Toon posts:

Beste koeler voor mijn 1090T

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de overstap naar bv intel (mobo,cpu)nog te duur vind en AMD zich gaat focussen op voornamelijk APU's wil ik mijn huidige proseccor gaan proberen over te klokken,
Maar goed begin is het halve werk en ik ben dus op zoek naar de beste koeler voor mijn 1090T Phenom x6 processor....Hoeft niet de stilste te zijn aangezien ik altijd mijn headset op heb.

Dus welke luchtkoeler word er door de kenners aangeraden?Ik heb op dit moment een Scythe Samurai ZZ maar met een overklok naar 3,7 ghz (alleen Multi) en 1,45v word de cpu stressed al dik 61/62 graden en dat moet veel lager kunnen volgens mij.

Alvast bedankt voor alle info

Mvg,

Daniel

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:44
Googelen op reviews was zeker teveel moeite?
Komaan, een beetje eigen input wordt verwacht op Tweakers!

http://nl.hardware.info/r...aten-socket-1155-125-watt

Succes ermee. :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Volgens mij is 61 best netjes, mijn stock 4670k doet bij IBT 80 en bij game-stress 60 (itx build)
Heb nog een mugen 2 liggen, die hield mijn 2500k @ 4,5 onder de 60.

Verwijderd

Topicstarter
@ marcel87

Ik had al gezocht maar liep tegen iets aan .... iets met bomen en bos. :P

@ eL_Jay

Voor de 1090T staat een max temp van 62 graden....

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De vraag is vooral hoeveel ruimte je hebt en wat je er voor wilt betalen.

Als je de ruimte en het geld er voor over hebt zijn de "dual tower" koelers nog steeds onovertroffen. Goede voorbeelden zijn de Noctua NH-D14 en Thermaltake Frio Extreme. Nogmaals, ruimte is alles want deze dingen blokkeren snel je RAM (zeker als je RAM geheugen hebt met hoge heatsinks).

Een categorie kleiner worden de koelprestaties wat minder en kan je (niet uitsluitend) denken aan de Scythe Mugen 2/3 of Noctua NH-U14S waarbij je eventueel kan kiezen voor twee in plaats van één fan.

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 23-12-2013 17:00 ]

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
heb zelf de 1100t gehad wat eigelijk precies dezelfde chips zijn
ze worden niet erg warm en blijven lekker koel

ik raad je aan om een dark rock 2 te kopen die zijn lekker stil en koelen uitstekend

hoeveel ben je van plan om uit te geven aan een koeler
dat is misschien wel handig om te weten

want als je echt de beste koeling wil moet je misschien kijken naar een custom waterkoelsetje

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:44
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:51:
@ marcel87

Ik had al gezocht maar liep tegen iets aan .... iets met bomen en bos. :P
Oh ja, dat heb ik ook wel eens. Toch helpt veel lezen wel hoor. Dergelijke vragen worden elke week wel op Tweakers gesteld en beantwoord, dus je zit in een database vol met antwoorden die je vast zult vinden als je er naar zoekt.
Zo'n waslijst als dat je bij die HWI review ziet... als je er daar een paar uitpakt en verder gaat nalezen kom je vanzelf op een voor jouw geschikte uit. Kost ff wat moeite, maar dan weet je het ook weer voor de volgende keer waar je op moet letten...

Maar idd. Noctua D14, sommige Thermalright, CM TPC 800, een closed loop geval, etc, etc, etc. Voor elke smaak wel wat. Punt van die DIMM hoogte speelt voor sommige mensen serieus mee, bij andere is het geen probleem. Of looks is soms belangrijk... of bevestigingmethode, daar zitten wel verschillen in.

[ Voor 9% gewijzigd door Aardwolf op 23-12-2013 20:28 ]

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 12:31
Ik heb zelf een 1090T @4.01 Ghz gekoeld met een Noctua NH-D14.

Maar dan moet je wel geheugen hebben dat dat toelaat en de airflow in je kast moet echt in orde zijn...
De chip zit nu in mijn moeders pc (Fractal Design Define XL R2 (dacht ik)), maar de airflow in dat ding is ruk... dus de chip kan niet meer op 4 Ghz draaien, maar op iets van 3.6 :/
Gewoon puur door de hitte....
Pagina: 1