen?
Ik heb al een schone installatie gedaan van Windows 7 en alle drivers zijn up to date geïnstalleerd. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen.
Temperaturen van de pc bekeken met speed fan en hier zijn geen afwijkingen:
GPU 40
System 38
CPU 44
HDD1 38
HDD0 30
17.30 Zojuist ook het geheugen uitgebreid getest met memtest en met windows 7 memory test, hieruit is niks gekomen.
18.15 HDD en SSD getest hier in ook geen fouten of problemen gevonden.
19.57 Ook firmware van de SSD geüpdatet en in de bios op ahci gezet ipv ide, nog steeds geen verbetering.
Mijn ouders hebben sinds 2 weken een probleem met het opstarten van de pc.
Deze pc heb ik zelf 1 jaar geleden gebouwd. En voor een paar maand geleden is er een nieuwe SSD ingekomen.
Normaal als je de pc aanzet dan start hij gewoon goed op: aanzetten -> bios-> laden Windows logo ->bureaublad.
En normaal (sinds de nieuwe SSD) laad hij het Windows logo niet helemaal af en springt hij dan direct naar het bureaublad.
De laatste paar weken krijgen ze na het laden van het Windows logo een mat zwart scherm(alsof hij uitstaat dit duurt 5 tot soms wel 60 seconden) dan komt eerst nog eens het blauwe scherm van Windows laden en daarna pas het bureaublad.
En ongeveer 1 op de 5 maal is het scherm zwart(uit vooral bij de langere laad tijd) en dan licht het scherm in eens zwart op (de back light) voordat hij doorstart naar het blauwe laad scherm en dan het bureaublad.
Ongeveer 1 op de 10 maal start de pc helemaal niet door en blijft in het zwarte scherm na het logo hangen.
Verder werkt alles prima als de pc eenmaal is opgestart, geen crashes of merkbaar langere laadtijden etc.
Dit zijn de gegevens van de pc:
Moederbord: Asrock 970 extreme 3
Processor: FX4170 4x4.2ghz (Koeler Scythe Mugen 2)
Geheugen: Corsair Vengance 1600, cl9, 2x4GB (8gb)
SSD: Samsung EVO 840 120GB (hier staat alleen Windows 7 op)
HDD: Western Digital bleu 1TB
Videokaart: MSI gt440 1GB
Voeding: Corsair builder cx430 v2
DVD: Samsung
Pc kast: Coolermaster silencio 550
OS Windows 7 64bit
Iemand een idee waar dit door kan door komen?
Ik heb al een schone installatie gedaan van Windows 7 en alle drivers zijn up to date geïnstalleerd. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen.
Temperaturen van de pc bekeken met speed fan en hier zijn geen afwijkingen:
GPU 40
System 38
CPU 44
HDD1 38
HDD0 30
17.30 Zojuist ook het geheugen uitgebreid getest met memtest en met windows 7 memory test, hieruit is niks gekomen.
18.15 HDD en SSD getest hier in ook geen fouten of problemen gevonden.
19.57 Ook firmware van de SSD geüpdatet en in de bios op ahci gezet ipv ide, nog steeds geen verbetering.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 19:58 ]