Beste mensen, graag zou ik jullie advies willen over mijn samengestelde game-pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, zoals Battlefield 4, Supreme Commander en Planetary annihilation (dit zijn games die ook veel van je CPU vragen) op Full HD.
Lanparty's afgaan.
Mijn muziek afspelen met mijn 5.1 geluidsset, dus er moet 5.1 geluid uit zijn.
En de overige standaard dingen, Office, film kijken enz. maar die zijn niet belangrijk want daar is mijn systeem snel genoeg voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het moet vooral zo goed mogelijk prijs/kwaliteit zijn. Maar budget is ongeveer 600 Euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, alleen die Bitfenix Prodigy kast is erg mooi en ook handig voor lanparty's. Hierdoor zit ik vast aan een mini-itx moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een goeie wifi chip, bijvoorbeeld één met een ac-chip erin. (Het huidige gekozen moederbord heeft dat ook)
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel. Ik wil de CPU wat overklokken en misschien de GPU een heel kein beetje, want van de laatste is de koeling niet zo heel super.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zie lijst hieronder
Zelf uitgezocht:
Past de CPU-koeler hierin? Ik heb goed gekeken en zie dat de CPU niet te dicht op de GPU zit en ook in de kast past.
Is de voeding goed genoeg? Even berekend op deze website: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp. Hierbij kwam ik op 452 Watt dat hij adviseerde, dus dat is goed. Ook past deze voeding net in de kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, zoals Battlefield 4, Supreme Commander en Planetary annihilation (dit zijn games die ook veel van je CPU vragen) op Full HD.
Lanparty's afgaan.
Mijn muziek afspelen met mijn 5.1 geluidsset, dus er moet 5.1 geluid uit zijn.
En de overige standaard dingen, Office, film kijken enz. maar die zijn niet belangrijk want daar is mijn systeem snel genoeg voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het moet vooral zo goed mogelijk prijs/kwaliteit zijn. Maar budget is ongeveer 600 Euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, alleen die Bitfenix Prodigy kast is erg mooi en ook handig voor lanparty's. Hierdoor zit ik vast aan een mini-itx moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een goeie wifi chip, bijvoorbeeld één met een ac-chip erin. (Het huidige gekozen moederbord heeft dat ook)
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel. Ik wil de CPU wat overklokken en misschien de GPU een heel kein beetje, want van de laatste is de koeling niet zo heel super.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 193,90 | € 193,90 |
| 1 | ASRock Z87E-ITX | € 123,69 | € 123,69 |
| 1 | BitFenix Prodigy Wit | € 64,10 | € 64,10 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | BitFenix Spectre Pro Led 230, 230mm | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,70 | € 57,70 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 551,04 | |
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zie lijst hieronder
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 | € 347,99 | € 347,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 94,85 | € 94,85 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 14,59 | € 14,59 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,48 | |
Zelf uitgezocht:
Past de CPU-koeler hierin? Ik heb goed gekeken en zie dat de CPU niet te dicht op de GPU zit en ook in de kast past.
Is de voeding goed genoeg? Even berekend op deze website: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp. Hierbij kwam ik op 452 Watt dat hij adviseerde, dus dat is goed. Ook past deze voeding net in de kast.
[ Voor 6% gewijzigd door kami124 op 23-12-2013 14:08 ]