Hey allemaal, mijn oude PC met een HD5870 is nodig aan een upgrade toe, en ik zou graag wat advies willen krijgen over hoe ik dat het beste kan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen. (BF4, cod Ghosts, dota2 en toekomstige titels) Resolutie 1920 x 1080.
uiteindelijke doel is op ultra spelen, met zo'n hoog mogelijke fps wat het budget toestaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget per se, maar prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Ik heb al een kast: pricewatch: Cooler Master Storm Scout II Advanced
Ik heb 6gb ram, 3x2, wat ik ooit nog wil vervangen met 8gb, (en eventueel als volgende stap 16gb) maar dat heeft volgens mij nog geen prioriteit.
Windows 7 64x, Intel Core i7 920, 1TB hdd.
muis, toetsenbord, Headset en scherm heb ik nog, en wil ik in de toekomst ook upgraden, maar dat komt een andere keer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Nieuwe koeling, GPU, MoBo, Voeding. (SSD, Ram) eventueel extra case fans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, maar een zwart/rood thema is mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Nee, maar liever geen stofzuiger geluid.
Het enige wat nog ontbreekt is een videokaart, maar ik wacht liever op een non-ref r9 290(non x)
Voor de rest is de 750w voeding misschien wat overkill. (ik heb op het moment een 580w, die helaas niet meer helemaal naar horen werkt).
Ik heb totaal geen ervaring met overclocken, maar zou er toch wel eens wat tijd in willen steken en daarom dat ook met m'n build in het achterhoofd houden.
Bij voorbaat dank.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen. (BF4, cod Ghosts, dota2 en toekomstige titels) Resolutie 1920 x 1080.
uiteindelijke doel is op ultra spelen, met zo'n hoog mogelijke fps wat het budget toestaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget per se, maar prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Ik heb al een kast: pricewatch: Cooler Master Storm Scout II Advanced
Ik heb 6gb ram, 3x2, wat ik ooit nog wil vervangen met 8gb, (en eventueel als volgende stap 16gb) maar dat heeft volgens mij nog geen prioriteit.
Windows 7 64x, Intel Core i7 920, 1TB hdd.
muis, toetsenbord, Headset en scherm heb ik nog, en wil ik in de toekomst ook upgraden, maar dat komt een andere keer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Nieuwe koeling, GPU, MoBo, Voeding. (SSD, Ram) eventueel extra case fans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, maar een zwart/rood thema is mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Nee, maar liever geen stofzuiger geluid.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,- | € 125,- |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm | € 19,75 | € 19,75 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,70 | € 57,70 |
1 | Corsair RM750 | € 99,99 | € 99,99 |
1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 76,50 | € 76,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 415,89 |
Het enige wat nog ontbreekt is een videokaart, maar ik wacht liever op een non-ref r9 290(non x)
Voor de rest is de 750w voeding misschien wat overkill. (ik heb op het moment een 580w, die helaas niet meer helemaal naar horen werkt).
Ik heb totaal geen ervaring met overclocken, maar zou er toch wel eens wat tijd in willen steken en daarom dat ook met m'n build in het achterhoofd houden.
Bij voorbaat dank.
[ Voor 88% gewijzigd door Lewbjob op 23-12-2013 19:11 . Reden: Foute i7 vermeld ]