Watercooling loop problemen, 2x Reserator V2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 11:32
Tweakers,

Ik heb in mijn loop 2 Reserator's 1 Plus aangesloten alleen dat gaat niet helemaal goed,

Verhaal:

Ik heb de 2e Reserator achter de 1e Reserator aangesloten, probleem is nu dat de 1e bijna helemaal leeg wordt getrokken en de 2e wordt tot aan de rand gevuld, ook is de flow erg laag geworden.
Ik heb er wel een extra pomp bij (355 Swiftec) met extra XSPC top.

Loop: 335 pomp --> HDD block x2 --> 240 RAD --> CPU -> MOBO -> 6990/6970/6970 in serie -> 360RAD -> Reserator 1 --> Reserator 2 --> terug naar de pomp.

Heeft dit te maken met het feit dat de Reserator bovinin de dop een luchtgaatje heeft?
Bijkomend probleem is dat 1 slang is losgesloten in de pc nadat ik de 2e Reserator had aangesloten, liters water door de case heen |:( |:( , gelukkig is de hardware gespaard gebleven.

Kan ik de Reserator's beter is serie aansluiten? zo ja hoe?

Andere optie zou zijn om er 2 loop's van te maken, bijvoorbeeld:

Loop 1:
6990+6970+6970 op 1 Reserator + Pomp en 360Rad

Loop 2:
CPU + Mobo + HDD's op de andere Reserator + 240 Rad. hierbij meteen de vraag of de pomp van de reserator voldoende kracht heeft om dit rond te pompen.

System Specs:

1x HD 6990 (Watergekoeld)
2x HD 6970 (Watergekoeld)
AMD FX 3850 @4.7 Ghz (Watergekoeld)
Asus Crosshair Formula IV (Watergekoeld)
2x Aqua Computer dual HDD Drive bay (Watergekoeld)
Alvast bedankt!
Chris

[ Voor 33% gewijzigd door nl-chrs op 23-12-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik zou zeggen, zet de reserators compleet buitenspel, ergens op zolder bijvoorbeeld.
De pompjes zijn erg zwak en het koelvermogen is ook laag.
Schaf een mooi reservoir en misschien nog een deftige pomp aan en je bent klaar.
Eventueel een dualbay res waar je 2 loops in kan maken.
Ik denk dat je met 600 mm aan koeloppervlak net genoeg hebt om de boel op temperatuur te houden.
Ik heb zelf 2x 5870 en een AMD FX 3850 op 4.5 draaien op slechts 360 mm koel oppervlak, dit blijft ruim binnen de grenzen bij normaal full load.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd