Toon posts:

Router of switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb op zolder een computer staan die bedraad internet heeft, nu als ik op mijn laptop voor huiswerk moet werken, dan heeft hij erg slecht bereik, doordat de modemrouter van ziggo onder in de woonkamer staat.
Hoe kan ik de kabel die naar mijn computer gaat, opsplitsen in 2 kabels? Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar ik wil wel gewoon de snelheid behouden die ik nu heb. (2-7mb per sec)

Mvg

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Even een switch er tussen plaatsen. Kabel die nu in je pc zit, in de switch stoppen en 2 nieuwe kabels vanuit de switch laten gaan naar je computer en je laptop!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 14:11
Je laptop zit nu op het wifi netwerk neem ik aan? Je kan er voor kiezen om een access point te kopen,die sluit je boven bedraad aan en heb je daar ook bereik van je wifi netwerk. Anders moet je gewoon een goedkope switch (pricewatch: TP-Link TL-SF1005D) halen.

Ik heb zelf eenzelfde probleem, en ik heb het opgelost door pricewatch: TP-Link TL-WR740N te plaatsen en als access point in te stellen, heb je en meerdere poorten voor ethernetkabels en goed wifi bereik (had ik nodig voor mijn tablet en mobiel).

[ Voor 50% gewijzigd door Bartske op 23-12-2013 13:49 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
Er zijn een aantal opties, van goedkoop en met een kabel werken tot wat duurder en met je laptop op WiFi kunnen. Voor € 33 euro (ex verzenden) heb je een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND waarmee je draadloos kunt werken en je computer op kunt doorlussen. Je moet alleen zorgen dat je de WAN-poort niet gebruikt en de DHCP-server van het ding uitzet.

Goedkoper (12 euro ex verzendkosten) is een pricewatch: TP-Link TL-SG1005D waarmee je beiden bedraad aan kunt sluiten. Dit op gigabit.

Moet het nog goedkoper dan heb je een 100mbit switch voor 7 euro: pricewatch: TP-Link TL-SF1005D
Daarmee haal je de 7 MB per seconde ook, maar voor die 5 euro extra zou ik een gigabitswitch nemen :)

Edit: Het AP dat Bartske voorstelt kan ook, maar die heeft maar 100mbit poortjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 23-12-2013 13:55 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Bedankt voor jullie reacties!
Dit was precies wat ik zocht: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Mvg