• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:36
Komende dagen wil ik een i7 aanschaffen + Asus p8p67 mobo.

Nu heb ik een FX-8320 die simpelweg te warm wordt in mijn budget behuizing...
Ben ook niet geheel tevreden over de performance in games (had er meer van verwacht maar misschien was ik verliefd op het stukje "8-core" en keek ik niet naar de performance per core)

Zie ook gewoon bij andere mensen dat ze met een i3-i5 beter presteren in sommige games 8)7

Is het slim om nu nog een i7 2600K + Asus p8p67 mobo te halen (koop ik via V&A en daarna verkoop ik mijn eigen mobo + CPU)

of is de performance te verwaarlozen?

[ Voor 9% gewijzigd door Knamix op 23-12-2013 13:21 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
http://www.anandtech.com/bench/product/698?vs=287

Qua performance is de i7 beter maar hoe het zit met warmte-ontwikkeling weet ik niet.

Overigens kun je dit makkelijk zelf uitzoeken door reviews/benchmarks te lezen. Gewoon met google zoeken op FX-8320 vs i7 2600k

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:36
NitroX infinity schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:25:
http://www.anandtech.com/bench/product/698?vs=287

Qua performance is de i7 beter maar hoe het zit met warmte-ontwikkeling weet ik niet.

Overigens kun je dit makkelijk zelf uitzoeken door reviews/benchmarks te lezen. Gewoon met google zoeken op FX-8320 vs i7 2600k
Heb hiervoor ook al op Google gezocht en daar kwam ik het volgende tegen:

- FX-8320 zal tegen de tijd beter presteren vanwege zijn 8-cores (ik zelf geloof hier niet echt in omdat de meeste games nog maar 1-4 cores gebruiken, terwijl de 6-cores al 2+ jaar oud is?)

- Er komen nog CPU's uit voor de AM3+ en niet voor de LGA1155 (einde van de LGA1155 sockets)

vandaar dat ik voor een second opinion ging op Tweakers O-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knamix schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:19:
Is het slim om nu nog een i7 2600K + Asus p8p67 mobo te halen (koop ik via V&A en daarna verkoop ik mijn eigen mobo + CPU)
Als je maar zorgt dat dat mobo een B3 revisie is. Je wilt niet de B2 hebben met de SATAbug erin.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
In welke games heb je nu precies te weinig performance?
Welke performance heb je?
Wat zijn de rest van je systeem specs?
Heb je al bevestigd dat de processor de bottleneck is?

Ik denk persoonlijk dat je beter de koeling kunt verbeteren en de processor kunt overklokken.